ارتش اسرائیل جنگ با حزب‌الله را شبیه سازی کرد

منابع اسرائیلی از آغاز رزمایش گسترده نیروهای مسلح این رژیم با هدف شبیه سازی جنگ با نیروهای حزب الله خبر دادند.

ارتش اسرائیل جنگ با حزب‌الله را شبیه سازی کرد

به گزارش خبر فوری ، ارتش رژیم صهیونیستی روز یک شنبه برگزاری یک رزمایش گسترده را برای شبیه سازی جنگ با حزب الله و آنچه که مقابله با نیروهای حامی ایران در شمال سرزمینهای اشغالی خوانده است، کلید زدند.

روزنامه تایمز اسرائیل با اعلام این خبر نوشت: این رزمایش با نام عبری Even Hrosha یا Keystone به طور گسترده روی کارایی افسران ارشد و نیروهای آنها به جای تاکتیکهای جنگی و رزمایشِ صرف تمرکز دارد.

ارتش رژیم صهیونیستی طی بیانیه‌ای درباره این رزمایش گفته، هدف این تمرین نظامی، بهبود کارایی ستاد کل و مقرهای مختلف فرماندهی در جنگ است.

واحدهای فرماندهی نیروی هوایی ارتش، دریایی، نیروهای زمینی، اطلاعاتی، لجستیک، ارتباطات و سایبری در این رزمایش مشارکت دارند.

تایمز اسرائیل اضافه کرد، برخی از مقوله‌های همین رزمایش برای هفته پیش برنامه ریزی شده بود اما به دلیل افزایش تنشها با حزب الله به تاخیر افتاد.

این درحالیست که تحلیلگران علت لغو این رزمایش را ترس و نگرانی رژیم صهیونیستی از پاسخ انتقام جویانه حزب الله اعلام کرده‌اند.

تنش میان رژیم صهیونیستی با حزب الله لبنان از هفته پیش و به دنبال حمله پهپادی این رژیم به مواضع حزب الله افزایش یافته است. بامداد سوم شهریورماه دو پهپاد انتحاری رژیم صهیونیستی همزمان با نقض حریم هوایی لبنان و با هدف بمباران مواضع حزب‌الله، به جنوب بیروت تجاوز و حمله کردند. پس از آن، «سید حسن نصرالله» دبیرکل حزب‌الله در سخنرانی خود در سالگرد آزادسازی «جرود عرسال» تهدید کرد که رژیم صهیونیستی پاسخ این اقدام خود را خواهد دید. از سوی دیگر چهارشنبه گذشته ارتش لبنان اقدام به شلیک به سوی سه پهپاد متجاوز رژیم صهیونیستی در مرزهای خود کرد.

ارتش رژیم صهیونیستی در پایان بیانیه خود گفته، در این رزمایش سناریوهای مختلفی با تاکید بر هماهنگی و همکاری، طرحهای چندجانبه و عملیاتها در خلال جنگ شبه سازی شده است.

منبع: انتخاب

38

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها