درخواست آمریکا از کره جنوبی برای ارسال ناو به ائتلاف دریایی در خلیج فارس

وزیر دفاع آمریکا از دولت کره جنوبی درخواست کرده تا به ائتلاف دریایی واشنگتن در خلیج فارس ملحق شود.

درخواست آمریکا از کره جنوبی برای ارسال ناو به ائتلاف دریایی در خلیج فارس

به گزارش خبر فوری ، به نقل از نیویورک تایمز، مارک اسپر، وزیر دفاع آمریکا از کره جنوبی خواسته تا نیروهایی را برای مشارکت در ائتلاف دریایی آمریکا در خلیج فارس به منظور حفاظت از ایمنی کشتیرانی اعزام کند.

مارک اسپر این درخواست را در طول دیدار اخیرش با جئونگ کیه‌ئونگ-دو، وزیر دفاع کره جنوبی مطرح کرده است.

جئونگ کیه‌ئونگ-دو نیز در پاسخ گفت از آنجا که کره جنوبی از تنگه هرمز استفاده می‌کند، سئول به بررسی گزینه‌های مختلف در این زمینه خواهد پرداخت.

مقامات آمریکایی به تازگی اعلام کرده‌اند که قصد دارند برای به اصطلاح "محافظت از دریانوردی آزاد در خلیج فارس" یک ائتلاف نظامی در این منطقه با مشارکت کشورهای سراسر جهان ایجاد کنند.

پنتاگون در بیانیه‌ای اعلام کرده است که به بیش از 60 کشور برای شرکت در ائتلاف دریایی ایالات متحده در خلیج فارس، دعوت‌نامه ارسال کرده است. واشنگتن در حالی از این طرح خود خبر داده است که ادعا می‌کند ایران در چند حادثه اخیر ایجاد شده برای کشتی‌ها در خلیج فارس دست داشته است.

آلمان تاکنون چندین بار اعلام کرده که به منظور جلوگیری از تشدید تنش‌ها در ائتلاف دریایی آمریکا در خلیج فارس شرکت نخواهد کرد اما انگلیس نسبت به پیوستن به این ائتلاف اعلام آمادگی کرده است.

اسرائیل کاتز، وزیر امور خارجه رژیم صهیونیستی نیز روز سه‌شنبه در نشست پشت درهای بسته با کمیته دفاعی و امور خارجی کنست اعلام کرد که این رژیم در حوزه اطلاعاتی و دیگر حوزه‌ها به ائتلاف دریایی در خلیج فارس ملحق خواهد شد.

هنوز مشخص نشده که آیا رژیم صهیونیستی به ائتلاف دریایی آمریکا ناو ارسال خواهد کرد یا خیر.

محمدجواد ظریف، وزیر امور خارجه کشورمان ساعاتی پیش در توییتی در این باره نوشت: خلیج فارس یک شاهراه حیاتی است بنابراین از اولویت‌های امنیت ملی ایران محسوب می‌شود و از مدت‌ها پیش امنیت دریانوردی در آن تضمین شده است. با توجه به این حقیقت، برخلاف وعده و وعیدها، حضور هرگونه نیرویی از خارج از منطقه باعث ناامنی در این آب‌ها می‌شود. ایران برای حفاظت از امنیت این شاهراه تعلل نمی‌کند.

منبع: ایسنا

38

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 2
  • محمدرضا کیانفر
    0

    محمد جواد ظریف وزیر خارجه گفت: هر چه کم‌کاری کرده‌ام در مقابل ملت عذرخواه هستم. آقای ظریف، تکرار نکردن اشتباه خردمندانه‌ترین عذرخواهی است، مهمترین کم‌کاری که از شما دیده شده آن بود که جمهوری اسلامی شما را برای امضای برجام فرستاده بود و داشتید برای ایجاد صلح با جهان مذاکره می‌کردید که جمهوری اسلامی موشک با شعار مرگ بر اسرائیل پرتانید و شما مانند مرحوم بازرگان بی‌درنگ استعفا ندادید. سرور گرامی، تنها راه نجات کشور اتحاد ماست که هم‌صدا جمهوری اسلامی را تشویق به انجام دو فوریت نماییم: 1- مذاکره با آقای ترامپ برای دفع تهدیدات خارجی، 2- به رسمیت شناختن حق آزادی بیان مصوب قانون اساسی جهت حل مشکلات داخلی، با تشکر از توجه شما،

  • کاربر ناشناس
    0

    بذارید تا بیان بستر خلیج فارس نیاز مبرنداردبه کشتیهای غولپیکر چون ماهیهای دریا نیاز دارن برای تخم ریزی.ازکره جنوبی خواهشی دارم چند ناوبیشتری بفرستد ازشون ممنونیم.یادگاری خوبی می مونه براشون.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها