معاون اجتماعی پلیس پایتخت:

برخورد پلیس با حیوان آزارها / آزار حیوانات را به پلیس گزارش دهید

معاون اجتماعی پلیس پایتخت با ابراز تاسف از کشتار سگ‌ها در یکی از مراکز نگهداری از این حیوانات، از مردم خواست که هرگونه حیوان آزاری در فضای حقیقی و مجازی را به پلیس گزارش کنند.

برخورد پلیس با حیوان آزارها / آزار حیوانات را به پلیس گزارش دهید

سرهنگ مراد مرادی در نشست مشترک حامیان حقوق حیوانات که صبح امروز درپی فیلم منتشر شده در کشتار سگ‌ها با حضور برخی مدیران شهری، فعالان و انجمن‌های حمایت از حقوق حیوانات و اعضای شورای شهر تهران برگزار شد، با ابراز تاسف از برخورد صورت گرفته با چندین سگ در مرکز نگهداری از این حیوانات، گفت: ویدیو منتشرشده از کشتار سگ ها مربوط به قبل بوده و جدید نیست، اما از آنچه که برای این حیوانات رخ داده، صرف نظر از زمان وقوع، بسیار متاسفم و امیدوارم با همکاری مشترک میان دستگاه ها دیگر شاهد وقوع چنین وقایعی نباشیم.

وی با تاکید بر اینکه براساس آموزه‌های دینی هرگونه رفتار خشونت آمیز با حیوانات امری مذموم و ناپسند است، گفت: باید حقوق حیوانات رعایت شود و کسی حق ندارد آزاری به آنان برساند.

در همین راستا نیز طبق قانون، شهرداری مسئول نگهداری و ساماندهی سگ‌های بی صاحب و رها شده در شهر است.

مرادی با تاکید بر اینکه باید اصل پیشگیری در مورد حیوانات رعایت شده و مورد توجه مدیران شهری نیز قرار بگیرد، گفت: امیدوارم که در آینده شاهد تکرار حوادثی که در مورد کشتار سگ ها رخ داد، نباشیم.

لزوم نظارت هوشمند بر ساماندهی سگ‌ها

معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی تهران بزرگ در همین راستا پیشنهاد کرد که سامانه‌ای هوشمند برای کنترل و نظارت دقیق برعملکرد متصدیان و پیمانکاران ساماندهی سگ‌ها طراحی و اجرا شود تا براساس آن از وقوع حوادث مشابه جلوگیری شود.

به گفته مرادی با بهره گیری از سیستم‌های هوشمند و نظارتی و نصب آنها در محل های نگهداری از سگ‌ها به راحتی می شد از چنین جنایاتی جلوگیری کرد و به همین دلیل نیز لازم است که این سیستم‌ها در محل های نگهداری از سگ ها نصب شود.

وی با تاکید بر اینکه مدیران شهری، فعالان حقوق حیوانات و نمایندگان سازمان های مردم نهاد باید بتوانند از مراکز نگهداری از این حیوانات بازدید کنند، گفت: قطعا افزایش نظارت‌ها نقش مهمی در جلوگیری از حوادث این چنینی در آینده خواهد داشت.

مرادی در مورد برخورد پلیس با حیوان آزاری نیز اظهارکرد: قطعا پلیس با افرادی که اقدام به حیوان آزاری کنند، برخوردی قانونی خواهد کرد و در صورت اطلاع از چنین مواردی اجازه آزار حیوانات را نخواهد داد.ضمن اینکه باید وضعیت سلامتی روحی و روانی حیوان آزارها نیز مورد بررسی قرارگیرد.

وی با تاکید بر نقش مشارکت‌های مردمی در پیشگیری از حیوان آزاری تصریح کرد: از مردم می خواهم که در صورت مشاهده هرگونه حیوان آزاری در فضای حقیقی موضوع را به مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ گزارش کرده و چنانچه که موردی را نیز در فضای مجازی مشاهده کردند، مراتب را به پلیس فتا گزارش کنند.

معاون اجتماعی پلیس پایتخت در مورد تجمعات حامیان حیوانات نیز گفت: تجمعات باید نظامند و با مجوز شورای تامین صورت بگیرد و پلیس با تجمعاتی که موجب اخلال در نظم عمومی و اخلال در عبور و مرور و ترافیک شود، برخورد خواهد کرد.

در این نشست شماری از فعالان سازمان‌های مردم نهاد و حامیان حقوق حیوانات دغدغه‌ها و مطالبات خود را مطرح کردند.

منبع: ایسنا

66

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها