سخنگوی کمیسیون اصل 90 در گفت‌وگو با خبرفوری:

شفافیت در دانشگاه آزاد در گرو قرارگرفتن آن زیر نظر یک وزارتخانه است/این یک اشتیاق در کشور ما است که کسی علاقه‌ای به پاسخگویی ندارد

سخنگوی کمیسیون اصل 90 با اشاره به عدم وجود شفافیت در دانشگاه آزاد گفت که شفافیت در این دانشگاه در گرو قرارگرفتن آن زیر نظر یک وزارتخانه است.

شفافیت در دانشگاه آزاد در گرو قرارگرفتن آن زیر نظر یک وزارتخانه است/این یک اشتیاق در کشور ما است که کسی علاقه‌ای به پاسخگویی ندارد

بهرام پارسایی نماینده مردم شیراز در مجلس شورای اسلامی رد گفت و گو با خبر فوری ، با بیان اینکه شفافیت خاصی در دانشگاه آزاد ندیده‌ام، یا انجام نشده است گفت: من تغییر محسوس و مشخصی در شفافیت موضوعات مختلف در دانشگاه آزاد اسلامی ندیده‌ام.

وی ادامه داد: در کمیسیون هم در این باره بحث شد، اما متاسفانه در دانشگاه آزاد شفافیت در پاسخگویی هم وجود ندارد، در بحث شفافیت در موضوعات مالی دانشگاه آزاد هم من اطلاع دقیقی ندارم.

پارسایی خاطرنشان کرد : یکی از دلایلی که در دانشگاه آزاد شفافیت وجود ندارد این است که آنها زیر نظر یک وزارتخانه‌ مستقیم نیستند. اگر بنا بر شفاف سازی باشد، این می طلبد که طبق پیشنهادی که ما قبلا هم به کمیسیون آموزش دادیم این دانشگاه زیرنظر یکی از وزارتخانه‌ها قرار بگیرد.

سخنگوی کمیسیون اصل 90 تصریح کرد: با وضعیت موجود من بعید می‌دانم که شفاف سازی در مسائل مختلف این دانشگاه انجام شود.

پارسایی با اشاره به اینکه در همین اواخر ما شاهد سهل انگاری‌ها و تخلفاتی در پذیرش دانشجو از سوی دانشگاه آزاد بودیم که دانشجویان معترض بودند، افزود: اعتراضاتی هم در رابطه با شهریه وجود داشت که شهریه‌ها متفاوتی گرفته می‌شود و رویه ثابتی در این رابطه وجود ندارد. طبق گزارشاتی که ما از سازمان سنجش گرفتیم افرادی که رتبه خوبی نداشتند با تغییر رتبه خود در رشته های دیگر قبول شدند.

وی با اشاره به حادثه واژگونی اتوبوس دانشجویان در دانشگاه علوم و تحقیقات تصریح کرد: وجود این مسائل مختلف می‌طلبد که این دانشگاه زیر مجموعه یکی از وزارتخانه‌ها قرار گیرد. اگر قرار بر شفافیت دانشگاه آزاد باشد باید این اتفاق بیفتد.

نماینده مردم شیراز در مجلس شورای اسلامی در رابطه با واکنش احتمالی مسئولان دانشگاه آزاد گفت: طبیعتا مدیریت دانشگاه آزاد دوست دارد مستقل باشد و پاسخگوی جایی نباشد این یک اشتیاق در کشور ما است که کسی علاقه‌ای به پاسخگویی ندارد، من بعید می‌دانم این موضوع با استقبال آنها روبرو شود.

سخنگوی کمیسیون اصل 90 خاطرنشان کرد: به دلیل اینکه هنوز مجلس به قرار گرفتن دانشگاه آزاد زیرنظر یک وزارتخانه به صورت جدی ورود نکرده، هنوز معلوم نیست واکنش مجلس در این باره چه خواهد بود. اما با در نظر داشت جایگاه مجلس و وظیفه‌ای که برعهده نمایندگان است، می‌توان پیش‌بینی کرد که اگر طرحی در این باره به مجلس ارائه شود با استقبال مواجه خواهد شد.

63

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 9
  • جواد
    0

    پولی ندادید و نمیدهید فقط سالانه چندین میلیارد تومان مالیات از حقوق استادان دانشگاه ازاد میگیرید اختلاف حقوق یک استاد در دانشگاه ازاد با یک استاد در شرایط مشابه در دانشگاه دولتی 3 میلیون تومان است نانی نمیدهید سنگی نزنید

    نظرات شما -
    • دانشجو
      0

      درصد بالایی از استادای آزاد اول (استاد) شدن بعد دانشجوی دکتری (مربی) و بعد دکتر (استادیار)!!! دو روز از چار روز موظفیشون میرن کلاس و همزمان پایان نامه هاشونو برگزار می کنن. تو دانشگاه گفتن استاد رزومه اشو بنویسه براشون حضور حساب میشه. دانشجو باید دربدر دنبال استاد راهنما و مدیرگروه بیاد دانشگاه و کسی نباشه.

  • arman
    0

    یه فکری هم به حال اساتید بیسواد دانشگاه آزاد بکنید . سواد دانشجوها از اساتیدش بیشتره . خیلی زشته والا

  • جعفری
    0

    سلام لطفا در مورد نتیجه دانشجویان شاکی که توسط دانشگاه ازاد ناجوانمردانه اخراج شدند پیگیری کنید شکایت از سوی کمیسیون با مستندات به قوه قضاییه ارسال شده

  • صالح
    0

    سلام.به نظر برای شفاف سازی و جلوگیری از سلیقه ای عمل کردن و همچنین جلو گیری از فساد هر کار لازم باشد باید انجام داد

  • رضا مهدوی
    0

    لطفا از جاهای سالم نام ببرید

  • رزمنده دفاع مقدس
    0

    اصلا دانشگاه آزاد کدومه دانشگاه باید دولتی باشد ببینید چقدر شهریه وچقدر پول واحد ازمردم میگیرند حالا به استاد نمیدند که از بی لیاقتی خود اساتید است استاد اگر استاد باشه نباید بره التماس کنه بهش تدریس بدند باید بهش التماس کنند تابیاد تدریس کنه استادی که درطول ترم بیست جلسه غیبت داره حقوقشم اینم زیاده .اما؟؟؟؟نمیدونم اینهمه زمین وملک دانشگاه های آزاد ازکجا آوردند برید ببینید چقدر زمین ی دانشگاه داره که اگر نصف زمین دانشگاه آزاد هرشهری را برای مسکن مردم اختصاص دهند همه مردم اون شهر صاحب خانه میشوند .واقعا اگر دانشگاه آزاد زیر نظر یه وزارت خانه باشه که اونم دزد نباشه خیلی خوبه ولی درکل اگر دانشگاه آزاد نباشه بهتره چون خروجی هاش همه بی سواد هستند درعوض بی رحمانه ازمردم پول میگیرند .پیام نور هم کنارش باشه برای بازمانگان ازتحصیل برای اونایی که سرپرست خانواده اند ووقت تحصیل در دانشگاه را ندارند از پیام نورکه درواقع آموزش ازراه دوراست استفاده کنند

  • محمود رضا محمودی
    0

    سلام، از پرسنل درمانی دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران هستم. از پاسخ گو نبودن همین بس که در بیمارستان ها دانشجویان پزشکی فارغ‌التحصیل، هیچ کار عملی بلد نیستتند حتی خواندن نوار قلب، معاینات اولیه،... کلی اتند (استاد متخصص) دارندکه حتی جواب تلفن را بهنگام انکالی نمیدهند. بیشترین دریافتی وکارانه را دریافت میدارند. ودر پاسخ به سوال پرسنل درمان که چرا به بیماران نمی رسید ودریافتی پرسنل چرا کم است، میفرمایند که بیمارستان های دانشگاه آزاد درحال ورشکستگی است. درحالی که تمام مشکلات مربوط به عدم مدیرتی، و ول انگاری ریاست آنها است.این همه امکانات وپرسنل درمان زبده در بیمارستان ها ی امیرالمؤمنین، بوعلی، فرهیختگان، جواهری (تعطیل شده) و اکثراً بانصف ظرفیت کار میکند، درحالیکه در بیمارستان همجوار آنها مثلاً امام حسین دراورزانس تخت و وقت برای بیمار کمبود است. چرا نباید تحت سازمانی باشد که وقت برای مدیریت آن داشته باشد. در دانشگاه وقسمتها ی اداری درحال تعدیل نیرو، دربیمارستانها تخت خالی ccuو بخش های مختلف اطفال، جراحی،.. . آیا وقت ارزیابی دقیق تر دانشگاه آزاد اسلامی نیست.

  • ناهیدتشکری
    0

    سلام دانشگاه آزادبابل ۵۰۰هزارتومان اضافه ازماگرفته هنوزبعداز۶سال پول مارونداده زنگ ردیم میگه به ترتیب ولی خبری نیست مربوط به رئیس دزدقبلی است

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها