محمود تاری، مداح و شاعر اهل‌بیت:

"یکی از مداحان می‌گفت: من به اندازه هیکلم طلا دارم!"

همان‌طور که ما آخوند انگلیسی داشتیم، ممکن است مداح اسرائیلی هم داشته باشیم. بعید نیست که آن‌ها در موضوع عزاداری برنامه‌هایی هم داشته باشند و یقیناً دارند.

"یکی از مداحان می‌گفت: من به اندازه هیکلم طلا دارم!"

در روز‌هایی که انتقادات زیادی به عملکرد اقتصادی و اخلاقی برخی مداحان وارد است، یوسف ارجونی، رئیس بسیج مداحان کشور با بیان اینکه در اسرائیل مداحانی برای تخریب عاشورا تربیت می‌شوند، از دستگیری عده‌ای از آن‌ها در داخل کشور خبر داد. وی افزوده است که امروز طبق آمار رسمی بیش از ۱۵۰ هزار مداح در کشور داریم که آمار غیررسمی دو برابر این مقدار تخمین زده می‌شود.

ارجونی با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری در جمع مداحان در سال ۹۷ گفت: رهبر معظم انقلاب بر این مسئله تأکید داشتند که مواظب تفرقه‌های دشمن باشیم و حرف تفرقه‌انگیز در مراسم و عزاداری‌ها نزنیم.

محمود تاری، مداح و شاعر اهل‌بیت که در سال‌های گذشته مسئولیت‌های متعددی در بسیج مداحان داشته، درباره دستگیری مداحان اسرائیلی گفت: من خبر موثقی ندارم، ولی این اتفاق بعید نیست، چون همان‌طور که ما آخوند انگلیسی داشتیم، ممکن است مداح اسرائیلی هم داشته باشیم. بعید نیست که آن‌ها در موضوع عزاداری برنامه‌هایی هم داشته باشند و یقیناً دارند.

تاری در پاسخ به این سؤال که این ماجرا چقدر می‌تواند مرتبط با دستگیری چند مداح در دو سه سال قبل و شایعه جاسوسی آن‌ها باشد، گفت: امکان دارد که شروعش با آن‌ها بوده، ولی خود آن افراد هم نمی‌دانستند و ناآگاه بودند. چون آنجا بحث آن خانم جاسوس که به سفارت فرانسه پناهنده شد هم مطرح بود. ممکن است این ماجرا از پنج، شش سال قبل شروع شده باشد و خود ما هم متوجه نبودیم. نمونه‌های دیگری هم درباره مشکلات مداحان بوده، نه به‌عنوان وابسته به اسرائیل، ولی به خاطر فساد و فحشا، متأسفانه انگار قبحش هم در جامعه از بین رفته است و عادی شده است.

قبلاً برخی مداحان مشکل‌دار، در خانه مسئولان قضایی مداحی می‌کردند

تاری که خودش مداح اهل‌بیت است، در ادامه افزود: عده‌ای دارند هیئت‌ها را خراب می‌کنند و وظیفه حکومت و دستگاه قضایی است که جلوی این‌ها را بگیرد و مماشات نکند. متأسفانه دو دهه پیش برخی از همین مداحان که مشکل داشتند، در خانه‌های برخی مسئولان قضایی مداحی می‌کردند. الان هم برخی هیئتی‌هایی که حتی حزب‌اللهی‌اند، دنبال جمعیت هستند و ساختار هیئت از آن روحیه حماسی و عاشورایی فاصله گرفته و فقط یک بعدش را گرفته‌اند که سیاه بپوشند و سینه بزنند. در این سال‌ها مفاهیم عوض شده است. هیهات منا الذله می‌گوییم، ولی این فقط شعار است و در عمل کم می‌گذاریم.

وی درباره ارتباط ویژه برخی از مداحان معروف و رسانه‌ای با مفسدین اقتصادی گفت: این به خاطر دنیاطلبی این دسته از مداحان است. مداحان با این افراد ارتباط داشتند و از آن‌ها ۲۰۰ میلیون و ۳۰۰ میلیون پول می‌گرفتند. یکی از همین آقایان که با این افراد ارتباط داشت می‌گفت: من به اندازه هیکلم طلا دارم! خانه‌های آن‌چنانی و ماشین‌های گران‌قیمت دارند که خودشان و همسرانشان سوار می‌شوند. امام حسین (ع) ملعبه‌ای شده در دست ما مداحان که پول دربیاوریم. البته این‌ها اقلیت و بسیار کم هستند، اما همین اقلیت برای همه مداحان چالش درست کرده‌اند.

متولی برخورد با این مسائل مداحان، حکومت اسلامی است

این شاعر آیینی با اشاره به بیانات رهبر معظم انقلاب درباره وضعیت مداحی‌ها گفت: متولی برخورد با این مسائل مداحان، حکومت اسلامی است و قوه قضاییه باید وارد شود. مقام معظم رهبری ۳۰ سال است که همه زوایای مداحی را به‌طور دقیق گفته‌اند. یکی دو سال پیش فرمودند که چرا جوان‌ها در هیئت‌ها بالا و پایین می‌پرند؟ یا چند سال قبل گفتند که چرا در هیئت‌ها لخت می‌شوند؟ آن زمان بعضی‌ها که فقط مدعی ولایت‌پذیری هستند گفتند رهبری نباید به این مسائل وارد شود! متأسفانه برخی بزرگان و علمای ما سکوت کرده‌اند و می‌خواهند همیشه محترم باشند، لذا حرفی نمی‌زنند که مثلاً خراب نشوند.

محمود تاری در پایان حرف‌هایش به صداوسیما هم انتقاد کرد و گفت: متأسفانه صداوسیما از حامیان درجه یک این مداحان است و دوربین‌ها را به مجالس این‌ها می‌برند و پخش می‌کنند. استدلالشان هم این است که مخاطب و جمعیت دارند، درست است که این مداحان جمعیت دارند، ولی گاهی جمعیتی است که خروجی آن‌چنانی ندارد. الان با وجود این هیئت‌ها که جمعیت دارند، جامعه ما دینی‌تر شده یا برعکس است؟

منبع: ایرنا

24

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 1
  • محمد
    0

    باسلام...درحال حاضر مشکلات ما ودین ماتا به مرحله چرکین نرسد هیچ گروهی باانان مقابله ودرمان نمیکند .نمونه اش اختلاس .وضع اموزش وپرورش .وضع بانکداری کلاهبرداران ....تولید داخلی .فروش بی رویه معادن داخل...خرج شایستگان علمی و اقتصادی ازکشور .و............فقط میشود گفت نگوییم مملکت امام حسینی وامام زمانی داریم

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها