پیشتازی لیست اصولگرایان در شورای شهر قم

روند شمارش آرای پنجمین دوره انتخابات شورای اسلامی شهر قم در شرایطی در حال انجام است که لیست شورای هماهنگی اصولگرایان استان قم توانسته اکثریت را به دست آورد.

پیشتازی لیست اصولگرایان در شورای شهر قم

دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری و پنجمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی شهر چنان باشکوه در سراسر کشور برگزار شد که تا در کنار ثبت رکوردی عجیب در مشارکت مردمی، برگ زرینی دیگری در تاریخ این کشور به ثبت برساند.

این میزان مشارکت در استان قم هم به گفته دبیر ستاد انتخابات استان بی‌نظیر بوده و ثبت مشارکت 78 درصدی نشان از علاقه مردم به‌نظام و انقلاب بوده است و حضور بیش از 607 هزارنفری از واجدین شرایط پای صندوق‌های رأی سبب خلق حماسه‌ای بی‌نظیر برای استان قم شد.

حسین معین‌آبادی بابیان اینکه در این دوره از انتخابات ریاست جمهوری مشارکت نسبت به میانگین قبلی که 66.3 درصد بوده وضعیت مناسب‌تری داشته است، افزود: میانگین مشارکت کشوری بیش از 71 درصد بوده است که استان قم 6 درصد از میانگین کشوری مشارکت‌کننده بیشتری داشته است

اما در بخش شورای اسلامی شهر و روستای قم بیش از 1500 نفر ثبت‌نام کرده بودند که پس از بررسی هیئت نظارت و اعتراضات حدود 40 نفر درمجموع شهر، بخش‌ها و روستاهای قم رد صلاحیت شدند.

در شهر قم به خاطر حساسیت‌ها درنهایت حدود 500 نفر خود را در معرض مشارکت مردم قرار دادند که در این میان برخی جناح‌های سیاسی و وابسته با ائتلاف‌هایی اقدام به صدور لیست‌هایی پیش از انتخابات کردند و همه امیدوار به رأی مردم و ورود خود به ساختمان شهید باکری محل شورای اسلامی شهر قم بودند.

افراد مستقل هم در کنار لیست‌های مختلف مانند شورای هماهنگی اصولگرایان، خادمین مردم، مدافعان حرم، خدمتگزاران حرم اهل‌بیت(ع)، اعتدال، اصلاح‌طلبان استان و غیره در کارزار انتخابات ماندند تا بتوانند هر کس سهمی در انتخاب مردم داشته باشد و بتواند جواز حضور در شورای شهر قم را به دست آورد.

هرچند در این مسیر برخی افراد و نامزدها با بعضی بی‌اخلاقی‌ها، شانتاژها، پشت پرده‌ها و متأسفانه اقدامات خارج از عرف نفس انتخابات می‌خواستند هر طور شده خود را به شورا برسانند، اما بنا به آمارهای غیررسمی اکثر قریب به‌اتفاق لیست‌ها و افراد جامانده‌اند و جایی در شورای پنجم نخواهند داشت.

بنا بر گزارشات، باآنکه شاید تنها چند صندوق رأی شمارش نشده باقی‌مانده باشد ولی تا این لحظه شمارش آرا، اقبال مردم به سمت لیست شورای هماهنگی اصولگرایان استان قم سوق پیداکرده و این لیست توانسته اکثریت شورای اسلامی شهر قم در دوره پنجم را به دست آورد.

انتهای پیام/

منبع: تسنیم

27

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها