محمدتقی رهبر در گفت‌وگو با خبرفوری:

آقای رییسی در مبارزه با فساد به حرف کسی گوش ندهد/ سیره عملی حضرت علی(ع) باید سرلوحه کار ما باشد

عضو جامعه روحانیت مبارز با بیان اینکه مردم از اقدامات رییس قوه قضاییه در برخورد با مفسدان اقتصادی راضی هستند،گفت: امروز ما باید سیره عملی حضرت علی(ع) را سرلوحه کار خود قرار دهیم.

آقای رییسی در مبارزه با فساد به حرف کسی گوش ندهد/ سیره عملی حضرت علی(ع) باید سرلوحه کار ما باشد

محمدتقی رهبر عضو جامعه روحانیت مبارز با بیان اینکه ما باید پیام غدیر را در امامت، ولایت و سیره عملی آن حضرت و میراث معنوی ایشان یعنی نهج البلاغه جستجو کنیم، گفت: جامعه‌ای که غدیر دارد، باید سیره عملی خود را در راستای سیره امیرالمومنین قرار دهد.

وی افزود: وقتی ما به سیره حضرت علی(ع) و توصیه‌های اخلاقی ایشان نگاه می‌کنیم متوجه می‌شویم که فاصله زیادی با آنچه حضرت در نهج البلاغه برای ما به یادگار گذاشته داریم. غدیر تنها به تبریک گفتن و اطعام کردن نیست، هرچند که این ها خوب هستند. اما آنچه غدیر را مفهوم می‌دهد، توجه به سیره عملی حضرت امیر و رهنمودهای ایشان است.

حجت الاسلام رهبر با اشاره به نامه حضرت به مالک درباره شیوه حکومت داری خاطرنشان کرد: ما باید توجه کنیم که ایشان چگونه حکومت داری را یاد می‌دهد، ما باید به برخورد حضرت امیر با متخلفان اجتماعی و اقتصادی نگاه کنیم، همچنین باید بدانیم که ایشان چگونه از بیت المال مراقبت می‌کردند.

در سیره علی(ع) اجرای حق و عدالت آشنا و غیر آشنا نمی‌شناسد
نماینده اسبق مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد که سیره مولا برای ما درس‌های زیادی دارد، ما با مطالعه این سیره متوجه می‌شویم که در اجرای حق و عدالت آشنا و غیر آشنا برای ایشان فرقی ندارد.
وی خاطرنشان کرد: ما که خود را میراث دار غدیر می‌دانیم، امروز نیاز مبرمی به سیره عملی حضرت امیر داریم. رسیدگی به مستضعفان، قطع کردن دست مفسدان، نداشتن رودربایستی در دین این‌ها همه درس‌هایی است که امیر المومنین به ما داده است.

حجت الاسلام رهبر ادامه داد: امروز که دشمن جنگ اقتصادی را علیه ملت آغاز کرده، ما شاهد لجام گسیختگی‌های اقتصادی و سوءاستفاده ها حتی در برخی کارگزاران که پرونده‌های آن مشخص است هستیم، این قابل قبول نیست.

تحمل مردم؛ نباید ما را از رسیدگی به آنها باز دارد
عضو جامعه روحانیت مبارز گفت: حضرت می‌فرماید؛ محال است من شب راحت بخوابم درحالی که بدانم در سرزمین اسلامی محتاجی وجود دارد. این یعنی حکومت علوی. مردم ما امروز با گرانی‌ها چه کنند؟ مردم ما بهترین مردم ها هستند، صبورترین مردم هستند. چون به اسلام ایمان دارند. تحمل مردم؛ نباید ما را از رسیدگی به آنها باز دارد.
وی تاکید کرد: من رویکرد قوه قضاییه را در ریاست جدید تقدیس می‌کنم، از زبان مردم می‌گویم که آنها چشم امید به این حرکت بسته‌اند، این به مردم امیدواری داده است. امیدوارم آقای رییسی به حرف کسی گوش ندهند و مبارزه با فساد را با تمام وجود ادامه دهد که خواسته امیرالمونین است.

63

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 19
  • بهروز
    0

    آقای رییسی دستمریزاد ، خدا قوت ، ما منتظر دستگیرهای بعدی هستیم کارشما خیلی سخته فساد درکشور ما تا حدود زیادی نهادینه شده دیگه به دولت ودولتمردان بالا بالا نشین امیدی نیست به لطف خدا بت دزدها واختلاسگرها وفرصت طلب های درسایه دولتها را بشکن ملت ومردم دلشون خونه فقط هرکس ساز مخالف زد وخواست زیر آبی بره و بازمردم را گول بزنه با صراحت وبدون هیچ مصلحتی به ملت معرفیش کنید تا خود مردم خدمتش برسند

    نظرات شما -
    • کاربر ناشناس
      0

      اقای ریسی افربن احسن امیدوارمون کردی درود برشما بامفسدین اقتصادی مبارزه کن که مردم به شما دلبسته اند

    • کاربر ناشناس
      0

      تا احمدی نژاد آزاد باشه مملکت ازاین بدتر میشه

    • مرتض
      0

      سلام و دورد خدا بر پدر ومادررئسیی که چنین فرزندی دلیل ونترس تحول جامعه داده خدا نگدار جناب رئیسی

  • اکبر
    0

    ظلم و بی عدالتی تنها در قوه قضاییه محدود نمی شود استخدام ها اموزش عالی اموزش و پرورش بازار و.... همه مملو از تبعیض است.

    نظرات شما -
    • کاربر ناشناس
      0

      عملکرد آقای رئیسی در آستان قدس را من متوجه شدم تمام باندهای تشکیل شده قبلی با سکوت کامل از بین رفتند ایشان با کسی شوخی ندارد.مفسدان بعد از این همه بخور بخور حالا می دانند طرفشان نه قابل خرید و فروش است نه توصیه پذیر.

    • کاربر ناشناس
      0

      چقدر ساده ای اینها همه شان مثل همند و منافق واقعی که قران میگه همینها هستند

  • حسین
    0

    که گندش دراومده ،،بوش همه جا فرا گرفته،،،این بیماری اختلاس و دزدی به همه ارگانها سرایت کرده،،اینجا مستضعف روزبروز در مشکلات غرق میشه،،برعکس کاخ نشینها بدنبال کاخهای کانادا هستند..

  • جعفر
    0

    آقای رهبر عادت کنید بدون اجازه مردم از طرف مردم اظهار نظر نکنید.

  • arman
    0

    یعنی قبول دارید که در این ۴۰ سال سیره حضرت امام علی (ع) اصلا برای این مملکت عددی نبود

  • اسدا...
    0

    جناب رئیسی یک نفر دزدهاششصدنفر،خداوندکمک کارش باشه.

  • کاربر ناشناس
    0

    با سلام ما از جناب اقای ابراهیم رئیسی برای ریشه کن کردن فساد اقتصادی و همچنین فسادهای اخلاقی که ثمره اصلاح طلبان است با جان ودل حمایت می کنیم

  • منوچهر
    0

    من شخصا امید اول و آخرم آقای رئیسی شده. اگه ایشون کاری انجام دادند که دادند وگر نه این جامعه دیگه فاتحه اش خونده است. و باید ببینم که حاصلمان بر باد رفته.

  • ناشناس
    0

    سلام امیدواریم اقای ریسی بقول حضرت عالی فقط حرف خودش باشه که هست امیدخدادست تمام غارتگران چه داخل چه خارج ازکشور رایکی یکی قعط یااعدام کندافرین به این مردشجاع اول خدادوم مردم پشتوانه ایشان هستندازهیچ احدی نترسه حطابایدکسانی که انوال مردم رابردن خارج اگرفرزندنعوزبلا خداهم باشه بخوصوص هرمسعولی راازانجابکشه بیاره درایران هم انوال رابرگردانه همزندان جریمه بدترین بلاراسرشان بیاره امیدخدا مردم ازاین ریس شجاع خیلی انتظاردارندخدانگهدارش

  • حامد
    0

    انشاله اقای رئیسی جاودان و با سلامت به مقصد برسد خدا پشت پناهت

    نظرات شما -
    • کاربر ناشناس
      0

      آقای رییسی درین مدت کوتاه کارهای بزرگی انجام داده است که درکل ریاست آقای لاریجانی تااین اندازه کارنشده بود آقای لاریجانی اجتهاد تو طبل توخالی است فقط تاتوانستی جیبتو پر کردی ریاست وحب مال دنیابرعلم توفایق آمد ونتوانستی باراین مسیولیت رابه سرمنزل برسانی!!!!!

  • احسان
    0

    اقای رییسی دست درد نکنه مردم را شاد کردی . مردم با شما هستند . خدا قوت مرد

  • یک خول
    0

    درسته خرشدیم اما دیگه مردم ما تجربه کردن که دفه بعد به هوای حرف این و اون خر نشن...شلاق شو خوردن حالا عاقل شدن...بیخود زور نزنید به آخر خط رسیدید بی لیاقتهای بی رحم دنیا طلب مسعولین بی سواد مشنگ پارتی باز گم شید کنار بقیه بیان..

  • سپهدار حيدري خشتي
    0

    ارزش معنوی وباطنی هر حکومتی در قضاوت وعدالت اوست تاریخ این اسرار را محفوظ وباحکمت وجودیت مطلق متکی به حق وحقوق قانونی و واقعی مردم را ارج می‌نهند

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها

      نظرسنجی
      به نظر شما "مهمترین افشاگری سال" کدام افشاگری بود؟