قیمت یک متر زمین در شمال با کمتر از 200 هزار تومان

قیمت زمین در همه شهرهای شمال بالا نیست. صومعه سرا یکی از شهرهای شمالی در استان گیلان است که به علت دوربودن از دریای مازندران و نسبتا دور بودن مسافت از تهران، زمینهایی با قیمت پایین دارد.

قیمت یک متر زمین در شمال با کمتر از 200 هزار تومان

به گزارش خبر فوری ، قیمت زمین در مناطق شمال کشور عموما بسیار بالا است. مناطق خوش آب و هوای ساحلی شمال باعث شده که بسیاری از اهالی نسبتا ثروتمند تهران و با سایر شهرهای بزرگ به این مناطق سفر کرده و ویلا و زمین بخرند.

هم اکنون، یک زمین 500 متری غیر زراعی در کلاردشت با مبلغ حدود 400 میلیون تومان به فروش می‌رسد. این قیمت در رامسر به مراتب بیشتر است. یک زمین غیر زراعی در کلار آباد رامسر با متراژ 300 متر، 710 میلیون تومان به فروش می‌رسد. به عبارتی هر متر زمین در رامسر حدودا 2 میلیون و حتی بیشتر است. البته قیمت زمین در این شهرها بر اساس نزدیکی یا دوری به ساحل متفاوت است اما قیمت کلی ملک در شهرهای شمالی بالا است.

با این حال، قیمت زمین در همه شهرهای شمال بالا نیست. صومعه سرا یکی از شهرهای شمالی در استان گیلان است که به علت دوربودن از دریای مازندران و نسبتا دور بودن مسافت از تهران، زمینهایی با قیمت پایین دارد. شهر صومعه سرا بین فومن، رشت و ماسال قرار دارد و از چند جهت به روستاهای مختلف منتهی می‌شود. روستاهای عربان، کهنه سر، چوبه، صیقلان، اباتر و... از جمله مناطق خوش آب و هوا و زیبای صومعه سرا است که زمینهایی با قیمت نسبتا پایینی دارد.

جدول زیر قیمت زمین در صومعه سرا را توضیح می‌دهد:

نوع زمین

میانگین یک متر زمین(تومان)

زمین زراعی کشاورزی

80 هزار

زمین مسکونی در شهر

800 هزار

زمین مسکونی در روستا

200 هزار

قیمت ویلا

350 هزار


نباید فراموش کرد که این قیمتها نسبی است و بسته به موقعیت جغرافیایی، نوع کاربری و سایر شرایط متفاوت خواهد بود. به طور مثال قیمت زمین کشاورزی شالی در کنار جاده بیشتر است. همچنین قیمت زمین مسکونی در روستاهای کنار جاده و نزدیک به شهر بالاتر از سایر مناطق است.

با این حال، آنچه در بالا آمده است میانگین قیمت در مناطق مختلف صومعه سرا است.

38

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 6
  • Mirza
    0

    اولا دریای کاسپین نه دریای مازنداران !!! ثانیا اطلاعات شما کاملا غلطه ..کی گفته صومعه سرا از دریا دوره ؟؟؟ اتفاقا صومعه سرا از شهرهای تقریبا ساحلی دریای کاسپینه و بسیار خوش آب و هواست . تاریخ گیلان رو مطالعه کنید لطفا

    نظرات شما -
    • رضا
      0

      متاسفانه خبر شما به نوعی تحریض و تشویق افراد به خرید زمینهای کشاورزی به ثمن بخس از کشاورزانی که در شرایط فقر به سر میبرند هست...اینگونه تیتر زدن در شرایطی که بسیاری از زمینهای گیلان ومازندران به نوعی تبدیل به باغ و ویلا شده تاسف انگیز هست...

  • مصطفی امیدی
    0

    سلام بیا من باتون زمین کشاورزی بخرم متری 30تومن الکی باعث تورم نشید فردا برنج میشه40تومن

  • تبلیغات
    0

    این خبر دو سه روزه هنوز صفحه اوله..تبلیغاته نیست ؟؟ ..مشکوک میزنه ..

  • طالبی
    0

    واقعا متاسفم وقتی این خبر رو خوندم حس بدی بهم دست داد . اگه قرار باشه همه ملت بیان شمال زمین و خونه بخرند که طبیعت نمیمونه . برید به دولتمردان بگید جاهای دیگه ایران رو مثل شمال زیبا کنند نه اینکه بریزند تو شمال . من خودم به عنوان یک شهروند رشتی خونه و زمینم رو به هیج غیر بومی ای نمیدم و کمپین همین خرید غیر بومی رو هم راه میندازم

  • امیر نادی
    0

    ظاهرا خودِ شما به شغلِ شریف دلالی از جنسِ سوداگری!! روی آورده اید. و مشغول به تشویق به خرید زمین و ویلا در شمال، و بُلد کردن و رونق سازی برای منطقه ی خاصی هم هستید.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها