افتتاح بیمارستان ۵۶ تختخوابی دیر با حضور وزیر بهداشت

با حضور وزیر بهداشت، استاندار بوشهر و مسئولان محلی، بیمارستان ۵۶ تختخوابی امام هادی (ع) شهرستان دیر به بهره‌برداری رسید.

افتتاح بیمارستان ۵۶ تختخوابی دیر با حضور وزیر بهداشت

به نقل از روابط عمومی استانداری بوشهر، وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در این آئین با بیان اینکه ساخت و تکمیل بیمارستان دیر خواسته دیرینه مردم این شهرستان بوده است اظهار کرد: در این راستا تلاش شد که این خواسته بحق مردم محقق شد.

دکتر حسن قاضی‌زاده هاشمی اضافه کرد: این بیمارستان از نظر تجهیزات در وضعیت خوبی قرار دارد و تجهیزات به‌روز و مدرنی در این بیمارستان مستقر شده است.

وی با اشاره به افزایش 20 تخت دیگر به بیمارستان 56 تختی امام هادی(ع) دیر تصریح کرد: تخت‌های بیمارستان امام هادی(ع) بندر دیر برای 10 سال آینده به ازاء هر یک‌هزار نفر 2.2 تخت بستری باید داشته باشد.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با تاکید بر حضور حماسی در انتخابات 29 اردیبهشت گفت: انتخابات موهبتی است که به برکت انقلاب اسلامی نصیب ایران اسلامی شده و حق تعیین سرنوشت برای ملت ایران به ارمغان آورده است.

استاندار بوشهر نیز با بیان اینکه وزیر بهداشت تاکنون 2 بار به شهرستان دیر سفر کرده است افزود: یک بار برای حل مشکلات بیمارستان امام هادی(ع) دیر و بار دیگر برای افتتاح این بیمارستان به شهرستان دیر سفر کرده است.

دکترمصطفی سالاری با بیان اینکه آخرین شهرستان استان بوشهر دارای بیمارستان شد خاطر نشان کرد: شهرستان‌های دیر و عسلویه در دولت یازدهم دارای بیمارستان شدند و اکنون تمام شهرستان‌های این استان صاحب بیمارستان هستند.

وی با قدردانی از وزیر بهداشت در اجرای 176 مرکز بهداشتی درمانی و خانه بهداشت در استان بوشهر تصریح کرد: عملیات اجرایی ساخت 150 مرکز بهداشتی درمانی و خانه بهداشت در استان بوشهر آغاز شد که تاکنون 50 مرکز به بهره‌برداری رسیده است.

استاندار بوشهر با اشاره به تجهیز اورژانس استان بوشهر به امکانات پیشرفته افزود: بدستور وزیر بهداشت در اعزام بیمارستان به بیمارستان تمام مراکز اورژانس استان بوشهر به امکانات مدرن و پیشرفته با مراقبت‌های ویژه مجهز شد.

9 طرح بهداشتی و درمانی نیز با حضور وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در شهرستان دشتی به بهره برداری رسید.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی همچنین در آیین افتتاح طرح‌های درمانی در دشتی با اشاره به انعقاد تفاهم‌نامه برای اجرای طرح‌های درمانی و بهداشتی در استان بوشهر اظهار کرد: اجرای مفاد این تفاهم‌نامه تحول مهمی در بخش درمان استان بوشهر از جمله شهرستان دشتی ایجاد کرد.

قاضی‌زاده هاشمی با تاکید بر رفع کمبودهای درمانی و تشخیصی در دشتی افزود: با برنامه‌ریزی انجام شده کمبودها برطرف می‌شود چراکه این حق مردم است.

وی با اشاره به حل مشکلات نیروی انسانی مورد نیاز در بیمارستان دشتی گفت: هر چند تامین نیروی انسانی در اختیبار ما نیست ولی تلاش می‌شود، ردیف بودجه‌ای برای جذب نیروی مورد نیاز دشتی تهیه شود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بوشهر نیز با اشاره به افتتاح فاز نخست پروژه تجهیز آمبولانس‌های استان بوشهر اظهار کرد: فاز نخست پروژه تجهیز آمبولانس‌های مراکز خدمات جامع سلامت شبانه‌روزی استان بوشهر به لوازم احیا به‌طور همزمان، در شهرستان دشتی به بهره‌برداری رسید.

علیرضا رئیسی با بیان اینکه در این پروژه تعداد 23 آمبولانس در سطح مراکز خدمات جامع سلامت شبانه‌روزی استان به امکانات آی سی یو و لوازم احیاء مجهز شد خاطر نشان کرد: در فاز نخست این پروژه، عملیات تجهیز 6 دستگاه آمبولانس به امکانات آی سی یو و لوازم احیاء بااعتباری افزون بر 4 میلیارد ریال همزمان مورد بهره‌برداری قرار گرفت.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان بوشهر از افتتاح طرح توسعه اورژانس بیمارستان زینبیه(س) خورموج خبر داد و افزود: با حضور وزیر بهداشت در شهرستان دشتی طرح توسعه بخش اورژانس بیمارستان زینبیه(س) خورموج افتتاح شد. با افتتاح این طرح، مساحت بخش اورژانس بیمارستان زینبیه(س) از 350 مترمربع به یک‌هزارمترمربع و تعداد تخت‌های آن از 5 تخت به 22 تخت افزایش‌یافته است.

وی با بیان اینکه این پروژه بااعتباری افزون بر 27 میلیارد ریال اجراء شده است تصریح کرد: همزمان 9 پروژه درمانی و بهداشتی با سرمایه‌گذاری 14 میلیارد و 650 میلیون تومان در استان بوشهر با حضور وزیر بهداشت به بهره‌برداری رسید.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بوشهر با اشاره به افتتاح سی‌تی‌اسکن بیمارستان زینبیه (س) خورموج بیان کرد: با بهره‌برداری از پروژه سی‌تی‌اسکن بیمارستان زینبیه (س) خورموج انتظار چندین ساله مردم شهرستان دشتی محقق شد.

رئیسی افزود: این پروژه با اعتبار 27 میلیارد ریال به بهره‌برداری رسید که بهره‌برداری از این پروژه می‌تواند علاوه بر شهرستان دشتی، شهرهای هم‌جوار را نیز تحت پوشش قرار دهد.

منبع: ایسنا

27

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها