دلیل طولانی شدن اعلام نتایج انتخابات چه بود؟/ دلایل دبیر ستاد انتخاباتی کشور

دبیر ستاد انتخاباتی کشور بیان کرد: نتایجی که اعلام می‌شود بر اساس تطبیق آماری است که از شعب به بخشداری و فرمانداری‌ها اعلام شده است و برای جلوگیری از اشتباهاتباید آرا را با گزارشات ناظرین شورای نگهبان تطبیق می‌دادیم.

دلیل طولانی شدن اعلام نتایج انتخابات چه بود؟/ دلایل دبیر ستاد انتخاباتی کشور

به گزارش خبرفوری علی‌اصغر احمدی، دبیر ستاد انتخاباتی کشور دقایقی پیش با اعلام نتایج اولیه انتخابات اظهار کرد: سلام میکنم به مردمی که با آگاهی انتخابات ریاست جمهوری و شوراهای شهر را پشت سر گذاشتند و با حضور بی‌نظیر خود در روز 29 اردیبهشت حماسه بزرگی را خلق کردند.

وی ادامه داد: وظیفه می‌دانم که از نصایح رهبر و مراجع اعظام، احزاب و گروه ها و اصحاب جراید صدا و سیما هیات نظارت و اجرایی در شورای نگهبان، عواملی که پای صندوق ها بودند، نیروی انتظامی، سپاه، قوه قضاییه و همه دستگاه ها اعم از مخابرات و ثبت احوال تشکر کنم.

علی‌اصغری در رابطه با دلیل طولانی شدن اعلام نتایج بیان کرد: از صبر و تحمل مردم که ساعت‌ها در صف‌ها صبر کردند تشکر می‌کنم، دلیل اصلی ازدحام جمعیت، برگزاری همزمان دو انتخابات بزرگ بود، در این میان برخی از مردم عزیز ساعت‌ها بعد از اتمام رأی‌گیری نیز پشت درب‌ها بودند اما قانون انتخابات این است که انتخابات در روز جمعه برگزار شود و ساعت 00:01 روز شنبه حساب می‌شود و نمی‌توان کاری کرد، لذا از همه عزیزانی که نتوانستند رأی دهند عذر می‌خواهیم. نتایجی که اعلام می‌شود بر اساس تطبیق آماری است که از شعب به بخشداری و فرمانداری‌ها اعلام شده است و برای جلوگیری از اشتباهات باید آرا را با گزارشات ناظرین شورای نگهبان تطبیق می‌دادیم و طولانی شدن اعلام نتایج به همین‌دلیل بود، آرا تا سقف 40 میلیون اخذ شده و سایر شعب نیز درحال تطبیق هستند که بعد از بررسی کامل اعلام خواهد شد.

وی در پایان تأکید کرد: تا بعد از ظهر آرا را دقیقا اعلام میکنیم. تطبیق صورت جلسات ناظران و مسئولان زمان‌بر است و تا انشاالله تا ساعت 14 نتیجه اصلی اعلام می‌شود.

32

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 2
  • امیر
    0

    با سلام به مردم فهیم ایران - از اینکه مجدداً به انتخاب اول خود در سال 92 رای داده اید به عنوان یک شهروند تشکر و از آنهایی که انتخاب نادرست سال 92 خود را در سال 96 اصلاح نمودند و به آقای روحانی رای دادند کمال تشکر را دارم

  • علیرضا
    0

    مردم ایران نه اختلاس ونه نابرابری ها ونه فقر ووو رافراموش نکرده اندرای مردم ایران به تایید پیشرفت ورابطه با دنیا ونهی دلواپسی ومتحجر بودن بود اقای روحانی از این پس تعداد منتقدین شما دوچندان شد اآقای روحانی از این پس منتقدجدی وبی چون چرای شما خواهیم بود زنده باد امید زنده باد ایران

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها