کارمندهای دهه هفتادی را با 6 ترفند اداره کنید

اگر نگران این هستید که کارمندان نسل جدید، شما را ترک کنند؛ بهتر است بگوییم دیگر لازم نیست نگران باشید. وقتی عبارت نسل هزاره (millennials یا نسل وای) به گوشتان می‌خورد، به یکباره چیزهای گنگ و کلیشه‌ای زیادی به ذهنتان خطور می‌کند. یکی از آن چیزهای کلیشه‌ای احتمالاً این است که نسل هزاره‌ای‌ها به اصطلاح

کارمندهای دهه هفتادی را با 6 ترفند اداره کنید
اما حدس بزنید واقعیت چیست؟
جوانان بدون توجه به نسلشان شغل‌ها را رها می‌کنند. البته خنده‌دار هم هست. این طور که مشخص است، در واقع نسل هزاره‌ای‌ها (دهه هفتادی‌ها) در مقایسه با نسل ایکسی‌ها (دهه شصتی‌ها) که در همین سن بودند، بیشتر با کارفرمایانشان کار می‌کنند و پیش آن‌ها می‌مانند.
طبق تحقیقات صورت گرفته: " در ژانویه 2016، 4/63 درصد نسل هزاره‌های استخدام شده، یعنی نسلی که بین 1981 و 1998 به دنیا آمده‌اند، گزارش کردند که حداقل 13 ماه برای کارفرمایشان کار کرده‌اند. در فوریه سال 2000، تعداد کمی از 18 تا 35 ساله‌ها (9/59 درصد)- که اکثر آن‌ها نسل‌های ایکسی‌های امروزی هستند- سابقه کار مشابه‌ای را گزارش کردند. اگر به کارگران جوان با دوران تصدی طولانی‌تر نگاه کنید، 22 درصد کارگران نسل هزاره در سال 2016، حداقل 5 سال با کارفرمایان خود بوده‌اند، که تقریباً شبیه کارگران نسل ایکس (8/21 درصد) در سال 2000 بوده است".
بدون توجه به آن چه که از گوشه و کنار می‌شنوید، نسل هزاره‌ای‌ها بدتر از نسل‌های گذشته نیستند. خبر خوبی است که تصور کنیم که نسل هزاره‌ها بیش از نیمی از نیروی کاری جهانی را از حالا تا سه سال دیگر تشکیل خواهند داد. طبق اطلاعات ارائه شده زیر، حفظ کارمندان نسل هزاره در واقع ساده‌تر از این‌ها است:
شش ترفند برای حفظ کارمندان دهه هفتادی
1- نسل هزاره‌‌ فناوری می‌خواهد
نسل هزاره‌ای‌ها ماهرترین نسل در فناوری هستند. فناوری مدرن می‌تواند به کارمندان شما کمک کند تا موثرتر و سازنده‌تر باشند. بنابراین برای کمک به آن‌ها و برای آن که شغل خود را بهتر انجام دهند، فناوری‌ها را در اختیارشان قرار دهید.
2- نسل هزاره توسعه حرفه‌ای می‌خواهد
چه اتفاقی می‌افتد اگر شما کارمندان خود را آموزش دهید و آن‌ها شرکت شما را ترک کنند؟ سوال بهتر: چه اتفاقی می‌افتد اگر کارمندان خود را آموزش ندهید و آن‌ها در شرکت شما بمانند؟ هیچ کس نمی‌خواهد مشغول کاری شود که آخرش بن‌بست است. نسل هزاره همانند نسل‌های پیش از خود می‌خواهند پیشرفت کنند، مهارت‌های خود را افزایش دهند، پول بیشتری دربیاورند، عنوان‌های بهتری بدست بیاورند و مهارت‌های رهبری کردن را بیاموزند. پس کمکشان کنید به این جایگاه برسند.
3- نسل هزاره همکاری می‌خواهد
نسل هزاره می‌خواهد هنگام کار کردن روی پروژه‌ها بخشی از یک تیم باشد. آن‌ها می‌خواهند در مکان‌هایی کار کنند که می‌توانند با استفاده از فناوری با همکاران و افراد مافوق خود همکاری داشته باشند. طبق بررسی‌های صورت گرفته توسط مایکروسافت، همکاری، محرک اصلی نسل هزاره‌ای‌ها برای یافتن شغل است. " شعار آن‌ها این است که پیروزی یک نفر پیروزی تیم است."
4- نسل هزاره تعادل میان کار و زندگی می‌خواهد
نسل هزاره پذیرای توافق‌های شغلی انعطاف‌پذیر است. به عبارت دیگر، ساعت‌های کاری انعطاف‌پذیر در داخل یا خارج از اداره. فناوری این کار را در هر جایی آسان کرده است و می‌تواند کارمندان شما را راضی کرده و بهره‌وری آنان را بالا ببرد. ( شما باید از عادت‌های تخریب‌کننده دوری کنید تا به تعادل میان کار و زندگی برسید)
5- نسل هزاره هدف می‌خواهد
فرهنگ و ارزش‌ها برای نسل هزاره مهم هستند. بگذارید آن‌ها هدف شرکت شما را باور کنند این گونه متوجه خواهید شد که برخی‌ها مایلند با حقوق کمتر هم کار کنند.
6- نسل هزاره فقط می‌خواهد خوشحال باشد
نسل هزاره می‌خواهد برای شرکت‌هایی کار کند که برای خوشحالی کارمندانشان ارزش قائل‌اند. برای بعضی از آدم‌ها این مسئله بسیار مهم است. به طور حتم می‌دانید که چه افراد دیگری این رضایت و خوشحالی در کار را می‌خواهند؟ بسیاری از کسانی که در نیروی کار هستند. آیا تمام نسل هزاره‌ای‌ها سخت کار می‌کنند؟ البته که نه. مثل هر نسل دیگری، بالاخره عده‌ای هم هستند که تن به کار نمی‌دهند. اما افراد خلاق و برجسته هم کم نیستند کسانی که نباید تقاص گناه نسل‌ هزاره‌ای‌های بد را پس بدهند.
اگر نمی‌توانید این 6 امکان ساده را در اختیار کارمندانتان قرار دهید، شاید مشکل از شما است. پس حرف‌های کلیشه‌ای در مورد نسل‌ها را تمام کنید.

منبع: وب سایت شبکه

16

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها