مهار آتش جنگل در جزیره آشوراده

پیش از ظهر امروز جنگل‎ جزیره آشوراده طعمه حریق شده بود که بلافاصله پس از وقوع آتش‎سوزی تیم‎های امدادی برای اطفای حریق به محل آتش‎سوزی اعزام شدند.

مهار آتش جنگل در جزیره آشوراده

فرماندار شهرستان بندرترکمن اظهار کرد: پس از وقوع آتش‎سوزی در جزیره آشوراده ، نیروهای آتش‎نشانی، دستگاه‎های سنگین راهداری و نیروهای امدادی شهرستان برای اطفای حریق اعزام شدند.

عبدالحکیم فیروزی با بیان اینکه 2.5 هکتار از انارستان‎های آشوراده طعمه حریق شده است، اذعان کرد: این آتش‎سوزی مربوط به پوشش جنگلی واقع در ضلع شمالی اردوگاه آموزش و پرورش بوده است.

وی با بیان اینکه آتش با حضور به‎موقع نیروهای امدادی مهار شده است، تصریح کرد: با وجود اینکه آتش به طور کامل خاموش شده و تحت کنترل است اما برای جلوگیری از حریق مجدد احتمالی، یک دستگاه خودروی آتش‎نشانی تا فردا در آشوراده مستقر خواهد بود.

فرماندار شهرستان بندرترکمن عامل انسانی را علت آتش‎سوزی دانست و یادآور شد: متأسفانه سهل‎انگاری افرادی که در این مناطق رفت‎و‎آمد می‎کنند موجب بروز آتش‎سوزی شد که گرمای هوا، خشکی علفزارها و درختان بر شدت آتش‎سوزی افزوده است.

جزیره «آشوراده» که در محدوده‎ی شهرستان ترکمن و در فاصله‎ی 10 کیلومتری اسکله شهر بندرترکمن قرار دارد، تنها جزیره مسکونی دریای خزر و در زمان صفوی شکارگاه شاهان بوده است.

درختچه‎های گز - ‌انارستان نیزارها و پوشش گیاهی سنبله‎های نمکین و مهاجرت گونه‎های کم‎نظیر پرندگان این جزیره را به میعادگاه تورهای طبیعت‎گردی و پرنده‎نگری مبدل ساخته است.

منبع: فارس

27

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها