ایرج طهماسب و ساره بیات داور شدند

اسامی هیات داوران سی‌ودومین جشنواره بین‌المللی فیلم‌های کودکان و نوجوانان اعلام شد.

ایرج طهماسب و ساره بیات داور شدند

علیرضا تابش، دبیر جشنواره فیلم‌های کودک و نوجوان، طی احکامی جداگانه اعضاء هیات داوران بخش ملی سی‌ودومین جشنواره بی‌المللی کودکان و نوجوانان را منصوب کرد.

بر این اساس ایرج طهماسب، امرالله احمدجو، غلامرضا رمضانی، ساره بیات، مرجان اشرفی‌زاده، حامد جعفری و علی مظاهری ترکیب ۷ نفره هیات داوران بخش ملی این دوره از جشنواره را تشکیل می‌دهند.

در ادامه مختصری از سوابق علمی و هنری اعضاء هیات داوران را می‌خوانید:

ایرج طهماسب:

ایرج طهماسب، مجری تلویزیون، بازیگر، کارگردان و فیلمنامه‌نویس ایرانی است، او فارغ‌التحصیل رشته تئاتر از دانشکده هنرهای زیبای دانشگاه تهران است. طهماسب بازیگری، کارگردانی و نویسندگی فیلم‌هایی، چون «کلاه‌قرمزی و پسرخاله»، «یکی بود یکی نبود»، «کلاه‌قرمزی و سروناز»، «زیر درخت هلو» و «کلاه‌قرمزی و بچه‌ننه» و … را در کارنامه هنری‌اش دارد.

امرالله احمدجو:

امرالله احمدجو، کارگردان و فیلم‌نامه‌نویس سینما و تلویزیون است که کار خود را با ساخت فیلم‌های کوتاه آغاز کرد، وی تحصیلاتش را در رشته فیلم‌برداری در مدرسه عالی تلویزیون به پایان رساند و اولین اثر سینمایی وی «شاخه‌های بید» بود. از معروف‌ترین آثار این کارگردان می‌توان به سرال «تلویزیونی «روزی روزگاری» اشاره کرد.

حامد جعفری :

حامد جعفری، تهیه‌کننده سینما و انیمیشن اهل ایران است، او دارای مدرک رشته اقتصاد و رئیس هیئت مدیره گروه هنرپویا است. جعفری فعالیت حرفه‌ای خود را با تهیه‌کنندگی انیمیشن سینمایی «۹:۲۰ در بوشهر» در سینما آغاز کرد و هم‌اکنون به عنوان یک تهیه‌کننده سینمایی عضو رسمی جامعه صنفی تهیه کنندگان سینمای ایران است. وی تهیه‌کنندگی پرفروش‌ترین انیمیشن‌های تاریخ سینمای ایران «شاهزاده روم» و «فیلشاه» را بر عهده داشته و موفق به کسب دیپلم افتخار از هجدهمین جشن سینمای ایران شده است.

غلامرضا رمضانی:

غلامرضا رمضانی، کارگردان و فیلم‌نامه‌نویس حوزه کودکان و نوجوانان اهل ایران است. او کارگردانی فیلم‌های «ضربه فنی»، «فرار از اردو»، «گنجشکک اشی‌مشی» و … را برعهده داشته و بیشتر فعالیتش در حوزه سینمای کودک و نوجوان است. نویسندگی آثار زیادی در حوزه کودک در سینما و تلویزیون برعهده رمضانی بوده است.

ساره بیات:

ساره بیات، بازیگر سینما و تلویزیون فارغ‌التحصیل رشته بازیگری از مؤسسه کارنامه است. بیات در سال ۱۳۸۹ برای بازی در فیلم جدایی «نادر از سیمین» انتخاب شد و در ادامه نیز، به همراه لیلا حاتمی، سارینا فرهادی و کیمیایی حسینی خرس نقره‌ای بهترین بازیگر زن جشنواره فیلم برلین را دریافت کرد. بازی وی در فیلم سینمایی «بیست و یک روز بعد» به کارگردانی محمدرضا خردمندان مورد توجه قرار گرفت.

مرجان اشرفی‌زاده:

مرجان اشرفی‌زاده، نویسنده و کارگردان سینما و تلویزیون، دارای مدرک کارشناسی ارشد ادبیات نمایشی از دانشکده سینما و تئاتر دانشگاه هنر است. از مهم‌ترین آثار مرجان اشرفی‌زاده می‌توان به فعالیت در سرالل «شکوه یک زندگی»، سرالک «دیگری» و فیلم «آبجی» اشاره کرد. وی همچنین در حوزه فیلم کوتاه نیز فعالیت‌های زیادی داشته است.

دکتر محمدعلی مظاهری:

دکتر محمدعلی مظاهری، روانشناس و استاد دانشگاه شهید بهشتی و رئیس دانشکده علوم تربیتی و روانشناسی دانشگاه شهید بهشتی است. وی همچنین عضو انجمن روانشناسان ایران است و رشته تخصصی‌اش روانشناسی کودک است. از مظاهری مقالات بسیاری در حوزه روانشناسی در نشریات مختلف به چاپ رسیده است. وی مولف چندین کتاب در این زمینه نیز است.

سی‌ودومین جشنواره بین‌المللی فیلم‌های کودکان و نوجوانان ٢٨ مرداد تا ۴ شهریور ٩٨ به دبیری علیرضا تابش در شهر تاریخی اصفهان برگزار می‌شود.

منبع: خبرآنلاین

24

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها