4 تن از ثروتمندترین زنان چین را بشناسید؛

دانگ مینژو؛ چهارمین زن قدرتمند آسیا است / چگونه دختری که خودکشی مادرش را دید میلیاردر شد؟/ دختر بنیانگذار لنوو سرطان را شکست داد و توانست کارآفرین بزرگی شود

ژو کان فی سال گذشته به عنوان ثروتمندترین زن چین انتخاب شد. ثروت این زن بالغ بر 10 میلیارد دلار برآورد شده است. طبق گزارشها، کان فی یکی از بزرگترین کارآفرینهای چین بوده و بالغ بر 60 هزار نیروی انسانی در خدمت او هستند.

دانگ مینژو؛ چهارمین زن قدرتمند آسیا است / چگونه دختری که خودکشی مادرش را دید میلیاردر شد؟/ دختر بنیانگذار لنوو سرطان را شکست داد و توانست کارآفرین بزرگی شود

به گزارش خبر فوری ، دو پیش فرض اشتباه معمولا در بین افراد وجود دارد. یکی اینکه چینی‌ها قدرت پرورش کارآفرینهای شخصی را نداشته و افراد جز از طریق سیستم کمونیستی و کار در شرکتها دولتی نمی‌توانند، برند خود را ایجاد کنند. دوم اینکه، زنان نسبت به مردان قدرت کمتری در اداره شرکت خود و میلیاردر شدن دارند.

گزارش زیر، این دو پیش فرض را نقض می‌کند. بسیاری از زنان چینی با تلاش خود و بدون اتکا به رانت دولتی توانسته اند بزرگترین شرکتها و برندهای چین، آسیا و حتی جهان را ایجاد کرده و به جهان بشناسانند.

اکنون به معرفی 4 تن از ثروتمندترین زنان چین که همگی از کارآفرینان بزرگ این کشور پهناور هم هستند، می‌پردازیم.

ژو کان فی؛ از دیدن خودکشی مادر و کارگری در جوانی تا ریاست بر 60 هزار کارگر

این زن 46 ساله بنیانگذار یکی از معتبرترین شرکتهای تولید کننده لنز در چین است. شرکت و برند تاچ استون کویین Touchscreen Queen یکی از معتبرترین شرکتهای تولید کننده لنز است که از سال 2003 کار خود را شروع کرده و تا کنون به یکی از قدرتمندترین شرکتهای دنیا تبدیل شده است.

ژو کان فی توانسته شرکت خود را با برندهای موبایل مشهوری مانند هواووی، سامسونگ و اپل مرتبط کرده و لنزهای مخصوص دوربین محصولات این برندها را تولید کند.

خانم کان فی سال گذشته به عنوان ثروتمندترین زن چین انتخاب شد. ثروت این زن بالغ بر 10 میلیارد دلار برآورد شده است. طبق گزارشها، کان فی یکی از بزرگترین کارآفرینهای چین بوده و بالغ بر 60 هزار نیروی انسانی در خدمت او هستند.

ژو کان فی در یک خانواده بسیار بسیار فقیر در یک روستای کوچک در استان هونان Hunan متولد شده است. او کودکی بسیار بسیار سختی داشت به طوری که وقتی تنها 5 سالش بود، مادرش خودکشی کرد.

بعد از این، ژو و خانواده اش به منطقه شن ژن Shenzhen رفته و در آنجا به کارگری پرداختند. ژو در یک کارخانه تولید صفحه اسکرین موبایل کار می‌کرد. او به همراه مردان خانواده اش از صبح زود تا غروب در کارخانه کار کرده و بعد از آن به تحصیل و آموختن مهارتهایی مثل رانندگی می‌پرداختند.

ژو با استعداد خاص خود سر از زیر و بم تولید صفحه موبایل درآورد و بعد از پیشرفت در کار در سال 1993 توانست کمپانی خود را راه اندازی کند. بعد از آن روز به روز کمپانی خود را پیشرفت داد تا توانست میلیاردر شود.

لیو کینگ؛ دختر بنیانگذار لنوو که سرطان را شکست داد و توانست کارآفرین بزرگی شود

این زن 38 ساله سهامدار و مدیر بزرگترین رقیب اوبر است. لیو کینگ سهام دار اصلی کمپانی دیدی Didi است که مانند اوبر در زمینه حمل و نقل و تاکسیرانی تلفنی فعالیت می‌کند. لیو کینگ برعکس ژو فی، در یک خانواده ثروتمند بزرگ شد. پدر او "شوناژی" بنیانگذار شرکت لنوو بوده است. با این حال، لیو کینگ شغل پدر را ادامه نداد و در هاروارد مهندسی کامپیوتر خواند.

او بعد از چند بار سرمایه گذاری در مراکز مالی و بانک، در سال 2014 وارد شرکت دیدی شد و سهام عمده این شرکت را که در آن زمان مشهور نبود، خرید. در سال 2015 لیو کینگ توانست مدیر عامل شرکت شود و این برند را به سرعت در جهان مشهور کند.

دقیقا در اوج موفقیت بود که به کین خبر دادند سرطان سینه دارد. این زن با اراده 4 ماه با بیماری سخت خود جنگید و بر آن پیروز شد. او بعد از درمان به یکی از روزنامه‌ها رمز غلبه بر بیماری خود را چنین تشریح کرد: " مهم نیست چند مانع پیش روی ما باشد... ما همیشه باید جوان و پرحرارت باشیم."

ژو ژین؛ نجات دهنده برند نت ایز

این زن 46 ساله یکی از بزرگترین سرمایه گذاران سهام آبی Blue chip در چین است. بلو چیپ بر پایه تعریف بازار بورس نیویورک به انواعی از سهام ابر شرکت‌ها گفته می‌شود که از نظر کیفیت، اطمینان، قابلیت و توانایی سودآوری شهرتی ملی را دارا باشند.

ژو ژین با قدرتی که در سرمایه گذاری و بازی های مالی داشته تا کنون توانسته به جز سهام آبی، کمپانی نت ایز NetEase را هم نجات دهد. نت‌ایز یک شرکت اینترنتی چینی است که یک وبگاه مشهور را اداره می‌کند. این وب‌گاه یکی از محبوبترین پورتال‌های وب دنیاست و بر اساس وب‌گاه الکسا در آوریل ۲۰۱۴ در جایگاه بیست و هفتم دنیا بود.

ژین حدود 5 میلیون دلار در این وبگاه سرمایه گذاری کرد. او سهام این شرکت را خرید و بعد از آن به سرعت توانست آن را پیشرفت داده و یکی از محبوب ترین شرکتهای دنیا کند. او تا سال 2015 چیزی حدود 17 میلیون دلار در این شرکت شرمایه گذاری کرد اما در انتهای سال 2019 بیش از 2.7 میلیارد دلار درآمد از این سایت داشته است.

دانگ مینژو؛ چهارمین زن قدرتمند آسیا را بشناسید

خانم مینژو 61 سال دارد. او مدیر عامل شرکت گری Gary است که یکی از بزرگترین تولیدکنندگان کولر گازی در دنیا می‎باشد. او در راس مافیای صادرات کولر گازی است به نحوی که او را " ملکه سرما" می‎نامند. بر اساس لیست سال 2015 فوربس، مینژو چهارمین زن قدرتمند آسیا شناخته شده است.

دانگ مینژو از سال 1990 وارد شرکت گری شد و در سال 2012 توانست به ریاست هیئت مدیره این برند برسد. با وجود این، در سالهای اخیر مدیریت خانم مینژو انتقاداتی را داشته چرا که سود سالیانه گری در چهار سال اخیر نسبتا پایین آمده است. مینژو با تمام توان سعی در جبران کسری درآمد برند گری دارد و با سرمایه گذاری در زمینه روباتها، گوشی‌های تلفن همراه هوشمند و ماشین الکتریکی و توسعه دادن تولیدات خود می‌خواهد تا انتهای 2020 درآمد شرکت خود را به حالت سابق برساند.

دانگ مینژو همچنین یکی نویسنده خوب است. او در سال 2006 زندگی نامه خود را نوشته و منتشر کرد. کتاب او به سرعت فروخت و چند سال بعد یک سریال تلویزیونی از آن ساخته شد.

منبع: SCMP . خبر فوری

38

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها