هاشمی: از چین اژدها ساخته بودیم

مربی سابق تیم ملی بسکتبال ایران با بیان اینکه برخی‌ها از تیم چین اژدها ساخته بودند، اظهار کرد: همانطور که قبلا گفتم، ایران بهترین تیم بسکتبال آسیا است و بهترین‌ها را در اختیار دارد.

هاشمی: از چین اژدها ساخته بودیم

مصطفی هاشمی درباره صعود تیم ملی بسکتبال ایران به بازی‌های المپیک ۲۰۲۰ توکیو، گفت: ابتدا باید این موضوع را مطرح کنم که صعود تیم ملی به این رویداد بزرگ جهانی برای همه خانواده بسکتبال خوش آیند است. مطمئنا هر اتفاق خوبی که برای این رشته رخ دهد باعث خوش‌حالی است و سال‌های بعد هم می‌تواند بهتر باشد، اما نیازمند یک تفکر جامع است. باید از فدراسیون هم تشکر کرد که برای موفقیت تیم ملی زحمات زیادی کشید.

او ادامه داد: البته بعد از این تعارفات، من از همان ابتدا اعلام کردم تیم ملی ایران شانس اول برای صعود به المپیک ۲۰۲۰ توکیو است. شاید خیلی‌ها هم از این پیش بینی من ناراحت شدند. خیلی‌ها شگفت زده و برخی هم ذوق زده شدند، اما واقعیت این است که ایران بهترین تیم آسیا است.

کارشناس بسکتبال ایران گفت: واقعیت این است که باید به عقب برگردیم و ببنیم چه اژدهایی از چین رای خود ساخته بودیم. چین همین تیمی بود که دیدید. مطمئنا اگر این چین با این تیم ملی ایران بازی می‌کرد هم با اختلاف ۲۰ امتیاز می‌باخت. تیم ایران باید به جمع ۱۶ تیم صعود و خیلی زودتر از این‌ها المپیکی شدن خود را حتمی می‌کرد. متاسفانه با توجه به شرایطی که پیش آمد این اتفاق رخ نداد.

مربی سابق تیم ملی بسکتبال ایران افزود: با این حال مسیر برای ما جوری فراهم شد که المپیکی شدیم و این بسیار خوش آینداست، کم‌ترین حق تیم خوب ایران المپیکی شدن است. با این حال نباید از رقبایی مثل چین غول بسازیم، در این صورت بهتر هم می‌شویم. امیدوارم این نتیجه باعث شود در ذهن خانواده بسکتبال این موضوع نقش ببندد که ما بهترین‌های آسیا را در تیم ملی ایران داریم. با این نتیجه برخی‌ها فهمیدند که این بازیکنان بهترین‌های آسیا هستند. تیم ما از تونس و پورتوریکو هم بهتر بود، امیدوارم چنین مسائلی درسی شود تا نگاهمان به بازیکنان بر حسب واقعیت باشد.

هاشمی در پاسخ به این سوال که آیا نتایج کسب شده در بازی‌های تونس و پورتوریکو به دلیل ضعف فنی کادرفنی بود؟ اظهار کرد: بهتر است من به این سوال پاسخی ندهم و بگذاریم خانواده بسکتبال خوشحال باشد.

او در پاسخ به این سوال که الآن نیاز بسکتبال برای موفقیت در المپیک و پیشرفت در آسیا چیست؟ اظهار کرد: ابتدا باید ببینیم خواسته جامعه ورزش، وزارت ورزش، کمیته ملی المپیک و فدراسیون بسکتبال چیست و نگاهشان به آینده چگونه است. بهتر است همه نگاه‌ها بر حسب واقعیت موجود باشد و حمایت کنند. ابتدا باید از همه جهات بسکتبال را ارزیابی و سپس کمک کرد، با اختلاف می‌توانیم بهترین تیم آسیا باشیم، همانطور که الآن هم بهترین آسیا هستیم.

مربی سابق تیم ملی بسکتبال در پایان گفت: کسب این موفقیت را به جامعه بسکتبال تبریک و به همه بازیکنان از جمله حامد حدادی، صمد نیکخواه بهرامی، بهنام یخچالی، محمد جمشیدی و در کل همه بازیکنان خسته نباشید می‌گویم که با همه توان تلاش کردند. بازیکنان ایران بهترین‌های آسیا هستند.

منبع: ایسنا

2034

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها