رویترز؛

هشدار امارات درباره تشدید تنش‌ها/ قطر: به اختلافات با ایران دامن نزنید

«کشورهای عضو شورای همکاری درحال عبور از یک بحران تند و تیز هستند که خطری بزرگ تر را در درون خود دارد ...»

هشدار امارات درباره تشدید تنش‌ها/ قطر: به اختلافات با ایران دامن نزنید

خبرگزاری رویترز (Reuters) در مطلبی زیر عنوان "وزیر اماراتی هشدار داد که متحدان در شورای همکاری با بحرانی بزرگ روبرو هستند" به انعکاس اظهارات انوار قرقاش پرداخته است.


در ابتدای این نوشتار می خوانیم: یک وزیر دولت امارات متحده عربی روز یکشنبه هشدار داد که اتحاد کشورهای عرب حاشیه خلیج [فارس] با بحرانی عمده مواجه شده و باید فورا اعتماد متقابل بازسازی شود.


رویترز افزود: انوار قرقاش، وزیر مشاور امارات متحده در امور خارجی، این اظهارات را در توییتر و یک هفته پس از آن منتشر کرده که عربستان سعودی و امارات سیگنال هایی را مبنی بر سرخوردگی از قطر ارسال کرده اند.


براساس این گزارش، تنش بین اعضای شورای همکاری پس از آن آغاز شد که رسانه دولتی قطر، اظهارات "تمیم بن حامد آل ثانی" امیر این کشور را منتشر ساخت. وی از لفاظی های اعضای شورا علیه ایران انتقاد کرده بود.


رویترز نوشت: این اظهارات، از روابط تیره بین امیر قطر و دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا حکایت دارد.


امیر قطر تاکید کرده بود که دامن زدن به اختلاف با ایران به عنوان کشوری قدرتمند که ثبات منطقه را تضمین می کند به صلاح نیست.


انوار قرقاش گفته، کشورهای عضو شورای همکاری درحال عبور از یک بحران تند و تیز هستند که خطری بزرگ تر را در درون خود دارد.


قرقاش بدون اشاره مستقیم به قطر خواستار کنار گذاشتن رفتارهای فتنه انگیز و شعاری شده تا به گفته وی دوباره اعتمادسازی و کسب اعتبار صورت پذیرد.

منبع: جام نیوز

15

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها