حذف نام نامزد شورای شهر زاهدان از لیست انتخابات/ عذرخواهی فرماندار از کاندیدا

حذف نام نامزد شورای شهر زاهدان از لیست انتخابات/ عذرخواهی فرماندار از کاندیدا

انتخابات پنجمین دوره شوراهای اسلامی شهر و روستا در شهرستان زاهدان با حواشی متعددی همراه بود اما مهمترین آن که به نوعی اقدامی استثنایی محسوب می‌شود، حذف نام "محمد میر"، از نامزدهای این انتخابات از لیست اسامی نامزدهای ارسالی به شعب اخذ رأی بود.

حذف نام این نامزد در حالی رخ داد که در لیست اعلام نتایج انتخابات شورای شهر زاهدان نیز نتیجه‌ای از آرای این نامزد اعلام نشده است و در حال حاضر این نامزد پیگیر علت این ماجرا است.

به دلیل حذف نامم از لیست شعب انتخابات، خواستار ابطال انتخابات هستم

محمد میر اظهار داشت: بنده به عنوان یک کاندید مستقل با هدف آبادانی شهر در انتخابات شورای شهر زاهدان حضور پیدا کردم ولی متاسفانه برخی سیاسیون شهرستان زاهدان از آمار بالای رأی، حضور، پشتکار و همت بنده احساس خطر کردند.

این نامزد شورای شهر زاهدان ادامه داد: با وجود تائید صلاحیت به عنوان نامزد شورای شهر زاهدان، در روز انتخابات نام من از لیست اسامی نامزدها حذف شده بود که در این زمینه فرماندار زاهدان تنها به یک عذرخواهی بسنده کرد.

وی با تاکید بر اینکه در این ماجرا بحث آبرو در میان است، گفت: فرماندار زاهدان در این رابطه اشتباه خود را پذیرفته ولی باید این موضوع روشن شود و در این راستا بنده از فرماندار و هیئت اجرایی انتخابات شورای شهر زاهدان شکایت کرده‌ام.

میر خاطرنشان کرد: پیش از این در ابتدای امر به فرماندار زاهدان نامه نوشته و اعلام شکایت کردم که یک نسخه از آن را رونوشت به شورای نظارت بر انتخابات، دادستان عمومی و انقلاب زاهدان و سازمان بازرسی سیستان و بلوچستان کردم.

این نامزد شورای شهر زاهدان با اشاره به اینکه فرماندار زاهدان 2 شب پیش به منزل من آمد و در رابطه با این اشتباه مهم به یک عذرخواهی ساده بسنده کرده، گفت: خواستار ابطال انتخابات شورای شهر زاهدان هستم و تا روشن شدن این موضوع پیگیری‌های خود را ادامه می‌دهم.

وی با انتقاد از روند برگزاری انتخابات شورای شهر در زاهدان، اظهار داشت: انتخابات در برخی از شعب زاهدان با تاخیر شروع شد و مشکلاتی از جمله قطع شدن چند ساعته برق و کمبود تعرفه در برخی شعب شهر زاهدان و مهمتر از آن حذف نام بنده در لیست‌های ارسالی به شعب اخذ رأی روند انتخابات را زیر سوال برد.

از این نامزد عذرخواهی شده و در رابطه با قصور پاسخگو هستیم

فرماندار زاهدان در این رابطه اظهار داشت: با توجه به آنچه تاکنون در این رابطه به من اطلاع داده‌اند، ظاهراً در برخی از شعب اخذ رأی زاهدان نام آقای "محمد میر" در لیست نامزدها نبوده است.

مجتبی خانجانی افزود: با بررسی فرم شماره 29 شعب اخذ رأی زاهدان نیز مشخص شد که نام این نامزد به کل حدف نشده چرا که در برخی از شعب تعدادی رأی به نام وی به ثبت رسیده است؛ به نظر می‌رسد تنها در برخی از شعب نام این نامزد از لیست حذف شده، چرا که اگر این قضیه در همه شعب رخ می‌داد رأی به نام وی وجود نداشت.

وی بیان کرد: در رابطه با این موضوع با این با آقای میر دیدار داشتم و از وی عذرخواهی کردم و اعلام کردم در صورتی که این قصور در رابطه با ارسال نام وی به شعب رخ داده باشد ما مقصر و البته پاسخگو هستیم.

بررسی دقیق و تصمیم‌گیری درباره این ماجرا در صلاحیت هیئت اجرایی و هیئت نظارت بر انتخابات است که جلسه آن ظرف چند روز آینده برگزار می‌شود تا اعلام نظر نهایی در رابطه با موضوع صورت گیرد.

انتهای پیام/

منبع: تسنیم

27

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها