انتقاد تند به عملکرد وزارت بهداشت/ وزیر بهداشت حرف می‌زند، مافیای دارو عمل می‌کند

روزنامه جمهوری اسلامی در ستون جهت اطلاع خود اشاره‌ای به معضلات درمان در استان اردبیل داشته که تا حدودی در این استان مناقشه‌انگیز شده است.

انتقاد تند به عملکرد وزارت بهداشت/ وزیر بهداشت حرف می‌زند، مافیای دارو عمل می‌کند

سخنان اخیر وزیر بهداشت و خبر روزنامه جمهوری اسلامی در بین محافل و شبکه‌های اجتماعی استان اردبیل بازتاب‌هایی ایجاد نموده است.

دکتر نمکی گفت: «اجازه نمی‌دهیم مافیای دارو مشکلی در تولید داخلی ایجاد کند و نباید هم خیلی روی این جریان حساب باز کنیم. قیمت داروها معمولاً با دلار تعیین نمی‌شود و روند قیمت‌گذاری داروها بصورت سالیانه و براساس تورم انجام می‌گیرد».

اما روزنامه جمهوری اسلامی در ستون جهت ‌اطلاع چندی قبل خود نوشته بود مردم اردبیل با نگرانی کامل می‌گویند باتوجه به ارزش پول رایج کشور آذربایجان در برابر ریال ایران، معمولاً اتباع آن کشور نرخ تعیین‌شده بیمارستان‌ها و سایر هزینه‌های پزشکی و کادر درمانی را به راحتی پرداخت می‌کنند، در اولویت درمانی و رسیدگی نسبت به مردم استان قرار می‌گیرند و در نتیجه مردم استان را دچار مشکلات و کمبودها می‌کنند. آنها بخش عمده‌ای از یارانه‌های دارویی و تجهیزات پزشکی و بیمارستانی به‌ویژه داروهای سرطانی کشور را به خود اختصاص می‌دهند و از کشور خارج می‌کنند و مردم را با کمبود و مشکلات درمان روبرو می‌کنند.

منبع: خبرآنلاین

24

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 1
  • بهداشتی
    0

    همه ی کار این وزیر شده طرح و کار و فشار و هزینه اضافی برا کادر بهداشت.طرح فشار خون(قبلن هم انجام میشد)طرح دیابت(ک پاشنه پای کودک انجام میگیرد)لزومی ندارد کار روتین بهداشت را دوباره انجام داد.بی خردی محض همه طرح ها

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها