تأییدیه 42 درصدی، آخرین دستاورد ترامپ

بر اساس آخرین آمار موسسه گالوپ، تنها 42 درصد از آمریکایی‌ها اقدامات دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا، را تایید می‌کنند.

تأییدیه 42 درصدی، آخرین دستاورد ترامپ

واشنگتن دی سی: بر اساس آخرین آمار موسسه گالوپ، تنها 42 درصد از آمریکایی‌ها اقدامات دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا، را تایید می‌کنند. این آمار 42 درصدی کاملاً با میانگین شش سنجش جداگانه دیگر بر فعالیت‌های ترامپ که از آغاز ریاست جمهوری‌اش اعمال شده بود و بهترین نتیجه آن معادل 46 درصد در اواخر ماه ‌آوریل بود، تطابق دارد.
این آمار بر‌اساس آخرین نظرسنجی گالوپ در تاریخ پانزدهم تا سی و یکم ژانویه (11بهمن 97) می‌باشد. این نظرسنجی هنگام اظهارات جنجالی ترامپ در شبکه‌های اجتماعی انجام شد. پیش از این، او در همین ماه به چهار عضو دموکرات غیر سفید پوست کنگره گفته بود به همان¬جایی که از آن آمده‌اید برگردید. طبق نظرسنجی‌های فاکس نیوز، این اقدام ترامپ از جانب بسیاری از آمریکایی‌ها، نژادپرستانه قلمداد شده است. بعدها وقتی ترامپ اظهارات ناخوشایندی راجع به شهر بالتیمور ابراز کرد، الیاس کامینگز، نماینده کنگره و رئیس کمیته تحقیقات بر اقدامات دولت، تنش¬های بیشتری ایجاد کرد.
این نظرسنجی همچنین در حالی صورت گرفت که رابرت مولِر، مشاور ویژه، در 24 ژانویه مقابل کمیته‌های مجلس شهادت داد. مولِر به سؤالات کنگره درباره یافته‌های وی پیرامون تحقیقاتش در ارتباط با وجود روابط احتمالی ترامپ و روسیه در مبارزات انتخاباتی و همچنین احتمال ایجاد اختلال در روند رسیدگی به این موضوع توسط ترامپ برای جلوگیری از تحقیقات پاسخ داد. مناقشات مکرر ترامپ برای تغییر افکار عمومی به عنوان رئیس جمهور کمکی به او نکرده است. این درحالیست که میزان تأیید اقدامات وی در طول 2 سال و نیم اول ریاست جمهوری خود در محدوده 11 درصدی 35 تا 46 درصد قرار می‌گیرد. اگر بخواهیم مقایسه کنیم، میانگین بازه دیگر روسای جمهور ایالات متحده از زمان جنگ جهانی دوم در طول دو سال و نیم اول ریاستشان، 30 درصد است. دوایت آیزِنهاوِر با کمترین اختلاف بازه پیش از ترامپ (18 درصد) آمار خوبی (بین 57 تا 75 درصد) از خود به جای گذاشته.

پایین ترین میزان تأیید

(درصد)

بالاترین میزان تأیید

(درصد)

اختلاف

ایزنهاور

57

75

18

کندی

61

83

22

نیکسون

48

67

19

کارتر

28

75

47

ریگان

35

68

33

بوش (پدر)

51

89

38

کلینتون

37

59

22

بوش پسر

51

90

39

اوباما

40

69

29

ترامپ

35

46

11

روسای جمهور دیگر نیز در اوایل دوره ریاست جمهوری خود میزان تأییدیه کم یا حتی پایین تر از ترامپ را تجربه کرده‌اند. آنچه ترامپ را متمایز می‌کند، نبود رتبه‌های بالا است. به عنوان مثال، طی سال اول ریاست جمهوری که به ماه عسل شهرت دارد یا به هنگام گردهمایی‌هایی که شهروندان بیشترین حمایت را از رئیس جمهور نشان می دهند، ترامپ نتوانست رتبه بالایی کسب کند.

آمار‌های جمعیتی
گالوپ دو نظرسنجی در ژانویه انجام داد که درمجموع شامل بیش از 4500 مصاحبه می‌شد تا میزان تأیید اقدامات ترامپ را بسنجد. ادغام داده‌های این دو نظرسنجی، برآوردی از دیگر زیر گروه‌های کلیدی ارائه می‌دهد.

• به طور معمول، تقسیمات حزبی در رتبه‌بندی تأیید اقدامات ترامپ بسیار تاثیرگذار است.
• از بین جمهوری خواهان، 89 درصد اقدامات ترامپ را تأیید می کنند. درحالیکه فقط 7 درصد از دموکرات ها از اقدامات ترامپ حمایت می کنند. این رقم در بین مستقل ها، 38 درصد است.
• اکثر سفیدپوستان غیراسپانیایی 53 درصد ترامپ را تأیید می‌کنند. این رقم در مقابل 25 درصد ازاسپانیایی‌ها و 14 درصد ازسیاه پوستان غیراسپانیایی قرار می‌گیرد.
• شکاف جنسیتی اثرگذاری بالایی دارد، به طوری که 51 درصد ازمردان و تنها 34 درصد از زنان عملکرد ترامپ را مثبت ارزیابی می‌کنند.
• نزدیک به نیمی از آمریکایی‌های 50 ساله و بالاتر (49 درصد) ترامپ را تأیید می‌کنند؛ این درحالیست که تنها 36 درصد از افراد کوچکتر از 50 سال این نظر را دارند.
• فقط 33 درصد از افرادی که تحصیلات عالی دارند اقدامات ترامپ را تأیید می‌کنند. این رقم برای کسانی که مدرک کارشناسی دارند 41 درصد، برای دانشجویان 43 درصد و برای افراد دارای دیپلم و پایین تر از آن 46 درصد است.

منبع: ایسپا

15

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 1
  • امیر
    0

    از فرهنگ مردم امریکا بدور بود همچین زردکی را انتخاب کنند

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها