در گفت‌وگو با خبرفوری مطرح شد؛

بحران سیل هنوز در پلدختر از پا ننشسته/ مطالبات کشاورزان هنوز پرداخت نشده است/ مشکل بهداشتی در شهر وجود ندارد

نماینده مردم پلدختر آخرین وضعیت مردم سیل زده را توصیف کرد.

بحران سیل هنوز در پلدختر از پا ننشسته/ مطالبات کشاورزان هنوز پرداخت نشده است/ مشکل بهداشتی در شهر وجود ندارد

بیش از 5 ماه است که از سیل ویرانگری که نوار غربی و جنوب غرب کشور را فراگرفت می‌گذرد، سیلی که ویرانی و تخریب کم نداشت و به طوریکه هنوز هم ردپای این ویرانی‌ها در جای جای شهرهای درگیر سیل باقی مانده است. پلدختر یکی از شهرهایی بود که در زمان سیل آسیب زیادی دید، مدارس زیادی در این شهر ویران شدند و هنوز سرپا نشدند، خانه‌هایی از بین رفتند و هنوز از نو ساخته نشدند. بحران هنوز هم در پلدختر از پا ننشسته، در همین راستا با نماینده مردم پلدختر به گفت‌وگو نشستیم تا از آخرین وضعیت این شهر بعد از سیل سراسری آگاه شویم.

سید حمیدرضا کاظمی در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی خبر فوری اعلام کرد: بیشترین مشکل مردم پلدختر این روزها بعد از سیل در حوزه کشاورزی است، زمین‌های کشاورزی پلدختر آسیب جدی دیدند و مطالبات و خسارات کشاورزان هنوز پرداخت نشده است.

وی ادامه داد: به اکثر افرادی که خانه‌ها و زمین‌هایشان بر اثر رانش زمین از بین رفته بود، زمین جایگزین داده شده است.

وی درخصوص جاده‌ها و راه‌های ارتباطی و پل‌های شهر که بر اثر سیل تخریب شده بودند، تصریح کرد: 2 پل ارتباطی پلدختر هنوز در حال تعمیر هستند و باقی پل‌های شهر تعمیر شدند و جاده پلدختر به خرم آباد هنوز خاکی است. اما بسیاری از جاده‌های روستایی و راه‌های ارتباطی آن‌ها که بر اثر سیل ویران شده بودند در حال بازسازی هستند.

کاظمی درباره مشکلات بهداشتی که در پلدختر وجود دارند، اضافه کرد: مشکلات بهداشتی که در روزهای ابتدایی وجود داشت، در شهر رفع شدند و بیماری خاصی گزارش نشده است.

نماینده مردم پلدختر در پایان درباره وضعیت مدارس این شهر نیز اضافه کرد: مدارسی که به طور کلی تخریب شدند درحال ساخت مجدد برای استفاده در مهرماه هستند اما طبق برآوردهای ما، مدارسی که تمام تخریب نشدند و صرفا احتیاج به تعمیر داشتند، تا اول مهر آماده استفاده دانش اموزان خواهند شد، تعدادی از مدارس سه کلاسی و چهارکلاسی هم در رسته همین آمار قابل استفاده مجدد شدند.

33

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 1
  • رضا
    0

    نظرشما واسه من قابل احترام است عزیزمن

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها