پایان حرف و حدیثها درباره نتایج انتخابات / شورای نگهبان انتخابات ریاست‌جمهوری را تایید کرد

سخنگوی شورای نگهبان از اعلام نظر این شورا درباره انتخابات ریاست جمهوری به وزارت کشور خبرداد.

پایان حرف و حدیثها درباره نتایج انتخابات / شورای نگهبان انتخابات ریاست‌جمهوری را تایید کرد

عباسعلی کدخدایی در جمع خبرنگاران از اعلام نظر شورای نگهبان درباره انتخابات ریاست جمهوری به وزارت کشور خبر داد و گفت: شورای نگهبان شکایت‌های صورت گرفته در مورد انتخابات ریاست جمهوری را جمع بندی کرده است. گزارش‌هایی که رسیده بود بررسی شد. برخی از آن شکایات لازم بود برای قوه‌قضاییه ارسال شود که این کار صورت گرفته است.

سخنگوی شورای نگهبان با تاکید براینکه جمع‌بندی‌ها امروز به وزارت کشور اعلام شد، ادامه داد: شکایت‌های مختلفی را در رابطه با دیر رسیدن تعرفه ها، کمبود تعرفه‌ها، تاخیر در بازگشایی شعب، تبلیغات به نفع برخی نامزدها و یامخدوش بودن برخی تعرفه‌ها مطرح بود که تک تک آن موارد توسط کارشناسان بررسی و گزارش آن خدمت اعضای شورای نگهبان اعلام شد.

او ادامه داد: اعضای شورای نگهبان در برخی از موضوعات تشخیص‌شان این بود که این مسائل تخلف است و باید به مراجع قضایی برود که این کار در حال انجام است. برخی از موضوعات نیز در همان روز رای‌گیری مورد بررسی قرار گرفت. برخی از گزارش‌ها نیز با واقعیات منطبق نیست.

گفتنی است، وزارت کشور نیز در پیامکی اعلام کرد که نظر شورای نگهبان دقایقی پیش به دستش رسیده است.

کدخدایی ادامه داد: در کل ۱۰ روز فرصت داشتیم که ۳ روز اول آن از روز رای گیری برای گرفتن شکایات بود و ۷ روز هم فرصت بررسی داشتیم که امروز روز آخر بود و گزارش نتیجه کار به وزارت کشور اعلام شد.

سید سلمان سامانی سخنگوی وزارت کشور در گفتگو با پایگاه اطلاع رسانی وزارت کشور گفت: دقایقی پیش نامه شورای نگهبان در خصوص تایید صحت انتخابات دوازدهمین دوره ریاست جمهوری واصل شد.

دبیر محترم شورای نگهبان در این نامه اعلام کرده اند که پس از بررسی گزارش ها و شکایات واصله در جلسات شورای نگهبان، این شورا بر اساس ماده ۷۹ قانون انتخابات ریاست جمهوری در مجموع صحت انتخابات دوازدهمین دوره ریاست جمهوری را مورد تایید قرار داده است.

طبق اعلام شوراي نگهبان، شكايات و گزارشاتي راجع به فعاليتهاي انتخاباتي قبل از روز راي گيري و در روز راي گيري به آن شورا واصل شده بود كه برخي از آنها پس از بررسي به مراجع قضايي ارسال شده است.

18

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها