رونمایی معاون سازمان بنادر از توطئه جدید آمریکا

معاون دریایی سازمان بنادر، از اقدام هیات نمایندگی ایرانی در سازمان جهانی دریانوردی جهت جلوگیری از تصویب قطعنامه علیه ایران خبر داد.

رونمایی معاون سازمان بنادر از توطئه جدید آمریکا

جلیل اسلامی در مراسم گرامیداشت روز دریانورد که صبح امروز یکشنبه ۲۷ مردادماه در سالن همایش های صدا و سیما با حضور مقامات دریایی کشوری و لشگری برگزار شد، گفت: صنعت دریایی ما با اعمال تحریم های ظالمانه در نوک پیکان تحریم ها بود و دولت و ملت ایران با تکیه بر نیروی انسانی و ظرفیت های داخلی، قادر به پشت سر گذاشتن ناملایمات خواهند بود.

وی با بیان کرد: سازمان بنادر و دریانوردی در تعامل نزدیک با شرکت های کشتیرانی، انجمن ها و تشکل ها، موسسات بیمه ای و دستگاه های دولتی تلاش کرده تا اقداماتی نظیر اجرای بیمه های P&I داخلی، انجام بازرسی کشتی ها توسط بازرسان ایرانی، افزایش نظارت بر آبراهه ها و بنادر و استفاده از شرکت های دانش بنیان و حضور در مجامع جهانی، ساخت کشتی های جدید و تعمیرات دوره ای ناوگان از تأثیر تحریم ها بکاهد.

معاون دریایی سازمان بنادر و دریانوردی تصریح کرد: این سازمان در ۳۰ کنوانسیون و پروتکل جهانی دریایی عضو است و تلاش می کند استانداردهای بین المللی را رعایت کند. همچنین نقشه های آبراهه های خلیج فارس، تنگه هرمز و دریای عمان را تهیه و به روز رسانی کردیم و به شرکت های کشتیرانی جهانی ارائه کردیم تا ایمنی تردد دریایی منطقه تأمین شود؛ ضمن اینکه نیروهای مسلح نیز در تأمین امنیت این آبراهه ها نقش فعال دارند.

اسلامی تأکید کرد: در اجلاس اخیر سازمان جهانی دریانوردی (IMO) که در هفته آخر تیرماه سال جاری در لندن برگزار شد، هیات نمایندگی ایران با رایزنی های فشرده، مانع تصویب قطعنامه ای شد که از سوی آمریکا و امارات در رابطه با دریانوردی عمان، تنگه هرمز و خلیج فارس پیشنهاد شده بود.

عضو هیات عامل سازمان بنادر و دریانوردی گفت: می بایست براساس قوانین سازمان جهانی دریانوردی تا پایان دی ماه امسال، سوخت کشتی ها را با هدف حفظ محیط زیست از گوگرد ۳.۵ درصد به ۰.۵ درصد کاهش دهیم و از آنجایی که سالانه ۱.۵ میلیون تن سوخت در ناوگان دریایی ما مصرف می شود، قرار است از محل تولیدداخلی این وظیفه را انجام دهیم.

منبع: مهر

15

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها