نایب‌رئیس فراکسیون امید مجلس:

امکان ندارد فسادی اتفاق بیفتد و به یک کانون قدرت وصل نباشد

محمدرضا تابش، نایب‌رئیس فراکسیون امید مجلس، گفت: باید با پدیده فساد به صورت ریشه‌ای برخورد کنیم و من با این شیوه در مواجهه با فساد اقتصادی موافق هستم.

امکان ندارد فسادی اتفاق بیفتد و به یک کانون قدرت وصل نباشد

محمدرضا تابش، نماینده اردکان و نایب‌رئیس فراکسیون امید مجلس شورای اسلامی با اشاره به روند کنونی بررسی پرونده مفسدان اقتصادی و برگزاری دادگاه‌ها به صورت علنی، گفت: اعتماد به مبارزه با فساد جزو آرمان‌های انقلاب اسلامی است، اما باید با ریشه‌ها برخورد کرد. امکان ندارد فسادی اتفاق بیفتد و به یک کانون قدرت وصل نباشد.

او ادامه داد: باید با پدیده فساد به صورت ریشه‌ای برخورد کنیم و من با این شیوه در مواجهه با فساد اقتصادی موافق هستم، اما مخالف پرداختن به مظاهر هستم. البته نه اینکه به صورت کلی به این موضوع نپردازند، اما با اینکه در بوق و کرنا کنند و در نهایت چیزی از آن پرونده بیرون نیاید مخالف هستم. نباید این‌گونه باشد که موضوعی مطرح شود اما نتیجه‌ای به دنبال نداشته باشد، افکار عمومی را راضی نکند و موجب افزایش بی‌اعتمادی مردم به حاکمیت شود.

این نماینده مجلس در توضیح اینکه «آیا برخوردهای کنونی با فساد شائبه سیستماتیک بودن فساد را در جامعه افزایش نمی‌دهد»، گفت: علنی برگزار کردن دادگاه مفسدان اقتصادی موجب ایجاد شائبه سیستماتیک بودن فساد در اذهان عمومی نمی‌شود. رئیس قوه قضاییه تغییر کرده و جوان است. آقای رئیسی به سیستم قضایی وارد است و یکی از مطالبات مردم و مقام معظم رهبری مبارزه با فساد بوده و اهتمام به این مساله به همین خاطر است. اما اگر در امر مبارزه با فساد با ریشه‌ها برخورد نکنیم، راه به جایی نمی‌بریم و افکار عمومی هم آگاه نخواهند شد.

تابش در پایان، درباره راهکار مبارزه با ریشه‌های فساد اقتصادی، گفت: در دولت آقای خاتمی مطالعات بسیار وسیعی صورت گرفته بود مبتنی بر اقداماتی که سازمان‌های ضد فساد در عرصه بین‌الملل انجام داده‌اند. این مطالعات هم آماده و مشهود است و می‌توانند از آن مطالعات و اقدامات خوبی که در کشورهای در حال توسعه و توسعه‌یافته انجام شده بود و موفقیت‌ها‌یشان الگو بردارند. با توجه به مسائل و موضوعاتی که در کشور ما حائز اهمیت است، باید مبارزه با فساد را ساماندهی کنند که هم نتیجه مطلوب و قدرت بازدارندگی داشته باشد و هم افکار عمومی راضی باشند.

منبع: اعتمادآنلاین

17

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 2
  • اردشیر
    0

    شیخ ما عسل میخورد میگه شیرین هست.بابا خدا بیامرز من میتونم یه وام پنج میلیونی بکیرم که فساد هم بکنم خب معلومه که فساد در قدرته.راهش اینم که اقتصاد را از دولت جدا کنیم مثل کشورهای دیگه دولتها فقط ناظرن البته نه با خودمونی سازی دوستان دولتیتون که ثروت ملی این کشور را مفت واگذار میکنن به دوستای خودشون

  • رضا
    0

    اگر مجلس پاک بود در کشور فسادی اتفاق نمی افتاد. شعار ندهید عمل کنید.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها