آقای پناهیان! می‌خواهید بخشی از جمعیت ایران را به دریا بریزیم؟ /رطب خورده منع رطب می‌کند

سخنان او به مثابه مردی است که شب‌ها خود آشغال را جلوی در خانه می‌گذارد و بعد بر روی تابلویی بزرگ می‌نویسد:«لعنت به پدر و مادر کسی که در این جا آشغال بریزد»

آقای پناهیان! می‌خواهید بخشی از جمعیت ایران را به دریا بریزیم؟ /رطب خورده منع رطب می‌کند

حجت الاسلام علیرضا پناهیان از منبری‌های معروف پایتخت است. روحانی که روی منبر، تبلت به دست می‌گیرد و سعی می‌کند نسبت به دیگر هم لباسان خود متفاوت باشد.

او سعی می‌کند این تفاوت را با زدن سخنان تند سیاسی نشان دهد. در یکی از شب‌های دهه اول محرم، به مجلس تاخت و در سخنان پیش از خطبه‌های نماز جمعه تهران، روحانی را متهم به دو قطبی سازی در جامعه کرد.

پناهیان در نماز جمعه گفت:« دوقطبی‌سازی موجب دیکتاتوری روانی می شود. خدا لعنت کند کسانی را که به دو قطبی سازی دامن می زنند و همه را متهم و منتسب به یک جناح می دانند. این لعنتی‌ها اجازه نمی دهند جامعه به پیش برود.»

سخنرانی علیه دو قطبی کردن جامعه آن هم از سوی علیرضا پناهیان عجیب است. بسیاری او را یکی از نمادهای دوقطبی سازی در جامعه ایران می‌دانند.

سخنان او به مثابه مردی است که شب‌ها خود آشغال را جلوی در خانه می‌گذارد و بعد بر روی تابلویی بزرگ می‌نویسد:«لعنت به پدر و مادر کسی که در این جا آشغال بریزد»

کافی است سخنرانی‌های ایشان و هم فکران او را در این سال‌ها بخوانید و یا بشنوید تا متوجه شوید از چه حرف زده می‌شود. این افراد با متر خود، آدم‌ها را وارد قطار انقلاب می‌کنند و از آن به بیرون پرت می‌کنند. چقدر در این ایام علیه مذاکره سخن گفته‌اند و مذاکره کنندگان را نماد ذلت معرفی کرده‌اند؟

این افراد با شبیه سازی تاریخی به کسانی که موافق تفکرشان نیستند لقب عمر سعد، شمر و بن زیاد می‌دهند.

این افراد به گونه‌ای حرف می‌زنند که انگار هر کسی با آنهاست انقلابی است و هرکسی علیه آنها غیرانقلابی. هر نوع تفکری غیر از تفکر خود را بر نمی‌تابند و به آنها برچسب غربی و منحرف می‌زنند.

باید از پناهیان و دوستانش پرسید که «رُطَب خورده، منع رطب کِی کند؟» به نظر می‌رسد آنها این حدیث حضرت امیر را نخوانده‌اند که:«مَنْ نَصَبَ نَفْسَهُ لِلنّاسِ اِماماً فَلْیَبْدَأْ بِتَعلیمِ نَفْسِهِ قَبْلَ تَعْلیمِ غَیْرِهِ؛ آن‌که خود را پیشوای مردم سازد، پیش از تعلیم دیگران باید به ادب کردن خویش بپردازد»

در همین سخنرانی اخیر پناهیان گفته است:« ان‌شاءالله زمان چیرگی حق بر باطل هم خواهد رسید و خواهیم دید که حرف مفت زدن، امکان ندارد. در روایات داریم که با اینکه در حکومت امام زمان(عج) آزادی بیان وجود دارد، امّا کسی که حرف باطل بزند، اعدام می‌شود. مردم هم نمی‌گویند آزادی بیان نیست، بلکه به این حد از فهم رسیده‌اند و می‌دانند که از روی غرض‌ورزی حرف زده است.»

به همین راحتی کسانی که در چند صباح اخیر از او انتقاد کرده‌اند و یا مثل او فکر نمی‌کنند را متهم به حرف مفت زدن می‌کند. به همین راحتی خود را حق و دیگران را ناحق می‌‍دانند.

واقعا اگر بخواهیم به ساز این افراد برقصیم باید بخشی از جمعیت ایران را به دریا بریزیم و فقط این دوستان اجازه زندگی در جغرافیای ایران را داشته باشند. واقعا این ادبیات همان جذب حداکثری است که مقام معظم رهبری به آن اشاره فرمودند؟به قول سعدی:«گر تو قرآن بدین نمط خوانی، ببری رونق مسلمانی»

و در پایان باید از ستاد نماز جمعه سوال کرد که چرا باید با وجود حاشیه‌های فراوان جناب پناهیان بازهم برای سخنرانی قبل از خطبه‌های نماز جمعه از این منبری پرحاشیه دعوت می‌کند؟ آیا روحانی یا مکلای دیگری در این کشور نیست که بتواند از عهده این کار بر بیاید؟

کسی مخالف حرف زدن این افراد نیست. آنها حق دارند حرف بزنند و به هر کسی که دلشان می‌خواهد بتازند اما نه از تریبون‌های رسمی مثل نماز جمعه، تلویزیون و منبر امام حسین.

منبع: خبرآنلاین

15

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 19
  • علی
    0

    نمیشود بخشی از جامعه را به دریا ریخت که اگر میشد پیامبر اینکار را میکرد . پیامبر میدانست چه کسانی در اطرافش هستند و میدانست بعضیها ایمان هم ندارند و بعدها به اسلام ضربه میزنند اما انها را به دریا نریخت چون مشیت خداوند نبود و خداوند میخواهد تا هر کسی انطور که هست خودش را نشان دهد و به بهشت و جهنمی که حقش است برسد و بدکاران بهانه ای برای گریز از مجازات نداشته باشند .

    نظرات شما -
    • .......
      0

      در دولت 11 و12 انقلابیها و دلسوزان واقعا به دریا ریخته شدن هرکس انتقاد کرد به زندان یا داخل گونی رفت بودجه گیرها با بودجه هاشون تهدید شدن استاندارها و فرمانداریها دستچین شدن 16 میلیون رای غیر دلخواه را جهنمی خواندن آه دست رو دلمون نزارید

  • کدخدا
    0

    یاوه گویی این افراد از صدر اسلام تاکنون بوده وتا قیامت هم هست پس خورده نگیریم

  • سارا
    0

    بهشت و دنیا همین دنیاست که اگر نبود دین را دست مایه تجارت و غارت ثروت مردم نمیکردند

  • .......
    0

    حق با آقای پناهیان است . حرف حق تلخه

    نظرات شما -
    • یه نفر
      0

      نه بابا!حرف حق رو هم حتما تو تیین میکنی؟؟؟؟

  • مهدی
    0

    آقای صاحب سایت لطفا سخنان رئیس جمهور را در این ۶ سال کنار هم بذارید و گوش کنید ببنید چقدر تفاوت دارد

    نظرات شما -
    • منطقی
      0

      باید تفاوت داشته باشه مگه طوطیه مثل شما همش یه حرف رو تکرار کنه؟؟؟!!!

  • مانا
    0

    نویسنده مقاله معلوم نیست اما ازاصلاح طلب های دو اتشه است بد جوری سوخته بابا پناهیان حرفش حق است چرا جلزوولز می کنید لیست امیدچرا مخالف رای شفاف دریافت حقوق و۷نوع فیش دیگر شفاف است چرا من نباید بدانم نماینده چقدر می گیرد که حاضرهست هرکاری کند که به مجلس برود مازنی به خانه حداد می رود بلکه فرجی شود ودوباره به مجلس برود

    نظرات شما -
    • یه نفر
      0

      امثال شما نون به نرخ روز خورها فقط دنبال بازی اصلاح طلب اصولگرا هستین چون راه درامدتونه اصولگراها روی کار باشند اونها رو هدف قرار میدین اصلا هم کاری ندارین حرف درباره چیه سریع همین یه مورد رو میکشید وسط و .........!!!

  • شریح قاضی
    0

    نمی دانم شما منبع خبری هستید یا تحلیلی؟!!! آنچه نوشته اید تحلیل مغرضانه است.

  • احمدی
    0

    اصلاح طلب و اصولگرا وجود خارجی نداره فقط برا گمراه کردن مردم برا گرفتن رای ابراز وجود میکنن .مردم اگاه شدن این حرفای مفت دردی از مردم دوا نمیکنه .مردم ژاپن بعد از جنگ جهانی با تلاش و کار صنعتی شدن. شما هنوز میخواید با سفسطه و مغالطه کاری جامعه به پیش ببرید.

  • علی
    0

    این بابا لاک پشتی مقاله نوشته یعنی اگر یه فشار به اش بیارند سریع سرش را میکنه داخل لاکش میگه من نبودم مرد حسابی مثل اینکه خوابی پدر مردم را یه عده دز دها دارند به پشتیبانی همین کارهای غیرشفاف نبودن نماینده ها دارند در می ارند

  • عفت قاسمی
    0

    به نظر من یک سری به هیئت میثاق با شهدا بزنید ازلاک اصلاح طلبی بیرون بیایید وچه خوب قرآن کریم فرموده است :"هنگامی که گفته می شود در زمین فساد نکنید می گویند ما فقط اصلاح کننده ایم." اصلاح‌طلبان هزار وچهارصد سال پیش تا الان وضع وحالشون اینه ومرحبا به این معجزه اللهی

  • آفتاب
    0

    کوکسی که نرنجد زحرف راست....باز یکی با جرات حرف حساب زد یه نون به نرخ روز خور زورش اومد و رم کرد؟؟!!آقای پناهیان از دوره خاتمی ملعون هرچی صحبت کرد تابه امروز صدق حرفهاش ثابت شد ..به وضع معیشت واوضاع اجتماع اگر درست نکاه کنید حق با منتقدان دولته، دولتی که حقوق خودشون نجومیه وذره ای حال مردم ونمیفهمن....خدا خودش نابود کنه همه این نامردارو که گرگن در لباس بره...

  • .......
    0

    در دولت 11 و12 انقلابیها و دلسوزان واقعا به دریا ریخته شدن هرکس انتقاد کرد به زندان یا داخل گونی رفت بودجه گیرها با بودجه هاشون تهدید شدن استاندارها و فرمانداریها دستچین شدن 16 میلیون رای غیر دلخواه را جهنمی خواندن آه دست رو دلمون نزارید

    نظرات شما -
    • رز
      0

      رییس دولت شما نبود که گفت منتقدان بروند به جهنم؟؟؟؟ او بود که چهره واقعی رفتار شما با منتقدان رو نشون داد این شمایید که معتقدید مخالف باید در دریا ریخته بشه....این افراد شما بودن که در فتنه 88. 87 هرکس در خیابان ریش داشت یا چادر کشتن و زخمی کردن و اصلا از طرف نپرسیدن واقعا عقیدت چیه....جالبه که تمام انتقادات این طیف هم به خقیقت میپیونده...واقعا کی سر از زیر برف بیرون میارید؟؟؟؟؟؟

  • مهدی
    0

    چرا توی این جندسال آقای پناهیان بفکر ملت نبود چون ملت برای آقایان ارزشی ندارد فقط حزب وگرو خودشان رامین شناسند. بمانند مورچه ای که تا زمین خشک بود مشکلی نداشت همین که پاش به آب خورد با داد وهوار گفت دنیا را آب برد خداوندا من را به راه راست هدایت کن

  • امیر
    0

    با سلام و ادب شایسته است در ابتدای هر متن درج شود . "متن خبری است یا تحلیلی" . این متن بیشتر تحلیلی و نظر شخصی است و اسناد مرتبط پیوست نیست . پس نظر شما هم مثل نظر دیگر هموطنان محترمه می باشد . یادمون نره که همه تو یه کشتی هستیم و هیچکدام از ما هم معصوم نیستم .

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها