فعالیت بدنی مانع تشکیل پلاک‌های چربی در شریان‌های زنان یائسه

نتایج یک بررسی علمی در فنلاند نشان می‌دهد اگر زنان یائسه فعالیت‌های بدنی منظمی داشته باشند، جلوی تشکیل پلاک‌های چربی در شریان‌های آنها گرفته می‌شود.

فعالیت بدنی مانع تشکیل پلاک‌های چربی در شریان‌های زنان یائسه

زنان یائسه برای حفظ سلامت خود باید تحرک و فعالیت مرتب جسمانی را در دستور کار خود قرار دهند و این کار با جلوگیری از مسدودشدن شریان‌های حیاتی بدن از طریق ته نشین شدن چربی از ابتلای آنان به بسیاری از بیماری های قلبی و عروقی جلوگیری می‌کند.

مفید بودن فعالیت های بدنی و ورزشی برای سلامت همه انسان‌ها امر تازه کشف شده ای نیست. اما اهمیت این موضوع برای زنان یائسه بیش از دیگر افراد است. زیرا این افراد به علت تغییرات خاص فیزیکی با افزایش چربی خون مواجه هستند و ساده ترین و کم هزینه ترین راه مقابله با این تغییر افزایش تحرک بدنی برای جلوگیری از شکل گیری پلاک های مرگبار چربی در رگ ها و شریان های خونی است.

بررسی‌هایی که در این زمینه به طور گسترده بر روی زنان یائسه در فنلاند صورت گرفته، نشان می‌دهد فعالیت بدنی منظم موجب کاهش کلسترول، ال دی ال، تری کلیسیرید و گلوکز خون نیز در زنان یائسه می‌شود و به خصوص زنان 47 تا 55 ساله باید ورزش منظم و پیاده روی روزانه را جدی بگیرند تا در سنین بالاتر سلامت خود را حفظ کنند.

منبع: مدیکال نیوز

24

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها