مدیرکل شبکه پایش هواشناسی کشاورزی:

عشایر از رفتن به حاشیه رودخانه‌ها اجتناب کنند / تشدید مراقبت کشاورزان از گلخانه‌ها

مدیرکل شبکه پایش هواشناسی کشاورزی گفت: با توجه به بارش باران و وزش باد به عشایر و دامداران نیمه شمالی و جنوبی کشور توصیه می‌شود که از رفتن به حاشیه رودخانه‌ها اجتناب کنند.

عشایر از رفتن به حاشیه رودخانه‌ها اجتناب کنند / تشدید مراقبت کشاورزان از گلخانه‌ها

مسعود حقیقت از بارش باران در سواحل دریای خزر خبر داد و گفت: عمدتا در این روزها برای سواحل دریای خزر در استان های گیلان و غرب مازندران و ارتفاعات البرز بارش محدود باران همراه با وزش باد پیش بینی می شود.

او در توصیه ای به کشاورزان افزود: با توجه به شرایط اقلیمی به کشاورزان نیمه جنوب و جنوب غربی کشور توصیه می شود که از محلول پاشی و سم پاشی اجتناب کنند و همواره مراقب تاسیسات گلخانه ای خود باشند.

حقیقت با تاکید بر مراقبت از کندوهای عسل گفت: طی ۲ تا ۳ روز آینده زنبورداران سعی کنند کندو‌های خود را از مناطق مرتفع به پایین دست بیاورند تا آسیبی از حیث شرایط اقلیمی به کندو‌های آن‌ها وارد نشود.

مدیر کل شبکه پایش هواشناسی کشاورزی ادامه داد: کشاورزان نیمه شمالی کشور بلافاصله پس از برداشت شلتوک، محصول را به مکان امن انتقال دهند و از گذاشتن آن در مکان باز اجتناب کنند. ضمن آنکه باغداران و کشاورزان استان های شمالی محلول پاشی و سم پاشی مزارع و باغات خود را به زمان دیگری موکول کنند.

به گفته او، با توجه به بارش باران و وزش باد به عشایر و دامداران نیمه شمالی و جنوبی کشور توصیه می شود که از رفتن به حاشیه رودخانه ها اجتناب کنند.

حقیقت با اشاره به اینکه عمده بارش‌ها در فصل تابستان مربوط به نوار شمالی کشور است، بیان کرد: با توجه به شرایط مساعد بارش در سال زراعی ۹۸-۹۷، بخش قابل توجهی از کمبود منابع آب‌های سطحی مربوط به سال‌های گذشته در کشور جبران شده است و کمبودی در این زمینه نداریم.

مدیرکل شبکه پایش هواشناسی کشاورزی در پایان با بیان اینکه بارش‌های اخیر، مشکلات کم آبی کشاورزان را مرتفع کرده است، تصریح کرد: با توجه به شرایط مساعد بارش دیگر کشاورزان همانند سال‌های گذشته دچار کمبود آب نیستند، البته این امر بدان معنا نیست که کشاورزان در منابع آب صرفه جویی نکنند.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

18

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها