آغاز برداشت گیلاس در گیلان

برداشت گیلاس از سطح 980 هکتار از مزارع استان آغاز شده است.

آغاز برداشت گیلاس در گیلان

محمد علی شریکیان مدیر امور باغبانی سازمان جهاد کشاورزی استان گفت: برداشت گیلاس از سطح 980 هکتارآغاز شد که پیش بینی می شود 6 هزارو 750 تُن گیلاس برداشت شود.

وی گفت : شهرستان های بجنورد و اسفراین با داشتن 757 هکتارسطح زیرکشت و تولید با کیفیت قطب تولید گیلاس در خراسان شمالی محسوب می شود.

شریکیان با اشاره به عملکرد بالای 8 تُن گیلاس در باغ های دره بازخانه بجنورد ،افزود: دره بازخانه با 200 هکتار باغ گیلاس در تولید محصول باکیفیت وهم اشتغال زایی سهم بسزایی دارد.

وی با بیان اینکه هرس به موقع، رعایت بهداشت باغ و دفع آفات از عوامل افزایش میزان برداشت گیلاس در استان و همچنین افزایش کیفیت تولید شده است،گفت: هزارو 170 هکتار باغ گیلاس در استان وجود دارد که 980 هکتار بارده و مابقی غیر بارور هستند.

مدیر امور باغبانی سازمان جهاد کشاورزی استان افزود:ارقام گیلاس خراسان شمالی زودرس شیشه ای و آلبالویی، میانرس دم کوتاه و دم بلند فرانسوی و دیر رس تکدانه مشهدی هستند .

شریکیان با اشاره به اینکه گیلاس تولیدی در استان اغلب به صورت تازه خوری است، گفت: گیلاس تولیدی این استان علاوه بر مصرف داخلی برای استان های هم جوار گلستان ،سمنان ، خراسان های رضوی و جنوبی بارگیری می شود .

وی به باغداران استان توصیه کرد طبق نظر کارشناسان کشاورزی برای تولید با کمیت و کیفیت بالا به اصلاح باغات با نهال های پایه رویشی وپُر بازده اقدام کنند.

پارسال چهار هزار و 600 تُن گیلاس در خراسان شمالی تولید شد.

منبع: باشگاه خبرنگاران

27

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها