کسب ۴ طلا، یک نقره و یک‌ برنز توسط نمایندگان ایران در المپیک پلیس‌های جهان + عکس

تیم ورزش‌های رزمی پلیس‌های ایران با کسب ۶ مدال رنگارنگ در المپیک پلیس‌های جهان در چین دیشب به میهن بازگشتند.

کسب ۴ طلا، یک نقره و یک‌ برنز توسط نمایندگان ایران در المپیک پلیس‌های جهان + عکس

طبق قراری که با مدیرکل تربیت بدنی تربیت و آموزش ناجا داشتیم، به استقبال ورزشکاران مدال‌آور مسابقات المپیک پلیس‌های جهان رفتیم.

ساعت ۹:۳۰ دیشب بود که آقای مدیرکل سر وقت اعلام شده به محل قرار آمد و سوار خودروی او شدم، مسیر طولانی بود و صحبت‌های ما با سرهنگ نظری منظم گل کرده بود و درباره مسابقات و تیم‌های اعزامی و نحوه برگزاری مسابقات المپیک پلیس‌های جهان در چنگدو چین با یکدیگر گفت‌وگو کردیم.

سرهنگ مهدی نظری منظم مدیرکل تربیت بدنی معاونت تربیت و آموزش نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران گفت: تیم ایران برای صف آرایی در مسابقات المپیک پلیس‌های جهان به شهر چنگدو چین اعزام شدند که همه اعضای این گروه از بهترین‌ها در تست‌گیری‌ها و آموزش دیده‌های خبره در رشته‌های ورزشی خود بودند.

او با بیان اینکه بابت کسب مدال در این مسابقات روی ورزشکاران کشورمان حساب ویژه‌ای باز کرده بودیم، افزود: در هر کدام از رشته‌های جودو، کاراته، تکواندو ۲ نفر و در رشته پله نوردی هم یک نفر از قهرمانان رکورد شکن کشور را عازم چین کردیم.

سرهنگ نظری منظم تصریح کرد: پس از پایان رقابت‌ها، در رشته کاراته ابوالقاسم پایدار در وزن منهای ۶۵ کیلوگرم و حسین پاپی در وزن منهای ۷۰ کیلوگرم موفق به کسب مدال خوش رنگ طلا شدند.

مدیرکل تربیت بدنی معاونت تربیت و آموزش نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران گفت: در رشته جودو علی متین در وزن منهای ۱۰۰ کیلوگرم مدال نقره را کسب کرد که در این مسیر ورزشکاران نامدار آمریکایی و روسی را شکست داده بود، همچنین در وزن منهای ۷۳ کیلوگرم غفار میرزایی مدال طلا را از آن خود کرد.

/////ساعت 10 صبح امروز منتشر شود//////کسب ۴ طلا، یک نقره و یک‌برنز توسط نمایندگان ایران در المپیک پلیس‌های جهان در چین + عکس

او افزود: در رشته تکواندو جواد فریدونی در وزن منهای ۸۰ کیلوگرم موفق به کسب مدال طلا شد و همچنین کاظم قشقایی توانست در وزن مثبت ۸۰ کیلوگرم مدال برنز را از آن خود کند.

مدیرکل تربیت بدنی معاونت تربیت و آموزش نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران با بیان اینکه روز شنبه ورزشکار ما در رشته پله نوردی باید به مصاف حریف خود برود، افزود: در این دوره از مسابقات بیش از ۸۰ کشور جهان به رقابت با یکدیگر پرداختند که این مسابقات به المپیک پلیس‌ها و آتش‌نشان‌های جهان مشهور است و هر چهار سال یکبار برگزار می‌شود.

سرهنگ نظری منظم با اشاره به بازتاب مثبت و درخشش ورزشکاران ایرانی در این دوره از مسابقات، گفت: محمد کشاورز زاده سفیر جمهوری اسلامی ایران در چین در پیامی درخشش قهرمانان ورزشی کشورمان را تبریک گفت.

او به اهتزاز درآمدن پرچم مقدس ایران برای ۴ مرتبه در میدان‌گاه جهانی را به مقام معظم رهبری، فرمانده ناجا و پرسنل زحمتکش ناجا تبریک گفت.

/////ساعت 10 صبح امروز منتشر شود//////کسب ۴ طلا، یک نقره و یک‌برنز توسط نمایندگان ایران در المپیک پلیس‌های جهان در چین + عکس

سرهنگ نظری منظم با بیان اینکه این افتخار بعد از ۱۳ سال نصیب پلیس ایران شده است، گفت: نمایندگان کشورمان پس از گذشت سال‌ها توانستند با حضور پرقدرت در رشته‌های مختلف ورزشی علی‌رغم انتظار کمی که از آن‌ها داشتیم، مدال‌های با ارزشی را کسب کنند.

مدیر کل تربیت بدنی معاونت تربیت و آموزش ناجا با بیان اینکه در مهرماه امسال برگزاری مسابقات ارتش‌های جهان در چین را در پیش رو داریم، تصریح کرد: سه تیم از جمهوری اسلامی ایران در رشته‌های ورزشی کشتی آزاد و فرنگی، جهت یابی و دو و میدانی به مسابقات اعزام خواهند شد.

او با اشاره به آغاز برگزاری اردوهای آماده سازی ورزشکاران اعزامی به مسابقات افزود: ورزشکاران با انجام تمرینات منظم و با کیفیت برای شرکت در این دوره از مسابقات آماده می‌شوند.

سرهنگ نظری منظم با بیان اینکه تیم‌ها به صورت کاروانی به مسابقات اعزام خواهند شد، تصریح کرد: در رشته دو و میدانی ۱۶ نفر، در رشته کشتی آزاد و فرنگی ۲۵ نفر و در رشته جهت یابی نیز ۱۶ نفر ورزشکار، مربی و سرپرست به مسابقات ارتش‌های جهان در چین اعزام خواهند شد.

عقربه‌های ساعت عدد ۱۰ شب را نشان می‌داد که پس از گپ و گفت با آقای مدیرکل به فرودگاه امام خمینی (ره) رسیدیم، به داخل گیت فرودگاه رفتیم و منتظر بازگشت ورزشکارانمان بودیم.

/////ساعت 10 صبح امروز منتشر شود//////کسب ۴ طلا، یک نقره و یک‌برنز توسط نمایندگان ایران در المپیک پلیس‌های جهان در چین + عکس

ساعت ۲۲:۳۰ مدال آوران کشور از پله برقی سالن در حالی که گردن‌آویز‌های خوش رنگ طلا و نقره بر گردنشان بود، پایین آمدند و سالن فرودگاه که طبق معمول جمعیت زیادی را به خود می‌دید، به یک باره با مشاهده مدال آوران منفجر شد و ورزشکاران با تشویق بی امان مردمی که برای استقبال مسافران خود به فرودگاه آمده بودند، مورد استقبال گرم مسئولان ناجا و خانواده‌هایشان قرار گرفتند.

بحث سلفی با ورزشکاران داغ بود و هر کسی که حوالی مدال آوران بود، دوربین به دست با افتخار آفرینان پلیس عکسی را به یادگار می‌انداختند.

در ادامه سرهنگ علی متین که مدال نقره در رشته جودو را کسب کرده است درباره رقابت سنگین خود با حریفان گفت: سطح مسابقات از تراز بسیار بالایی برخوردار بود و آن‌ها برای کسب مقام پا به این مسابقات گذاشته بودند که تیم جودو ایران متشکل از دو ورزشکار، موفق شد در نهایت با کسب یک طلا و یک نقره به این مسابقات پایان دهد.

/////ساعت 10 صبح امروز منتشر شود//////کسب ۴ طلا، یک نقره و یک‌برنز توسط نمایندگان ایران در المپیک پلیس‌های جهان در چین + عکس

جواد فریدونی دارنده مدال طلا در رشته تکواندو در مسابقات المپیک پلیس‌های جهان در چین با اشاره به انجام ۴ مسابقه در این تورنمنت، گفت: حریفان من از کشور‌های فرانسه، چین، هنگ کنگ بودند که پس از غلبه بر آن‌ها در فینال با غلبه بر حریف اسپانیایی به مقام قهرمانی مسابقات دست پیدا کردم.

ستوان یکم محسن پاپی دارنده مدال طلای این مسابقات در رشته کاراته از سختی این مسابقات گفت و اعلام کرد: نمایندگان ۸۰ کشور حاضر در این دوره از کیفیت فنی بالایی برخوردار بودند و حریفان چینی، مالزیایی، روسی، فیلیپینی و در نهایت در بازی فینال نماینده برزیلی از جمله حریفان من در این دوره به حساب می‌آمدند.

در آخر غفار میرزایی جودوکار طلایی تیم ایران در این مسابقات از سختی‌های کار خود و از تلاش‌ها و اردو‌هایی که برای آماده سازی در این مسابقات گذرانده بود، گفت که سرانجام موجب کسب خوش رنگ‌ترین مدال مسابقات در رشته ورزشی جودو پس از صف آرایی با حریفان چینی، آمریکایی، اسپانیایی و در آخر با حریف روسی شد.

/////ساعت 10 صبح امروز منتشر شود//////کسب ۴ طلا، یک نقره و یک‌برنز توسط نمایندگان ایران در المپیک پلیس‌های جهان در چین + عکس

بعد از آن که صحبت‌های ورزشکاران را شنیدم متوجه نکته‌ای در چهره تک تک اعضای تیم شدم، خستگی در چهره آن‌ها موج می‌زد و مشخص بود که برای این مسابقات تلاش‌های زیادی را انجام داده بودند که در آخر هم همه ورزشکاران با کسب مدال، مسابقات را ترک کردند و این خود نشانگر همت ورزشکاران ایران بود.

سرهنگ رضا کاظمی نایب رئیس هیئت کاراته نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران گفت: ایران بعد از ۱۳ سال نمایندگان خود را در این دوره از مسابقات می‌دید که در رشته‌های تکواندو، کاراته، پله نوردی و جودو به این مسابقات اعزام شدند.

او گفت: هر دو نماینده ما در رشته کاراته موفق به کسب مدال طلا شدند که نشانگر قدرت ما در این رشته در میان سایر شرکت‌کنندگان در جهان است.

سرهنگ کاظمی تصریح کرد: اردوهای زیادی را در رشته کاراته برگزار کردیم و در صورت اعزام نمایندگان بیشتر به مسابقات، این امید وجود داشت که همه نمایندگان بهترین مدال را از آن خود کنند.

او افزود: تیم کاراته ناجا امسال توانست قهرمان سوپر لیگ کاراته کشور شود که این افتخار بزرگی بود که ورزشکاران ناجا موفق به کسب آن شدند.

/////ساعت 10 صبح امروز منتشر شود//////کسب ۴ طلا، یک نقره و یک‌برنز توسط نمایندگان ایران در المپیک پلیس‌های جهان در چین + عکس

نایب رئیس هیئت کاراته ناجا گفت: سوپر لیگ کاراته ایران از تراز کیفی و فنی بالایی برخوردار است و جزء لیگ‌های برتر جهان محسوب می‌شود و اگر کسی در این مسابقات مقام کسب کند، قطعا حرف‌های زیادی را برای گفتن در مسابقات جهانی دارد، چرا که سطح سوپر لیگ کاراته ایران با سطح مسابقات جهانی برابری می‌کند.

در پایان ورزشکاران با دستانی پر به کشور آمدند و مایه افتخار خود، خانواده، پرسنل محل خدمت خود و از همه مهم‌تر مایه افتخار میهن عزیزمان شدند، افرادی که با انجام کار بزرگ خود باعث غرور و عزت کشور در میعادگاه ورزشی پلیس‌های جهان شدند.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

24

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها