هشدار درباره فتنه جدید، در آستانه انتخابات مجلس

توطئه تکرار اعتراضات ضددولتی در مشهد شکست خورد

خبرها حاکی از تلاش جمعی برای تکرار اعتراضات خیابانی در مشهد است.

توطئه تکرار اعتراضات ضددولتی در مشهد شکست خورد

حسن جعفری، معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار خراسان رضوی، درباره بازداشت عده‌ای در مشهد، گفت: «افرادی که هفته گذشته در مشهد دستگیر شدند در ارتباط با گروه‌های برانداز خارج از کشور بودند و دستگیری آن‌ها هیچ ارتباطی با نامه آن‌ها به رهبری ندارد.»

او روز جمعه اول شهریورماه گفت این افراد ۱۴ نفر، شامل ۱۲ مرد و دو زن هستند و «پیش از تجمع غیرقانونی خود مقابل ساختمان دادگستری خراسان رضوی برای طراحی و اجرای اهداف خود در مشهد جلسه هماهنگی برگزار کرده بودند».

معاون استاندار خراسان رضوی با بیان اینکه پنج نفر از این افراد ساکن مشهدند، افزود: «سوال اینجاست مابقی آن‌ها چرا به مشهد آمده و علت حضور آنان در این شهر چه بوده است» و به همین دلیل «به منظور پیشگیری از هرگونه اخلالگری، افراد یاد شده دستگیر شدند».

همزمان، یک نهاد امنیتی در «گزارشی» از خنثی کردن «توطئه جدید ضد انقلاب در مشهد» خبر داد و اعلام کرد که چند تن از کسانی را بازداشت کرده است که «با تحریک احساسات اقشار مختلف جامعه به ویژه ایثارگران و جانبازان انقلاب اسلامی و تحریک اقوام و مذاهب ضمن برپایی تجمعات اعتراضی قصد داشتند با همکاری رسانه‌ها و شبکه‌های ماهواره‌ای معاند، به تدریج فضای جامعه را ملتهب کنند».

در این گزارش اسامی و هویت بازداشت‌شدگان به روشنی اعلام نشده است، اما یکشنبه هفته گذشته تعدادی از چهره‌های معاند و امضاکنندگان «بیانیه گذار از جمهوری اسلامی» هنگامی که قصد داشتند در جریان برگزاری دادگاه «کمال جعفری یزدی»، مقابل دادگاه انقلاب مشهد تجمع کنند از سوی نیروهای اطلاعاتی و امنیتی بازداشت شدند.

جعفری یزدی در فروردین‌ماه سال‌جاری با اتهام‌هایی از جمله «تلاش برای براندازی»، «توهین به رهبری» و «تبلیغ علیه نظام» به ۱۳ سال حبس محکوم شده بود و ۲۰ مردادماه در جلسه دادگاه تجدیدنظر شرکت کرد.

به گفته او، نیروهای امنیتی، گروهی از تجمع‌کنندگان از جمله محمد نوری‌زاد، هاشم خواستار، عبدالرسول مرتضوی، غلامحسین بروجردی، حوریه فرج‌زاده، جواد لعل‌محمدی، محمد‌حسین سپهری، فاطمه سپهری، پوران ناظمی و مرتضی قاسمی را همان روز و در بیرون دادگاه بازداشت کردند.

یازده روز پس از این بازداشت‌ها، مقام‌های مسئول، بازداشت‌شدگان را «عناصری خودفروخته و وابسته به جریانات ضد انقلاب خارج‌نشین» نامیدند.

گفته شده، بازداشت‌شدگان «ماموریت داشتند در آستانه انتخابات مجلس شورای اسلامی با برقراری ارتباط برنامه‌ریزی‌شده با نامزد‌های منتقد ضمن تند کردن مواضع آنان از فضای باز سیاسی برای ایجاد آشوب و درگیری‌های داخلی استفاده کرده و با ایجاد فتنه جدید خطوط القایی دشمنان ملت ایران را به پیش ببرند».

66

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 21
  • یک جانبا
    0

    همچی میگین ضد انقلاب که انگار بگی الان همه مردم انقلابی و طرفدار انقلاب هستن...زدید فاتحه انقلاب که چه عرض کنم فاتحه اسلام را خواندید حالا دنبال خنثی کردن توطعه و فتنه هستید؟برخی از شما آقایان مسعول خودتان فقنه گرهستید...از اختلاس و دزدی و گرانی و بی حجابی و بی عدالتی و هرچه که بود کم نزاشتید...خدارحمت کنه امام رو اگه علم لدنی داشت هرگز انقلاب رو به دست شما نا اهلان نمیداد..شادی روح امام راحل و سلامتی جانشینش خامنه ای مقتدر صلوات..

    نظرات شما -
    • mahsa
      0

      ارع همینه .لاااییک.ضد اسلام ضد انقلاب همه برا اینه افکار عمومی رو عوض کنن.درووغگوهااا ملت دارن از گرسنگی می میرن

    • کاربر ناشناس
      0

      ای ای ای .

    • کاربر ناشناس
      0

      هوشیار باشید نیروهای انقلابی گوش بفرمان رهبری هستند.کف خیابان نمیآینندکه از آنها سواستفاده بشه

    • کاربر ناشناس
      0

      هر اتفاق یا حرکتی که باعث برهم خوردن اتحاد وامنیت کشورمون بشه اسمش فتنست...ما انقلابی ها با گفتگو و جوان گرایی مشکلات رو حل میکنیم نه با برهم زدن نظم جامعه و امنیت. اعتراضی هم باشه به خودمون ربط داره نه به غرب ونه به شرق

    • بهار
      0

      هراعتراض ضدانقلاب نیست

  • arman
    0

    حالا دیگه اعتراض به بی کفایتی و فاسد بودن دولت روحانی اسمش میشه توطئه ؟؟؟ پس مردم چجوری باید بگن نمیخوایییممممم؟؟؟

    نظرات شما -
    • مجتبی
      0

      سلام ازهمین حرف شمابعضی سوءاستفاده میکنن دنبال اینامیفتن؟؟!!اگه قراراعتراضی هم به چراباسرکردگی منافقین ضدانقلاب بشه که میخان سربه تنمون نباشه مگه خودمون لالیم؟ به به عرضگی بعضی ازمسئولین دولت که هیچ حرفی نیست.ولی اعتراص همبایدازراهش باشه

    • arman
      0

      اگر همه راهای قانونیشو ببندن چی؟

  • ملت
    0

    چند انقلابی در بین سران ارشد نظام نا م ببرید .که اختلاسگران زیر چتر انها نباشند...

    نظرات شما -
    • کاربر ناشناس
      0

      به شدت حقایق بیان شده .می پسندم.

  • احمدی
    0

    ملت با اصل انقلاب مشکلی ندارند.مشکل ملت مافیایی که تو کشور بوجود اومده و فقر تو کشور گسترش داده. براندازان افرادی هستن که اموال این کشور حیف و میل میکنن و با نفوذی که دارن قانون گریزی میکنن اگه دلیل بیکاری و فقر تحریمها عنوان میکنید باید برا همه اقشار باشه .اگه قرار بر گرفتن باشه اکثر مدیران ارشد در حوزه کاریشون متخلفند و بهتر بگیم مجرم .

  • مجید
    0

    خنده دار ترین متنی که خوندم...دقیقا مثل اینکه میگن تو ایران زندانی سیاسی نداریم

  • مردم
    0

    مردم منتظر جرقه هستند

  • اکرم
    0

    خیلی این ملکت خراب شده خدا به کمک کنه به همه

  • دوستدار انسانیت
    0

    باعث فخر ایران است ولی جالبه که این قبیل توطئه ها با هوشیاری وزرات اطلاعات در نطفه خفه میشوند، اما بانکها و شرکتهای کلاهبردار و مختلسین بزرگ آشکارا شکل میگیرند و بزرگ میشوند و پول را می بلعند ولی ظاهرا وزرات اطلاعات و قوه قضائیه بویی نمیبرند. پس اهمیت منافع مهم است وگرنه میشود دزدی را در کشور ریشه کن کرد.

  • یاغی
    0

    مردم حکومت را نمیخواهد .اینا رو هم بزنین و شکنجه کنین بعد بیارین تلوزیون تا اعتراف کنن از امریکا و عربستان پول گرفتن

    نظرات شما -
    • س
      0

      برا امسال شما فرصت طلبا غربی ها خوبن که خواهر مادر شما رو به سیخ بکشن

  • رزمنده دفاع مقدس
    0

    چه توطئه ای مردم دارند زیر بار فشار زندگی دست وپا میزنند له میشن چرا فکر میکنید کار ضد انقلابه ضد انقلاب زد مملکت خود شما دزدهای کثیف حکومتی هستید که مملکت را سرتا پوست چاچیدید وخوردید ونابودش کردید .بلاخره مردم بلند خواهند شد مگر چقدر میتونند دوام بیارند آدم ی دفعه میمیره ماروزی صد بار ازخجالت زن وبچه که نداریم میمیریم ووقتی ملت بلند بشه دیگه هیچ نیرویی جلودارش نیست مگر نیروهای پلیس وپاسدار کیاهستند از خود این مردم هستند زمان شاه را فراموش نکردید که چگونه گارد جاویدان به مردم ملحق شد .بترسید از آن روز کم گندتون را بزارید گردن دیگران تا کی چفدر به چه قیمتی

    نظرات شما -
    • ناشناس
      0

      رزمنده عزیز که البته با این ادبیاتت مطمئنم رزمنده نیستی,گویا شما فراموش کردی این نابسامانی اقتصادی و جهش قیمت ارز و فشار سنگین بر زندگی مردم دقیقا بعد از همان اعتراضات ضد دولتی 96 در مشهد استارت خورد. شاید یک دلیل اصلی اش این باشه که اون اتفاقات باعث جری شدن دشمن شد. مطمئن باش این مردم با وجود مشکلات شدید و تنگناهای اقتصادی اینقدر عاقل هستن که از یه سوراخ دوبار گزیده نشن

  • ایرانی
    0

    اینطور که از متن این اعلامیه معلومه این توطئه باید مربوط به گروه منافقین باشه چون اشاره کرده به جریان ترور 17000 نفر. فقط موندم چرا بعضی ها اصرار دارن نقش این جنایتکارها رو در اغتشاشات منکر بشن در شرایطی که اونها خودشون به صراحت دارن می گن ناآرامی های سال 96 کار ما بوده

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها