ناطق نوری حزب تشکیل می دهد؟ / گزارش خبرفوری از آینده سیاسی شیخ اعتدال

استعفای علی اکبر ناطق نوری از بازرسی دفتر مقام معظم رهبری که گفته شد به دلیل موضع گیری های سیاسی این سیاستمدار بوده است (شرح این خبر را اینجا بخوانید)، گمانه زنی هایی را در ارتباط با آینده سیاسی وی مطرح کرده است.

ناطق نوری حزب تشکیل می دهد؟ / گزارش خبرفوری از آینده سیاسی شیخ اعتدال

به گزارش خبرفوری ، در همین راستا هفته نامه صدا در گزارشی، ناطق نوری را «شیخ اعتدال» خواند و نقش سیاسی وی در شرایطی که اعتدالیون دولت و شورای شهر را در اختیار دارند، به بحث گذاشت.

همزمان امروز روزنامه ابتکار نیز در گزارشی، از ناطق نوری به عنوان چهره ای نام برده است که می تواند رهبری جریان اعتدالگرا را برعهده گیرد.

به دنبال درگذشت آیت الله هاشمی رفسنجانی ، بسیاری از تحلیلگران ناطق نوری را تنها چهره ای می دانستند که می تواند در عمل جای خالی او را از نظر سیاسی پر کند. به نظر می رسد شایعه انتصاب ناطق نوری به عنوان رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام (اینجا بخوانید) در همین راستا قابل درک است.

با این همه، برخی اخبار غیررسمی حاکی از آن است که ناطق نوری بنا دارد تا با تشکیل یک حزب سیاسی، دامنه فعالیت های سیاسی خود را افزایش دهد. اعضای اصلی این حزب می توانند چهره هایی باشند که به دولت حسن روحانی نیز نزدیک هستند.

در صورت تشکیل چنین حزبی می توان پیش بینی کرد که این حزب می تواند خلاء تشکیل یک حزب فراگیر در سطح کشور را از بین برده و عملا نقش جریان سوم را در میانه رقابت های دو جریان اصلاح طلب و اصولگرا شکل دهد.

17

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها