مرد ۶۵ ساله‌ مانع حمله مسلحانه شد+ عکس

«محمد رفیق»، نمازگزار ۶۵ ساله مانع از تیراندازی کور یک نژادپرست در مسجدی واقع در نروژ شد.

مرد ۶۵ ساله‌ مانع حمله مسلحانه شد+ عکس

روز شنبه، یک مرد مسن ۶۵ ساله با مرد نژادپرستی که قصد تیراندازی کور در مسجدی در نروژ را داشت گلاویز شد و مانع از وقوع فاجعه‌ای مشابه «کرایست‌چرچ» نیوزیلند شد. به نوشته «ایندیپندنت»، شاهدان عینی این واقعه گفتند هنگامی که «محمد رفیق» مردی را مشاهده کرد که با دو تفنگ شبیه به «شات‌گان» و یک سلاح کمری وارد مسجد شد با وی درگیر شد تا مانع از تیراندازی او به سمت نمازگزاران شود.

سپس یکی دیگر از افراد حاضر در مسجد نیز به کمک او شتافت و به همراه محمد رفیق با وجود این‌که مجروح شده بود همچنان تا هنگام رسیدن به محل، مانع از انجام اقدامی فاجعه‌بار از سوی مهاجم نژادپرست شدند. محمد رفیق یک روز بعد در مصاحبه‌ای گفت: «برای تمامی کمک‌ها و حمایتی که دریافت کردم سپاسگزارم». او توضیح داد تلاش می‌کرد فرد مسلح را پایین نگه دارد و «محمد اقبال» یکی دیگر از نمازگزاران از راه رسید و ضربه‌ای به سر این مهاجم وارد کرد. «فیلیپ مانشون» ۲۱ ساله به عنوان عامل این حمله ناکام معرفی شد.

او اعتراف کرد از حوادثی مانند تیراندازی‌های مرگبار شهر کرایست‌چرچ نیوزیلند و «ال پاسو» آمریکا الهام گرفته بود. وی به‌منظور انجام آزمایشات روانشناسی تحت بازداشت قرار دارد. «رونه سکولد» سرپرست عملیات‌های پلیس نروژ یکشنبه در یک نشست خبری، گفت: «ما این را به عنوان یک تلاش تروریستی تلقی می‌کنیم» «آندراس برینگ بریویک» سفیدبرترانگار نیز، سال ۲۰۱۱، ۷۷ نفر را در نروژ به رساند که بدترین حادثه در نوع خود در این کشور به شمار می‌رود.

منبع: رکنا

15

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها