نیرو‌های امنیتی هند ۴ هزار نفر را در کشمیر بازداشت کردند

منابع مطلع از دستگیری دستکم چهار هزار نفر از اهالی ایالت جامو و کشمیر از سوی نیروهای امنیتی هند، بعد از لغو خودمختاری در این منطقه خبر داده‌اند.

نیرو‌های امنیتی هند ۴ هزار نفر را در کشمیر بازداشت کردند

«خبرگزاری فرانسه» به نقل از منابع مطلع دولت هند گزارش کرد که از زمان لغو خودمختاری در این منطقه و بر اساس قانون ایمنی عمومی (PSA) تاکنون دستکم 4 هزار نفر بازداشت شده‌اند. طبق این قانون مقامات می‌توانند دستگیر شدگان را بدون اتهام یا محاکمه شخصی تا دو سال در حبس نگه دارند.

به گزارش خبرگزاری فرانسه، یک مقام محلی مطلع که مایل به افشای نام خود نبود، در این زمینه اظهار داشت که اکثر دستگیر شدگان به خاطر پر شدن زندان‌ها به خارج از کشمیر انتقال داده شده‌اند.گفته می‌شود که برخلاف ادعای دولت هند مبنی بر کاسته شدن از محدودیت‌های امنیتی و مخابراتی، وضعیت در اکثر بخش‌های کشمیر بسان سابق است.

بر اساس این گزارش، به دنبال افزایش تنش در کشمیر بین دهلی و اسلام آباد، «نارندرا مودی»، نخست‌وزیر هند خود مختاری منطقه مورد مناقشه کشمیر را به بهانه‌هایی مانند ایجاد فساد و تروریسم، لغو کرد. از پنجم اوت (14 مرداد) و بعد از این که دولت هند خودمختاری جامو و کشمیر را لغو کرد، در کشمیر حکومت نظامی برقرار شده و ارتباط تلفنی از داخل این منطقه با دیگر نقاط جهان هم غیرممکن شده است.

پلیس هند شامگاه شنبه به شهر «سرنیگار» مهمترین شهر در ایالت جامو و کشمیر یورش برده و حداقل 6 نفر از مردم معترض به لغو وضعیت خودمختاری و اعمال محدودیت‌های شدید بر این منطقه را مجروح کرده است.

خبرگزاری «رویترز» به نقل از دو تن از مقامات ارشد و شاهدان ماجرا گزارش کرد، در پی حادثه شب گذشته، مقامات هند از روز یکشنبه محدودیت‌هایی را بر تردد ساکنان بخش‌های عظیمی از سرنیگار تحمیل کردند.

منبع: انتخاب

15

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها