لحظه ورود رییس مجلس شورای اسلامی به ستاد انتخابات کشور

علی لاریجانی هم از ستاد انتخابات کشور بازدید کرد.

لحظه ورود رییس مجلس شورای اسلامی به ستاد انتخابات کشور

به گزارش خبرنگار سیاسی سایت خبرفوری مستقر در ستاد انتخابات کشور با بیان اینکه امروز یک جشن ملی برای کشورمان محسوب می‎شود اظهارکرد: باتوجه به اینکه مجلس در انتخابات شوراها مشارکت داشت سعی کرد تمامی اقدامات شایسته را در این راستا انجام دهد.
وی افزود: باید از ملت عزیز و دست‎اندکاران بابت برگزاری پرشور انتخابات تشکر کرد اما بدون شک باید برنامه‎ای برای سرعت بخشیدن به فرآیند رای‎گیری صورت گیرد.
رئیس مجلس درباره رای دادن محصورین گفت: خبری ندارم.
وی درباره میزان مشارکت تاکید کرد: باتوجه به آمارهای ارائه‎شده میزان مشارکت نسبت به سال 92 بیشتر بوده است.

لاریجانی درباره ادعای برخی از افراد منتسب به نامزدها درباره مهندسی کردن انتخابات از سوی دولت تاکید کرد: انتظار است که نامزدها و افراد منتسب به آنها فضای انتخاباتی کشور را غبارآلود نکنند.
وی درباره تمدید تحریم‎های جدید علیه ایران از سوی آمریکا تاکید کرد: اگر تمدید نمی‎کردند باید شک می‎کردیم.
وی درباره افزایش میزان مشارکت گفت: سطح مشارکت اگر در حدود 70 درصد باشد خیلی خوب است و این موضوع پشتوانه عمیقی برای دست‎اندکاران کشور خواهد بود .
لاریجانی با اشاره به اینکه باید با تدبیر و شجاعت در جهت حل مشکلات کشور عمل کرد: مسئولین در کشور با پشتوانه مردم می‎توانند اقدامات موثری و مفیدی را انجام دهند.

رئیس مجلس درباره میزان مشارکت در انتخابات نیز ابراز داشت: باتوجه به آمارهای ارائه ‎شده میبزان مشارکت نسبت به سال 92 بیشتر بوده است.
لاریجانی در پاسخ به این سوال ایلنا مبنی بر اینکه که نمایندگان و مسئولان ستادهای برخی از نامزدها مدعی شده اند که دولت درصدد مهندسی انتخابات است. پاسخ شما به این ادعاها چیست؟ چه توصیه ای به نامزدها دارید؟ بیان کرد: با این حرفها نباید حضور مردم را که چشم گیر و بسیار ارزشمند است، غبار آلود کرد. ما نباید در این مسئله قضاوت های ناراست داشته باشیم.

او در پاسخ به این سوال که امریکا تعلیق تحریم ها را تمدید کرد. فکر می کنید دلیل این اقدام از سوی امریکا چیست؟ یادآور شد: تعلیق تحریم باید در همین زمان انحام می شد اگر این کار صورت نمی گرفت، خلاف انجام داده بودند. البته قبلا سروصداهایی را درخصوص برجام انجام داده بودند ولی در نهایت شاهد بودیم که آنها توافق را تمدید کردند و این سروصداها و رجزخوانی ها منتفی شد.
رئیس قوه مقننه اضافه کرد: خوب است که همه بخش ها در مسیر توافق حرکت کنند هرچند که این اجرا باید در همه بخش ها باشد.
لاریجانی در پاسخ به این سوال که تعامل مجلس با دولت بعدی چگونه خواهد بود؟ عنوان کرد: باید به رای مردم احترام گذاشت. مجلس به عنوان مهمترین نهاد مردمسالاری در کشور از جایگاه مهمی از نظر تصمیم گیری برخودار است. هرچه که روابط میان قوا نزدیک باشد مسائل کشور نیز بهتر حل و فصل می شود.
او درخصوص صحبتهایی که در مناظره ها مطرح شد نیز گفت: آزردگی هایی از این مناظره ها به وجود آمد که من آنها را قبول دارم. باید نوع گفت وگوها سالم باشد و نباید این مسئله روی اراده مردم برای تعیین سرنوشت کشور تاثیر بگذارد.
رئیس مجلس با بیان اینکه اصل حضور مردم در انتخابات اصل استراتژیکی برای کشور است، اظهار داشت: باید سازوکارهایی فراهم کرد که با مشی قابل مقبول تری این کار انحام شود. البته من فکر می کنم با این فضاسازی ها، مردم از هوشمندی سیاسی بالایی برخودار هستند. باید مسیر رقابتی را طی کرد و فضای پس از آن فضای کار و خدمت باشد.

لاریجانی درپاسخ به سوالی در پاسخ به این سوال که به نظر می رسد مشارکت مردم بیش از 70 درصد باشد. مشارکت بالای مردم افراد چه تاثیری در سیاست خارجی دارد؟ تصریح کرد: امیدوارم رقم مدنظر شما رخ بدهد. اگر سطح مشارکت در این حدود باشد برای کشور خوب است و یک ظرفیت جدیدی را برای کشور خلق می کند. این مشارکت می تواند توانمندی ای را در منطقه و جهان برای کشورایجاد کند.
او ادامه داد: مشارکت بالای مردم یک ظرفیتی را هم برای اجرای طرح ها به دنبال خواهد داشت تا با صلابت بیشتری مسائل را حل کنند. مشکلات کشور از پیچیدگی هایی برخوداراست که برای حل آن باید شجاعت و تدبیر داشت و نیازمند آنها اقتدار است که این اقتدار با رای مردم است.
رئیس قوه مقننه تاکید کرد: مشارکت بالا می تواند موجب حل و فصل مسائل باشد. انتخاب مسئولان تنها برای رفع تهدیدها نیست بلکه برای خل مشکلات هم است.
لاریجانی در خصوص ارزیابی اش از مشارکت بالای ایرانیان خارج از انتخابات خاطرنشان کرد: ایرانیان داخل و خارج از کشور از یک زمینه فکری و تمدنی برخودار هستند. اگر درداخل و خارج مشارکت در انتخابات با اقبال برخودار باشد، نشان می دهد تعلق خاطر برای ایرانیان رقم خورده است. این مسئله یک معنا دارد و شایسته تحسین است.

33

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها