هند، واردات نفت از آمریکا و ونزوئلا را افزایش داد

نشریه فوربس نوشت: هند خرید نفت از ونزوئلا و آمریکا را افزایش داده است. دهلی نو هم اکنون بیش از ۸۴ درصد نیاز نفت خام خود را از طریق واردات تأمین می کند که بالاترین میزان در چند سال گذشته است.

هند، واردات نفت از آمریکا و ونزوئلا را افزایش داد

به گزارش نشریه فوربس، افزایش مصرف انرژی در کنار کاهش تولید داخلی نفت، باعث شده تا هند همچنان به عنوان یکی از بزرگترین واردکنندگان نفت در جهان شناخته شود.

دهلی نو هم اکنون بیش از ۸۴ درصد نیاز نفت خام خود را از طریق واردات تأمین می کند که بالاترین میزان در چند سال گذشته است.

همچنین داده‌های آماری وزارت تجارت هند نشان می‌دهد که این کشور به رغم تحریم‌های آمریکا همچنان از ونزوئلا نفت خریداری می‌کند. با توجه به هشدارهای تهدید آمیز آمریکا، پالایشگاه‌های دولتی هند (OMCs) خرید نفت از ونزوئلا را متوقف کرده‌اند؛ با این حال برخی شرکت‌های خصوصی این کشور همچنان به واردات نفت خام از ونزوئلا ادامه می‌دهند.
گزارش‌های منتشر شده وزارت تجارت و صنعت هند نشان می‌دهد که واردات نفتی دهلی نو از کشورهای نیجریه، ونزوئلا، امارات، آمریکا و عراق افزایش یافته است.
آمار نفتکش‌ها که توسط رویترز رصد شده، نشان می‌دهد که رشد صادرات نفت آمریکا به هند به میزان قابل توجهی بالاتر از رشد صادرات کشورهای خاورمیانه به دهلی است.
آمارها نشان می دهد که هند بین نوامبر 2018 و می 2019 (پاییز 97 تا بهار 98) روزانه حدود 180 هزار بشکه نفت از آمریکا خریداری کرد که این رقم در دوره مشابه قبل (2017 تا 2018) 40 هزار بشکه در روز بوده است.

منبع: انتخاب

17

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها