شما چه کاره اید که بخواهید حصر را بشکنید؟‎

رییس قوه قضاییه در جلسه مسئولان عالی قضایی گفت:شما چه کاره اید که بخواهید حصر را بشکنید؟‎

شما چه کاره اید که بخواهید حصر را بشکنید؟‎

آیت الله آملی لاریجانی،رییس قوه قضاییه در جلسه مسئولان عالی قضایی افزود:همه دیدند که برخی در مورد این موضوع(رفع حصر) قبل وحین انتخابات چه کردند و همنوایان آنان چه گفتند.

وی ادامه داد:ما این مسائل را هم از دور می بینیم و هم از نزدیک شاهد اتفاقاتی که در پشت پرده رخ می دهد هستیم.

رییس قوه قضاییه عنوان کرد:ماهیت این کار شبیه همان کاری است که در فتنه 88 صورت گرفت.

وی یاد آور شد:نقل کرده‌اند که کاندیدایی در جمع هواداران خود خطاب به آنان گفته است که ما آمده ایم حصر را بشکنیم،شما چه کاره اید که بخواهید حصر را بشکنید؟‎

رییس قوه قضاییه بیان کرد:عده ای به دنبال جریان سازی پوپولیستی برای ایستادن در مقابل تصمیمات قانونی نهادهای قانونی کشور هستند.

وی افزود: از چنین فضایی بوی فتنه استشمام می کنم.

آیت الله آملی لاریجانی در سال 88 نیز برخی تلاش داشتند با فشارهای پوپولیستی در مقابل نهادهای قانونی بایستند اما از مردم سیلی محکمی خوردند.برخی بدنبال این هستند تا موضوعاتی را که برای آن راهکار قانونی وجود دارد با فشارهای پوپولیستی پیش ببرند‎.

رییس دستگاه قضا خاطرنشان کرد:موضوع رفع حصر مسیر خاص خود را دارد و به فرض عدول شورای عالی امنیت ملی از مصوبه خود،کار قوه قضاییه برای رسیدگی قضایی آغاز می شود‎.

وی ادامه داد:اینکه بخواهیم عواطف مردم را برای ایستادگی مقابل این قبیل تصمیمات قانونی تحریک کنیم همان روح و باطن فتنه 88 است به گزارش میزان رییس دستگاه قضا بیان کرد:به این قبیل رسانه ها و افرادی که تلاش می کنند چنین مسائلی را دائماً تکرار کنند هشدار می دهیم که این بساط را جمع کنند وگرنه قوه قضاییه با اقتدار، خود این بساط را جمع خواهد کرد‎.

این درحالی است که رییس جمهور منتخب مردم در آخرین نشست خبری خود درباره حصر گفت :ما باید همه در پی اجرای مقررات باشیم،قوای مختلف مسئولیت هایی دارند، ما درچارچوب قانون اساسی حرکت می کنیم و من نسبت به حقوق تک تک شهروندان ایرانی و ایرانیان خارج از کشور مسئول هستم.اگر حق یک ایرانی در داخل و خارج نادیده گرفته شده، تمام تلاش خود را خواهم کردیکی از اهداف ما اجرای حقوق شهروندی است و همه باید دست به دست هم دهیم که حقوق شهروندی را به خوبی پیاده کنیم و حق همه مردم برای ما اهمیت دارد.

34

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها