تبریز 28 مرداد میزبان اجلاس «توسعه شهری در اوراسیا» می‌شود

استاندار آذربایجان شرقی با اشاره به برگزاری اجلاس «توسعه شهری در اوراسیا» در روز 28 مرداد گفت: اجلاس اوراسیا، برگ زرین دیگری بر افتخارات آذربایجان می‌افزاید.

تبریز 28 مرداد میزبان اجلاس «توسعه شهری در اوراسیا» می‌شود

محمدرضا پورمحمدی در نشست هماهنگی اجلاس بین‌المللی «رشد و توسعه شهری حوزه اورآسیا» در تبریز اظهار داشت: این همایش علمی از اهمیت بسیار بالایی برای استان برخوردار است و انتظار داریم با برگزاری هرچه بهتر آن، برگ زرین دیگری به افتخارات تبریز و آذربایجان، افزوده شود.

وی با تاکید بر ضرورت هماهنگی و همدلی تمام دستگاههای اجرایی و عوامل دخیل در برگزاری این همایش تصریح کرد: از تمامی دستگاههای اجرایی مسئول همچون میراث فرهنگی و شهرداری نیز انتظار دارم با تمام توان برای برگزاری آبرومندانه این رویداد علمی در استان تلاش کنند.

استاندار آذربایجان شرقی، با اشاره به برگزاری چندین وُرکشاپ در حاشیه این همایش تصریح کرد: برگزاری شش ورکشاپ مختلف در این همایش نیز، اقدامی تحسین برانگیز است و برای هرچه بهترو هماهنگ تر برگزار شدن آن ها، کمیته ای مشترک تشکیل شود و فعالیت خود را از امروز آغاز کند.

به گفته پورمحمدی، این همایش با حضور میهمانان ملی و بین المللی در تبریز آغاز به کار خواهد کرد که تعدادی از مقالات ارائه شده به دبیرخانه، برای شرکت کنندگان ارائه خواهد شد.

وی همچنین بر ضرورت افزایش تبلیغات رسانه ای و محیطی در این زمینه تاکید کرد.

در حاشیه برگزاری این اجلاس از 28 مرداد تا 8 شهریورماه سال جاری، نشست‌های تخصصی و مدیریتی با حضور مسئولان بین‌المللی و شهرداری‌های شهرهای تاریخی حوزه اوراسیا تشکیل می‌شود.

بیش از ۷۰ نفر از محققان و پژوهشگران از کشورهای ژاپن، ایران، چین، فنلاند، گرجستان، فرانسه، ایتالیا، بلژیک و سایر کشورها نیز شرکت کرده و به بیان نظرات علمی خود در ارتباط با محورهای مختلف این اجلاس از جمله توریسم و توسعه شهری، سکونتگاه‌های غیر رسمی، حفاظت و نگهداری از طریق مراجع قانونی و سیاسی، مرمت و احیا از طریق اقدامات اجتماعی، انرژی و مدیریت مصرف در شهرها، بررسی کاهش خطرپذیری ریسک در بافت تاریخی شهرهای تاریخی، مقاوم سازی و بهسازی لرزه‌ای بناهای تاریخی، مرمت و بازسازی ساختمان‌های تاریخی با تاکید بر حفاظت و ارتقای هویت شهری و احیای بخشی از جاده ابریشم خواهند پرداخت.

منبع: فارس

17

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها