مدیرکل کمیته امداداستان تهران در نشست خبری مطرح کرد:

مردم استان تهران رتبه اول مشارکت مردمی را در طرح های صدقات و اکرام دارند / برگزاری جشن رمضان در باغ موزه قصر

مدیرکل کمیته امداد استان تهران در نشست خبری امروز خود به تشریح برنامه های سال ۹۶ و اعلام برنامه های جشن رمضان این نهاد پرداخت.

مردم استان تهران رتبه اول مشارکت مردمی را در طرح های صدقات و اکرام دارند / برگزاری جشن رمضان در باغ موزه قصر

به گزارش خبرنگار اجتماعی خبر فوری ، محسن ولیئی با تشریح فعالیت‌های کمیته امداد استان تهران در سال ۹۵ اظهار کرد: سال گذشته م۲۹۵ میلیارد تومان خدمت به مددجویان تحت حمایت ارائه شد که این رقم نسبت به سال94، ۱۳ درصد افزایش دارد.
وی افزود: در سال ۹۵، ۱۳ هزار نفر از پوشش امداد استان تهران خارج شدند و در مقابل هفت هزار نفر تحت حمایت قرار گرفتند؛ در حال حاضر ۵۹ هزار خانوار با جمعیتی حدود صدهزار نفر تحت حمایت کمیته امداد استان تهران هستند.
ولیئی با بیان اینکه در سال ۹۵، ۴۰۰ هزار نفر از خدمات موردی کمیته امداد استفاده کردند تأکید کرد: در این سال ۴۹ میلیارد تومان مستمری به مددجویان تحت حمایت پرداخت شد.
مدیرکل کمیته امداد استان تهران جمعیت سالمندان تحت حمایت این نهاد را ۳۶ هزار نفر اعلام کرد و گفت: ۲۷ هزار خانوار به علت فوت سرپرست تحت حمایت قرار گرفتند؛ ۴۵ درصد افراد تحت حمایت به دلیل فوت سرپرست خانوار، ۲۳ درصد بر اثر طلاق و ۱۶ درصد به دلیل از کارافتادگی تحت حمایت امداد قرار گرفتند.
وی به پرداخت وام قرض الحسنه از طریق شعب امداد ولایت اشاره کرد و افزود: در سال ۹۵ دو شعبه صندوق قرض‌الحسنه امداد ولایت در استان تهران افتتاح شد و در مجموع ۱۲ هزار و ۱۵۳ مورد وام با رقمی به میزان 33 میلیارد تومان به نیازمندان پرداخت شد.
ولیئی از پرداخت دوهزار و ۲۴۸ مورد کمک هزینه جهیزیه در سال گذشته خبر داد و گفت: برای پرداخت این میزان جهیزیه ۴۷ میلیارد ریال هزینه شد که این رقم نسبت به سال 94، ۱۰ درصد افزایش داشته است.
مدیرکل امداد استان تهران خاطرنشان کرد: ۸۵ هزار نفر تحت حمایت بیمه درمانی مددجویان قرار گرفتند که برای این مورد هم ۳۳ میلیارد تومان هزینه شده است؛ همچنین ۵۲۴ بیمارستان و مرکز درمانی در استان تهران با کمیته امداد قرارداد دارند.
وي با بيان اينكه هم اكنون حدود 10 هزار نفر از مددجويان در استان تحت پوشش بيمه بازنشستگي و از كارافتادگي سازمان تامين اجتماعي قرار گرفته اند، گفت: هشت هزار و ۵۳۸ نفر از اين مددجويان را بانوان سرپرست خانوار با كمتر از ۵۰ سال سن و مابقي را مددجويان مجري طرح هاي اشتغال و خودكفايي تشكيل مي دهند.
ولیئی با بيان اينكه حق بيمه مددجويان تحت حمايت كميته امداد به صورت دوره اي در قالب بيمه صاحبان حرفه و مشاغل آزاد به سازمان تامين اجتماعي پرداخت مي شود، تصريح كرد: در سال گذشته هشت ميليارد و 200ميليون تومان بابت حق بيمه مددجویان به حساب سازمان تأمین اجتماعی واریز شده است.
مدیرکل امداد استان تهران از تکمیل و بازسازی یک هزار و ۱۳۹ واحد مسکن مددجویان در سال 95 خبر داد و گفت: سه میلیارد تومان اعتبار در قالب تغييرات جزيي و كلي خدمت عمراني به مددجويان ارائه شده است.
وی از خریداری ۴۰۰ واحد مسکن شهری با رقم هشت میلیارد تومان در سال جاری خبر داد و خاطرنشان کرد: در روستاها ۹۰ واحد احداث می شود و همچنین یک هزار و700 واحد با بودجه چهار میلیارد تومانی تعمیر و بازسازی خواهد شد.
ولیئی با بیان اینکه در سال ۹۵، دو هزار و ۱۰۰ مورد تسهیلات اشتغال زایی پرداخت شده است، گفت: ۳۶ میلیارد تومان اعتبار از طریق بانک‌های عامل و صندوق امداد ولایت به به این تعداد مددجو پرداخت شده است؛ در این مدت نیز هفت هزار و ۲۰۰ نفر در دوره های فنی و تخصصی حرف و مشاغل شرکت کردند ؛ همچنین برای یک هزار و 300 مددجو از طریق معرفی به دستگاه‌ها کاریابی انجام شد که از این تعداد یک هزار نفر زن هستند.
مدیرکل امداد استان تهران با اشاره به تأمین محل اعتبارات کمیته امداد، بیان کرد : ۴۵ درصد اعتبارات این نهاد در حوزه مشارکت‌های مردمی ،۴۵ درصد از محل بودجه دولتی و ۱۰ درصد باقی مانده از طریق بانک‌های عامل تأمین می‌شود؛ مردم تهران در سال ۹۵، ۴۰ میلیارد تومان صدقه پرداخت کرده‌اند که به طور میانگین توسط هر تهرانی روزانه ۸ تومان پرداخت شده است.
وی با اشاره به اینکه در قالب طرح اکرام هفت هزار و ۳۰۰ یتیم تحت حمایت ۴۸ هزار حامی قرار دارند؛ گفت: حامیان طرح اکرام ایتام در سال گذشته 29 میلیارد تومان به فرزندان معنوی خود کمک کردند؛ همچنین در طرح اکرام محسنین بیش از ۹ هزار کودک تحت حمایت 44 هزار حامی هستند که این تعداد حامی در سال گذشته 22 میلیارد تومان در قالب این طرح به فرزندان تحت حمایت خود کمک کردند که نسبت به سال 94،28 درصد افزایش پیدا کرده است.
ولیئی خاطرنشان کرد: مردم استان تهران رتبه اول مشارکت مردمی را در پرداخت صدقات و طرح اکرام دارند.
ولیئی گفت: در سال ۹۵ برای هفت هزار و ۸۰۰ نفر اشتغال زایی انجام شد که میانگین وام پرداختی به این تعداد ۳۰ میلیون تومان بوده است.
مدیرکل امداد استان تهران به افزایش مستمری مددجویان از ابتدای سال ۹۶ اشاره کرد و گفت: در مجموع یک مددجوی کمیته امداد در فروردین و اردیبهشت ماه رقمی معادل ۱۹۳ هزار و ۵۰۰ تومان در ماه دریافت کرد؛ این رقم برای خانوارهای دونفره ۳۴۰ هزار تومان، سه نفره ۴۶ هزار و ۵۰۰ تومان، چهارنفره ۶۰۱ هزار تومان و ۵ نفره ۶۹۲ هزار و ۵۰۰ تومان بوده است.
وی از افتتاح نقاهتگاهی به منظور پذیرایی از بیماران و مراجعان شهرستانی در شهر تهران خبر داد و گفت: امسال یک نقاهتگاه دیگر به همین منظور افتتاح می شود.
ولیئی بر ضرورت ساماندهی مراکز خیریه تاکید کرد و افزود: سه هزار خیریه به صورت رسمی و غیررسمی در تهران فعالیت می کنند که از طریق ساماندهی می توانیم به هم افزایی آنها کمک کنیم و از هم پوشانی فعالیت ها جلوگیری کنیم.
ولیئی با اشاره به اجرای طرح شوق زیارت ، عنوان کرد: به منظور اعزام مددجویان به مشهد و عتبات عالیات سه میلیارد تومان برای سال ۹۶ پیش بینی شده است که بیشتر این رقم از سوی خیرین تامین می شود.
مدیرکل امداد استان تهران ادامه داد: ۱۲۵ هزار دستگاه POS در فروشگاه ها و مغازه های شهر تهران نصب شده تا مردم بتوانند صدقات خود را از این طریق پرداخت کنند؛همچنین ۲۳ هزار صندوق صدقات تاکنون ایمن سازی شده و ایمن سازی ۲۰ هزار صندوق صدقات تا پایان نیمه اول سال انجام می شود؛ سه هزار صندوق ام دی اف هم تولید شده که در برج ها، بانک ها و دیگر اماکن اختصاصی نصب می شود.
وی به اجرای طرح های ویژه ماه رمضان اشاره کرد و گفت: در این ماه مبارک در قالب طرح مفتاح الجنه به یک هزار و ۵۰ خانواده با حضور مدیران و مسئولان اجرایی ، حامیان و خیران سرکشی می شود و نیازهای آنها برطرف خواهد شد؛ سال گذشته در این طرح ۴۰۰ میلیون تومان کمک به مددجویان پرداخت شد که پیش بینی می شود امسال این رقم امسال به بیش از ۵۰۰ میلیون تومان افزایش یابد.
ولیئی یادآور شد :‌ اطعام نیازمندان، توزیع سبد کالا، جمع آوری فطریه و کفاره، حامی‌یابی از جمله برنامه‌های این ماه مبارک است.
مدیرکل کمیته امداد استان تهران از برگزاری جشن رمضان در باغ موزه قصر تهران خبر داد و گفت: نمایشگاه صنایع دستی و تولیدات مددجویان و کارآفرینان تحت حمایت کمیته امداد، برنامه های آموزشی و فرهنگی ویژه کودکان و نوجوانان از جمله برنامه های تدارک دیده شده این ایام هستند.
وی در پایان عنوان کرد: امید است در سال جاری با همکاری و همراهی مسئولان، مردم و خیران شاهد افزایش سطح کیفی و کمی خدمات ارائه شده این نهاد به نیازمندان و خانواده های تحت حمایت باشیم.

33

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها