اخرین جزییات از گفت و گوی تلفنی حسن روحانی با امیر قطر

حسن روحانی عصر شنبه در تماس تلفنی شیخ تمیم بن حمد آل ثانی امیر قطر با وی، با تاکید بر ضرورت همکاری کشورهای منطقه برای استقرار صلح و آرامش، ماه مبارک رمضان را ماه تقویت برادری میان مسلمانان برشمرد و ضرورت همکاری میان کشورهای منطقه برای ایجاد ثبات و آرامش را مورد تاکید قرار داد.

اخرین جزییات از گفت و گوی تلفنی حسن روحانی با امیر قطر



شیخ تمیم صحبت هایش را پیرامون صلح در منطقه آغاز کرد و گفت: ثبات و امنیت کشورهای منطقه به یکدیگر پیوند خورده و از هم تاثیر می پذیرند، ما خواستار حاکمیت فضای اعتدال ، میانه روی و عقلانیت در روابط میان کشورها هستیم و معتقدیم که راهکارهای سیاسی باید در اولویت قرار داشته باشند. کشورهای منطقه نیاز به همفکری و رایزنی بیشتر برای حل و فصل و مهار بحران های منطقه ای دارند و ما حاضریم در این عرصه همکاری کنیم.

وی اظهار کرد: منطقه ما شاهد یک معضل بزرگ به نام تروریسم است که می تواند امنیت همه ما را تهدید کند و راه مبارزه با آن نیز همکاری مشترک است.

امیر قطر نیز در این تماس تلفنی با تبریک پیروزی دکتر روحانی و فرا رسیدن ماه مبارک رمضان، گفت: روابط ما با جمهوری اسلامی ایران، دیرینه، تاریخی و مستحکم است و ما خواهان تقویت بیش از پیش این روابط هستیم. ما معتقدیم که در مسیر تقویت بیش از پیش روابط ایران و قطر هیچ مانعی وجود ندارد.

وی ادامه داد: بی تردید مذاکره و گفت وگو تنها راه رفع مشکلات است و روند گفت وگوهایی که کویت به نمایندگی از کشورهای حاشیه جنوبی خلیج فارس آغاز کرد ، باید تداوم یابد.

منبع: خبرآنلاین

33

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها