واکنش «جکی چان» به اعتراضات هنگ‌کنگ

«جکی چان» بازیگر و کارگردان معروف سینما در واکنش به حوادث اخیر در هنگ‌کنگ ابراز امیدواری کرد هرچه زودتر صلح و ثبات و شکوفایی گذشته دوباره به این سرزمین بازگردد.

واکنش «جکی چان» به اعتراضات هنگ‌کنگ

«جکی چان» سینماگر سرشناس متولد هنگ‌کنگ در مصاحبه‌ای با رادیو و تلویزیون مرکزی چین گفت که از حوادث اخیر در منطقه هنگ‌کنگ بسیار رنجیده‌خاطر و افسرده است.

او اظهار کرد: با هدف ابراز احساسات وطن‌پرستانه خود به عنوان یک هنگ‌کنگی در کمپین «پرچم ملی ۱ میلیارد و ۴۰۰ میلیون پرچمدار دارد» شرکت می‌کنم و امیدوارم از طریق این برنامه همصدای عموم افراد جامعه باشم و بگویم که من هم یکی از این پرچمداران هستم.

این هنرمند شناخته‌شده فیلم‌های رزمی و کمدی همچنین گفت: صلح و ثبات و امنیت، هوایی است که تنفس می‌کنیم و وقتی آن را از دست بدهیم، تازه قدرش را خواهیم دانست. هنگ‌کنگ زادگاه من است و چین وطن من. عاشق وطن و زادگاه خود هستم و آرزو می‌کنم هنگ‌کنگ هرچه زودتر صلح و ثبات و شکوفایی قبلی خود را بازیابد.

اعتراض‌های گسترده در هنگ‌کنگ که از چندین هفته پیش با درخواست توقیف لایحه دولت هنگ‌کنگ مبنی بر استرداد متهمان به سرزمین اصلی چین آغاز شد، به جنبشی گسترده‌تر در میان مردم این کشور تبدیل شده است. با گسترش تظاهرات، دولت محلی هنگ‌کنگ این لایحه را پس گرفت ولی معترضان خواهان کناره‌گیری رییس اجرایی این منطقه خودمختار هستند.

منبع: ایسنا - دیلی میل

18

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها