با جامبو صدفی مهمانانتان را شگفت زده کنید

جامبو به پاستاهای صدفی بزرگی گفته می شود که می توانند با محتویات مختلفی پر و به صورت فینگرفود سرو شوند. جامبوی شکم پری که در اینجا از تهیه آن صحبت می شود با موادی خیلی ساده و به راحتی تهیه می شود. اگر به دنبال تجربه غذای جدیدی هستید یا می خواهید میهمانان خود را با فینگرفودهای خوشمزه هیجان زده کنید، جامبوی شکم پر گزینه ی بسیار مناسبی است.

با جامبو صدفی مهمانانتان را شگفت زده کنید
مواد لازم جامبو 250 گرم گوشت چرخ کرده 450 گرم ادویه تاکو 30‌ گرم رب گوجه 400 گرم پنیر رنده شده 2 پیمانه گوجه نگینی 1 پیمانه گشنیز خردشده 1/4 پیمانه

طرز تهیه:

فر را با دمای ۱۷۵ درجه سانتیگراد روشن کنید. جامبوها را طبق دستور نوشته شده روی بسته بندی بپزید و خشک کنید.

همزمان، کف ماهیتابه ای به قطر ۳۰ سانتیمتر را چرب کنید. گوشت چرخ کرده را به مدت ۵ دقیقه تفت بدهید و مرتب هم بزنید تا کاملا پخته شود و آب آن تبخیر شود. ادویه تاکو، رب گوجه فرنگی و یک پیمانه از پنیر رنده شده را اضافه کنید و مخلوط کنید تا زمانی که پنیر کاملاً ذوب شود.

stuffed-shells-2

هر یک از جامبوها را با تقریباً یک قاشق از سس گوشت تهیه شده پر کنید و آن ها را در یک ظرف شیشه ای مخصوص فر (به ابعاد تقریبی۳۰×۲۰ سانتیمتر) بچینید. نیازی به چرب کردن ظرف نیست. سپس روی سس گوشت، کمی گوجه خرد شده و گشنیز اضافه کنید و در پایان سطح مواد را با یک پیمانه پنیر باقی مانده بپوشانید.

stuffed-shells-3

۱۵ تا ۲۰ دقیقه جامبوی شکم پر را در فر قرار دهید و وقتی پنیر کامل ذوب شد، آن را سرو کنید.

منبع: ایران کوک

16

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها