جزئیات جلسه مسئولان فرهنگی شهرداری تهران با دستفروشان مترو

معاون فرهنگی و اجتماعی شهرداری تهران در مورد جرئیات جلسه با دستفروشان مترو برای رسیدن به راه‌حلی مشترک گفت: ما می‌خواهیم صدای دستفروشان و یا کودکان کار را در تصمیم‌گیری‌ها بشنویم و به جای آنها تصمیم نگیریم.

جزئیات جلسه مسئولان فرهنگی شهرداری تهران با دستفروشان مترو

محمدرضا جوادی یگانه، در مورد جرئیات جلسه مسئولان فرهنگی شهرداری با دستفروشان مترو با بیان اینکه دستفروشی در مترو دارای ابعاد مختلف است، گفت: قبول کنید که دستفروشی از دید برخی مسافران، ایجاد مزاحمت است و از طرفی دیگر ما نمی‌توانیم چشم‌مان را بروی فقر ببیندیم؛ چراکه بسیاری از دستفروشان چه در مترو، چه خیابان و چه کودک کار به علت فقر دست به چنین کاری می‌زنند.

جوادی یگانه با بیان اینکه نمی‌توانیم واقعیت هولناک فقر را نادیده بگیریم، ادامه داد: صرف نظر کردن از واقعیت فقر برای دستفروشان خطرناک است، اما ما به عنوان معاونت اجتماعی، تسهیل کننده هستیم و شرکت مترو می‌بایست در این زمینه تصمیم نهایی را اتخاذ کند.

وی با بیان اینکه یک طرف ماجرای دستفروشی در مترو، دستفروشان هستند و یکبار با آنها جلسه گذاشته و نکته نظرات‌شان را جویا شدیم، گفت: ما خواستار مجوز از دستفروشان نیستیم و در عین حال آنها نیز قبول کردند حضورشان در ساعات پیک می‌تواند باعث شلوغی ایستگاه شود. بر همین اساس باید به نگاه مشترکی برسیم و جلسات در این زمینه ادامه خواهد داشت.

معاون فرهنگی و اجتماعی شهرداری تهران با بیان اینکه این نگاه که نظرات دستفروشان مترو را نیز بشنویم بسیار مهم است، گفت: ما در مسائل اجتماعی رویکرد جدیدی داریم و می‌خواهیم صدای دستفروشان و یا کودکان کار را در تصمیم‌گیری‌ها بشنویم و بجای آنها تصمیم نگیریم.

وی با بیان اینکه صحبت‌ با دستفروشان را ادامه خواهیم داد، گفت: پیشنهاد دادیم محلی در داخل ایستگاه‌های مترو به این افراد به صورت پایلوت داده شود، اما این پیشنهاد اولیه است و در حال رایزنی با مسئولان مترو هستیم تا به نتیجه برسیم.

منبع: ایسنا

24

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها