۴۰ دستگاه استخراج ارز دیجیتال در فامنین کشف شد

۴۰ دستگاه لوازم استخراج ارز دیجیتال قاچاق در شهرستان فامنین از توابع استان همدان کشف و توقیف شد.

۴۰ دستگاه استخراج ارز دیجیتال در فامنین کشف شد

فرمانده انتظامی استان همدان روز یکشنبه در تشریح این خبر گفت: مأموران انتظامی شهرستان فامنین با فعالسازی شبکه اطلاعاتی، متوجه شدند یکی از شهروندان اقدام به تهیه دستگاه‌های استخراج ارز دیجیتال و بهره برداری از آنها در یکی از روستاها کرده است.

سردار بخشعلی کامرانی صالح افزود: با انجام اقدامات پلیسی و در بازرسی از این محل، ۱۵ دستگاه پاور، ۱۶ دستگاه ماینر و یک دستگاه مودم که در حال بهره برداری و استفاده بود کشف و با حضور عوامل اداره برق، انشعاب برق قطع و دستگاه‌ها جمع آوری شد.

فرمانده انتظامی استان همدان یادآوری کرد: همچنین مأموران در عملیات مشابه دیگر، سه دستگاه ماینر، سه دستگاه پاور، یک مودم و یک دستگاه ترانس کشف کردند.

سردار کامرانی صالح با بیان اینکه ارزش ریالی این دستگاه‌ها برابر نظر کارشناسان بیش از ۶ میلیارد ریال برآورد شده است، گفت: ۲ متهم در این خصوص دستگیر و به مرجع قضائی معرفی شدند.

وی تاکید کرد: در سال رونق تولید و به منظور حمایت از تولیدات داخلی، برخورد با کالای قاچاق به طور جدی در دستور کار پلیس قرار دارد.

بیت کوین (نام لاتین:Bitcoin؛ نماد:BTC)، یک پول یا ارز دیجیتالی است که به صورت الکترونیکی توزیع و استفاده می‌شود و شبکه این ارز دیجیتال به صورت غیر متمرکز و کاربر به کاربر است.

چون برای استخراج بیت کوین دستگاه‌های استخراج شبانه روزی باید روشن باشند، بنابراین مقدار برق مصرفی و میزان تحمیل آن به شبکه بیش از حد بوده و فشار زیادی را به شبکه توزیع برق وارد می‌کند.

پول مجازی (بیت کوین) پیش از این با استفاده از رایانه‌های خانگی تولید می‌شد اما در سال‌های اخیر دستگاه‌های مخصوص تولید این پول مجازی (ماینر) ساخته شده که واردات و استفاده از آنها در ایران غیرمجاز است.

استخراج ارزهای دیجیتال به خصوص نوع بیت‌کوین نیاز به مصرف بالای برق دارد به گونه‌ای که برای استخراج هر واحد بیت‌کوین نیاز به تولید ۷۲ مگاوات ساعت برق است.

با توجه به قیمت نازل برق در ایران، بسیاری از استخراج‌کنندگان اقدام به استخراج ارز دیجیتال با برق ارزان می‌کنند این در حالیست که ارز دیجیتال تولید شده با این برق رایگان به بالاترین نرخ در جهان خرید و فروش می‌شود.

15

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها