حضور در جمع ۴ تیم برتر آسیا تلاش بیشتری می‌خواهد

مربی تیم والیبال در مورد هدف ملی‌پوشان والیبال ایران برای قرار گرفتن در جمع چهار تیم برتر آسیا می‌گوید نسبت به بازی مقابل کره جنوبی بازیکنان باید تلاش بیشتری داشته باشند.

حضور در جمع ۴ تیم برتر آسیا تلاش بیشتری می‌خواهد

تیم ملی والیبال بانوان ایران در اولین بازی خود از جام ملت‌های زنان آسیا با نتیجه ۳ بر صفر برابر کره جنوبی شکست خورد. مریم هاشمی، مربی والیبال در مورد نتیجه این دیدار گفت: بازی اول بود و حریف قدری داشتیم اما بازیکنان ایران در ست اول خوب بودند و در امتیاز ۱۷ شکست خوردند. سطح بازی در ست دوم پایین‌تر آمد و در ادامه سه بر صفر شکست خوردیم.

او در ادامه افزود: چند بازیکن تیم کره‌جنوبی از نفرات شناخته شده و بهترین بازیکن‌های المپیک لندن هستند. علاوه بر این تیم کره‌جنوبی در مسابقات انتخابی المپیک نزدیک بود روسیه را شکست بدهد و مستقیم به المپیک صعود کند در نتیجه نباید فراموش کنیم که با چه تیمی همگروه هستیم. با این حال نظرم به عنوان مربی والیبال این است که اگر از بازیکنان سرعتی بیشتر استفاده کنیم، موفق‌تر می‌شویم.

این مربی والیبال در مورد ترکیب تیم ایران برابر کره‌جنوبی گفت: سرمربی از اکثر بازیکن‌ها استفاده کرد حتی در ست اول پشت خط زن، دریافت کننده و پاسور را عوض کرد و از این نظر ایرادی نداشتیم. گیم دوم بازی را به صورت کامل ندیدم اما در دریافت توپ‌های برگشتی ضعیف بودیم و جای کار زیادی داریم. علاوه بر این استفاده نکردن از پاس‌های سرعتی، کم دقتی بازیکنان و اشتباهات ریز دیگر به حریف امتیاز داد.

او در مورد بازی دوم تیم ایران با هنگ‌کنگ بیان کرد: حداقل ۹۰ درصد شانس پیروزی برابر هنگ کنگ را داریم اما تیم‌های آسیایی در خانه بیکار نمانده‌اند تا ما تمرین کنیم، قطعا آنها هم تمرین‌های خوبی داشتند. تایلند طی چند سال اخیر خوب کار کرده و اکنون به سطح دوم و سوم مسابقات جهانی رسیده است. به طورکلی همه تیم‌ها تلاش می‌کنند و برنامه‌ریزی‌های بلندمدتی دارند، قطعا هنگ کنگ هم تلاش کرده ولی فکر می‌کنم سطح والیبال ایران از این تیم بالاتر است و اگر بازیکنان تلاش کنند توانایی پیروزی را دارند.

هاشمی در پاسخ به این سوال که باتوجه به بازی تیم ایران با کره آیا شانس صعود به جمع چهار تیم برتر آسیا را داریم؟ گفت: با این سه گیم نمی‌توانیم نظر قطعی در مورد آینده مسابقات بدهم چون شرایط جانبی زیادی از جمله حریف، میزبانی، تماشاگران و استرس بازیکنان در مسابقه اول دخیل است اما قرار گرفتن در جمع چهار تیم برتر تلاش خیلی بیشتری نسبت به بازی با کره می‌خواهد. با این باخت اگر به عنوان تیم دوم گروه هم بالا بیاییم با تیم‌های خوبی مثل ویتنام، تایلند یا چین تایپه همگروه می‌شویم. البته قطعا کادر فنی برای این مسابقات برنامه ریزی کرده است.

این مربی والیبال در پایان گفت: تفاوت‌ها خیلی زیاد است چون تیم‌های دیگر در سال حداقل ۱۰۰ بازی می‌کنند اما بازیکنان ایران شاید ۲۰ بازی هم در لیگ انجام ندهند بنابراین تفاوت‌ها باید به تدریج از بین برده شوند.

منبع: ایسنا

2034

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها