مرگ قصاب بندرعباسی بر اثر تب کنگو

از ابتدای سال تاکنون پنج نفر در هرمزگان مشکوک به بیماری کنگو بودند که یک نفر جان خود را از دست داد.

مرگ قصاب بندرعباسی بر اثر تب کنگو
مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان گفت که براساس نتایج آزمایش های تخصصی، مرگ قصاب بندرعباسی بر اثر ابتلا به بیماری تب کریمه کنگو تایید شد.
دکتر فاطمه نوروزیان اظهار داشت: متوفی با علایمی شبیه بیماری تب کریمه کنگو به بیمارستان مراجعه و چند روز بستری و تحت درمان قرار گرفته بود.
وی با بیان اینکه بیمار با توجه به شغل و علایم مربوط به بیماری کنگو ، درمان لازم را دریافت کرده بود، ادامه داد: بیمار پس از چند روز بستری با رضایت شخصی از بیمارستان ترخیص و ظاهرا برای ادامه درمان به یکی از بیمارستان های یزد مراجعه کرده اما در آنجا با وجود تلاش پزشکان، به کما رفته و جان خود را از دست می دهد.
دکتر نوروزیان بیان داشت: نوع شغل و علایمی که بیمار در زمان مراجعه به بیمارستان داشته ، حاکی از بیماری تب کریمه کنگو بوده که با مشخص شدن نتیجه آزمایش، این مساله تایید شد.
مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان با بیان اینکه بیماری تب کریمه کنگو ، یک بیماری بومی در استان است، خاطرنشان کرد: از ابتدای امسال پنج نفر مشکوک به این بیماری بودند که یک نفر جان خود را از دست داد.
وی گفت: سال گذشته نیز سه نفر به این بیماری مبتلا شدند که با مراجعه زودهنگام و دریافت درمان های لازم، تحت مداوا قرار گرفتند.
دکتر نوروزیان اظهار کرد: این بیماری ویروسی در صورت مراجعه زودهنگام بیمار به مراکز درمانی و تشخیص سریع قابل درمان است .

منبع: عصر ایران

27

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها