جعل مُهر پزشکان برای نسخه‌‌کردن داروهای گران / امضای الکترونیک برای همه پزشکان تا پایان امسال

معاون فنی و نظارت سازمان نظام پزشکی با اشاره به سوء استفاده از مُهر پزشکان جهت نسخه کردن برخی داروهای گران قیمت و وارداتی، گفت: جهت جلوگیری از این موضوع، تا پایان امسال همه پزشکان به امضای الکترونیک دسترسی خواهند داشت.

جعل مُهر پزشکان برای نسخه‌‌کردن داروهای گران / امضای الکترونیک برای همه پزشکان تا پایان امسال

دکتر محمد جهانگیری معاون فنی و نظارت سازمان نظام پزشکی با اشاره به سوء استفاده از مُهر پزشکان جهت نسخه کردن برخی داروهای گران قیمت و وارداتی، گفت: جهت جلوگیری از این موضوع، تا پایان امسال همه پزشکان به امضای الکترونیک دسترسی خواهند داشت.

جهانگیری درباره پزشکانی که برخی داروهای وارداتی گران قیمت را نسخه می‌کنند، گفت: تقریباً در هر روز ۳ الی ۴ نامه را ارجاع می‌دهم که پزشکان به ما اطلاع رسانی کردند که از مهرشان سوء استفاده شده است و ما این موضوع را هم از نظر قضایی و هم در حوزه وزارتی پیگیری می‌کنیم.

وی گفت: ساخت یک مُهر کار دشواری نیست و کسانی که بخواهند سوء استفاده کنند، قطعاً از مهر پزشکان هم سوء استفاده می‌کنند.

امضای الکترونیک برای همه پزشکان تا پایان امسال

معاون فنی و نظارت سازمان نظام پزشکی درباره اقدامات انجام شده جهت جلوگیری از جعل مُهر پزشکان، ادامه داد: ما برای جلوگیری از جعل مهر پزشکان اقدام به ایجاد امضای الکترونیک برای همه پزشکان کرده‌ایم که این موضوع در حال انجام است و تا پایان سال تمام پزشکان به امضای الکترونیک دسترسی خواهند داشت و می توانند نسخه الکترونیک تجویز و امضا کنند.

وی که در یک برنامه تلویزیونی صحبت می‌کرد، گفت: در حال حاضر در تمام مراکز ملکی تامین اجتماعی همه نسخه‌ها به صورت الکترونیک امضا می‌شود و دیگر امضای دستی وجود ندارد و به همین دلیل این سیستم کاملاً امن است.

منبع: ایسنا

66

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 2
  • محمد
    0

    اگر چه اکثر پزشکان آدم های خوب و درستکار هستند اما در میان آنها هم آدمهای خلاف کار هم هستند که باید با آنها بر خورد شود تا ساحت پاک پزشکی لطمه نبیند

  • وحید
    0

    ترجیحا اول پرداخت حق درمان پزشگان(پرداخت بیمه) بعد امضا و نسخه الکترونیک

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها