بررسی آخرین تصمیم اصلاح‎‏طلبان برای تعیین شهردار از زبان رسولی و حبیب‌‏زاده/ چه کسی راهی بهشت می‎شود

انتخاب شهردار آینده تهران از موضوعات مهمی است که این روزها بسیاراز محافل سیاسی به آن توجه دارند.

بررسی آخرین تصمیم اصلاح‎‏طلبان برای تعیین شهردار از زبان رسولی و حبیب‌‏زاده/ چه کسی راهی بهشت می‎شود

به گزارش خبرنگار سیاسی سایت خبرفوری ، پس از برگزاری پنجمین دوره انتخابات شوراهای شهر و روستا درروز جمعه 29 اردیبهشت ماه و پیروزی قاطع لیست امید در شهر تهران زمزمه‎های جدی در پایتخت به منظور تعیین شهردارآینده تهران و جایگزین محمدباقر قالیباف صورت گرفت.

گزینه‎های زیادی در طی چند روز نامشان در لیست شهردارآینده تهران قرار گرفته است روندی که شاید خود اعضای جدید شورای شهر تهران از آن بی‎اطلاع هستند ولی رسانه‎ها و البته طیف خاصی درصدد دامن زدن به آن هستند.

در حالی که از محسن مهرعلیزاده،محسن هاشمی، حسین مرعشی،یدالله طاهرنژاد و معصومه ابتکار به عنوان شهرداران آینده تهران نام برده می‎شود که برخی از این افراد از جمله ابتکار در بیانیه رسمی اخبار منتشر شده را تکذیب کردند.

اما باتوجه به اینکه تا اواسط مردادماه شورای چهارم باید به کار خود ادامه دهد بدون شک دامنه رایزنی‎ها پیرامون تعیین شهردارآینده تهران افزایش پیدا خواهد کرد اما آنچه در این میان مهم است این بوده که منتخبین دوره پنجم شورای شهر تهران طبق میثاق‎نامه‎ای که در شورای عالی سیاستگذاری اصلاح‌‏طلبان به آن متعهد شدند این است که نمی‎تواند در راستای حضور در شهرداری تهران از حضور در شورا انصراف دهند روندی که بدون شک حضور برخی از افراد همچون مرتضی الویری و محسن هاشمی در سمت شهردار تهران را با موانعی روبه رو خواهد کرد.

هنوز درباره تعیین شهردار آینده به جمع‎بندی نرسیدیم

افشین حبیب‎زاده منتخب پنجمین دوره انتخابات شوراهای شهر تهران در گفت وگو با خبرفوری درباره رایزنی‎های صورت گرفته در فضای رسانه‎ای پیرامون تعیین شهردار آینده تهران اظهارکرد: در حال حاضرهیچ‎گونه رایزنی در بین اعضای لیست امید که منتخبین پنجمین دوره انتخابات شوراها هستند پیرامون تعیین شهردار آینده تهران صورت نگرفته است.

وی تاکید کرد: هرآنچه امروز در برخی از رسانه‎های درباره تعیین شهردار آینده تهران مطرح می‎شود درست نبوده و تنها در حد شایعه و گمانه‎زنی است.

منتخب پنجمین دوره انتخابات شوراها خاطرنشان کرد: ما براین باوریم که اگر بخواهیم در جهت تعیین شهردار آینده تهران وارد عمل شویم درابتدای ساکن باید شاخص‎های مربوط به این موضوع را مشخص کنیم سپس به صورت مصداقی وارد عمل شویم.

منتخبین شوراها باید به میثاق‎نامه اصلاح‎طلبان پایبند باشند

سیدحسن رسولی دیگرفرد عضو لیست امید که توانسته است به شورای پنجم راه پیدا کند در گفت وگو با خبرفوری درباره نحوه تعیین شهردار آینده تهران گفت: اولا باید به این نکته اشاره کنم که به هیچ عنوان در مورد موضوع انتخاب شهردار تهران و سازوکارآن صحبتی مطرح نشده است.

وی با اشاره به اینکه منتخبین شورای شهر تهران در دوره پنجم هنوز مسئولیتی از نظر قانونی ندارند تصریح کرد: باتوجه به اینکه شورای چهارم تا 13 مرداد طبق روال قانونی باید به کار خود ادامه دهد اظهارنظر ما درباره تعیین شهردار آینده تهران در مقطع فعلی زودهنگام است.

منتخب پنجمین دوره انتخابات شورای شهر تهران خاطرنشان کرد: ما بدون شک بعد از دریافت اعتبارنامه‎هایمان از وزارت کشور فعالیت رسمی خود را آغاز خواهیم کرد از این رو در آن مقطع پیرامون تعیین شهردار نیز وارد عمل خواهیم شد.

رسولی تاکیدکرد: آنچه که از طرف شخصیت‎های حقوقی و غیرحقوقی درباره تعیین شهردار آینده تهران مطرح می‎شود صرفا گمانه‎زنی است و تنها مرجعی که می‏تواند درباره این موضوع تصمیم بگیرد شورای پنجم است.

وی با اشاره به اینکه میثاق‎نامه‎ای از طرف شورای عالی سیاستگذاری اصلاح‎طلبان برای 700 نفر متقاضی حضور در لیست شوراهای تهران به منظور تعهد افراد برای حضور در شورا در ابتدای کار تهیه شد تصریح کرد: یکی از بندهای این میثاق‎نامه براین موضوع تاکید داشت که هرکدام از آقایان و خانم‎ها که نامشان در لیست امید قرار بگیرد در صورت پیروزی حق حضور در پست‎های دیگر از جمله شهردار تهران را ندارند که بنده نیز این مصوبه را امضا کردم.

رسولی خاطرنشان کرد: بهتر است دوستان اجازه دهند که پس از روی کارآمدن شورای پنجم تصمیم‎گیری درباره انتخاب شهردار آینده صورت گیرد از این رو گمانه‎زنی درباره این موضوع در مطع فعلی هیچ ضرورتی ندارد.

28

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 1
  • یک شهروند
    0

    اقای کرباسچی بهترین وعاقلانه ترین گزینه برای شهرداری تهران است

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها