واکنش فاطمه معتمدآریا و احمد کیارستمی به نمایش آخرین اثر عباس کیارستمی در کن

فاطمه معتمدآریا بعد از اولین نمایش «۲۴ فریم» در جشنواره فیلم کن گفت سینمای جهان یک فیلمساز را از دست داده است اما سینمای ایران یک ستون محکم را.

واکنش فاطمه معتمدآریا و احمد کیارستمی به نمایش آخرین اثر عباس کیارستمی در کن

فاطمه معتمدآریا که در نمایش فیلم « 24 فریم» اثر عباس کیارستمی در جشنواره‌ فیلم کن به شدت متاثر شده بود، با ذکر این‌که سینمای جهان یک فیلمساز را از دست داده اما سینمای ایران یک ستون محکم را گفت: «نمی‌دانم سینمای ایران هیچ وقت ستون دیگری را می‌تواند پیدا کند که بشود به آن تکیه کرد یا نه. اما جای خالی آقای کیارستمی جای بزرگی است.»

او درباره آخرین ساخته عباس کیارستمی گفت: «به نظرم این فیلم ۲۴ مرثیه از مرگ بود. مرثیه‌ای که به زیباترین شکل و با آرامش‌بخش‌ترین موسیقی‌ها آدم را هدایت می‌کرد که بداند دیگر نیست. فکر می‎کنم آقای کیارستمی موقع ساختن این فیلم می‌دانسته که نیست.»

احمد کیارستمی نیز که در اولین نمایش فیلم «24 فریم» در جشنواره‌ فیلم کن حاضر بود، از نمایش این فیلم ابراز خرسندی کرد و گفت: «خوشحالم که توانستیم فیلم را نشان بدهیم.»

او درباره‌ آخرین وضعیت تاسیس بنیاد کیارستمی افزود: «بنیاد ثبت شده و این فیلم هم کاری است که از بنیاد بیرون آمده است.»

این فیلم دو ساعته در نمایش دیگری ساعت 14:30 فردا (چهارشنبه سوم خرداد) در سالن 60 سالگی روی پرده می‌رود.

فیلم تجربی «24 فریم» مجموعه‌ای از فیلم‌های کوتاه چهار و نیم دقیقه‌ای با الهام از تصاویر ثابت شامل نقاشی و عکس‌های گرفته شده توسط خود کیارستمی است.

کیارستمی تنها فیلمساز ایرانی است که یک بار با فیلم «طعم گیلاس» موفق به دریافت نخل طلا از این جشنواره شده است.

منبع: خبرآنلاین

27

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها