۳۹ زائر ایرانی دربیمارستان‌های مکه بستری هستند

رئیس مرکز پزشکی حج و زیارت جمعیت هلال احمر آخرین آمار خدمات درمانی و پزشکی ارایه شده به حجاج ایرانی در بیمارستان و درمانگاه‌ها و مراکز درمانی هلال احمر در مدینه و مکه را تشریح کرد.

۳۹ زائر ایرانی دربیمارستان‌های مکه بستری هستند

محمدتقی حلی‌ساز در این باره اظهار کرد: بیشترین مراجعات حجاج ایرانی به این بیمارستان و درمانگاههای مرکز پزشکی حج و زیارت به دلیل مشکلات حساسیتی، ریوی، اسکلتی و عضلانی است.

وی با اشاره به ۱۴۳۳ بیمار بستری شده در بیمارستان مکه گفت: ۱۷۵ زائر در بخش مردان، ۱۲۶ نفر در بخش زنان و ۹۹۳ نفر نیز در بخش اورژانس بستری شده اند که تنها ۳۹ نفر آنان هم اکنون در بیمارستان بستری هستند و سایر بیماران پس از تکمیل درمان ترخیص و به کاروان های خود بازگشته اند.

حلی ساز همچنین به ارائه خدمات پاراکلینیکی به بیماران مراجعه کننده به بیمارستان هلال احمر در مکه اشاره کرد و افزود: تا ۲۵ مرداد بیش از ۲۵ هزار و ۳۴۶ مورد خدمات پاراکلینیکی به زائرین ارائه شده که از این تعداد ۱۹ هزار و ۶۷۰ مورد خدمات آزمایشگاهی، ۵۹ مورد اکو و ۱۰۷۲ مورد رادیولوژِی صورت گرفته است.

رئیس مرکز پزشکی حج و زیارت جمعیت هلال‌احمر در تشریح جزئیات عملکرد پزشکان گفت: تا روز ۲۵ مرداد، ۱۱۲ هزار و ۲۸۳ ویزیت توسط پزشکان در مطب‌های مجموعه‌ها و درمانگاهها انجام شده که از این میان ۱۰۶ هزار و ۷۱۷ مورد خدمات پرستاری در مدینه و بیمارستان مکه شامل نوار قلب، قند خون و فشارخون، گچ گیری، تزریقات، پانسمان، سرم تراپی و بخیه به حجاج ایرانی ارائه شده است.

حلی‌ساز با اشاره به تامین دارو تا پایان حج تمتع اظهار کرد: ۳۳هزار و ۱۷۹ پاسخگویی به حجاج ایرانی در بخش داروخانه‌ مکه و ۲۷ هزار و ۱۳۹ نسخه در درمانگاهها ثبت شده است و همچنین انجام ماموریت های مددکاری وامداد و انتقال بیش از ۵۸۶۱ مورد از جمله تقاضای آمبولانس، انتقال بیمار به مجموعه ها و هتل ها و بیمارستان های سعودی انجام گرفته است .

براساس گزارش مرکز پزشکی حج و زیارت هلال احمر، حلی‌ساز درباره آخرین آمار ارائه خدمات درمانی به زائران در مراکز درمانی هلال احمر درمدینه و مکه تا ۲۵ مرداد، گفت: تاکنون ۳۰ هزار و ۲۷ زائر خدمات ویزیت تخصصی در بخش های داخلی، قلب، زنان ، ارتوپدی، روانپزشکی، چشم، اعصاب، عفونی، دندانپزشکی و طب اورژانس به صورت شبانه‌روزی به زائران ارائه شده است و همچنین پاسخگویی به ۲۲هزار و ۱۷۹ زائر خدمات نسخه در داروخانه بیمارستان مکه و ۲۷ هزارو ۱۳۹ نسخه در درمانگاهها ثبت شده است.

منبع: ایسنا

24

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 1
  • علی خامنه
    0

    چشم دولتمردان روشن و کور که دستی دستی وطنانمانرا فدای عراقی ها میکنند و مردم بیگناه این کشور، آلت دست دشمنان داخلی میشوند

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها