واکنش توکلیان به لفظ جنجالی؛ باید می‌گفتم فدایت شوم؟!

سرمربی تیم کشتی آزاد نوجوانان گفت: نمی خواهم بگویم اشتباهی رخ نداده، اما حتما خیریتی در این اتفاقات بوده است!

واکنش توکلیان به لفظ جنجالی؛ باید می‌گفتم فدایت شوم؟!

با اینکه تیم کشتی آزاد نوجوانان با داشتن ۶ فینالیست در آستانه قهرمانی جهان قرار داشت، یک اتفاق حاشیه‌ای در بلغارستان همه نگاه‌ها را به سمت دیگری برد. امیر توکلیان، سرمربی این تیم که به عنوان مسئول اصلی دیسکالیفه شدن علی قلی‌زادگان، کشتی‌گیر نوجوان وزن ۵۱ کیلوگرم به سوالات پاسخ داده، در زمان برگزاری این مسابقه حسابی عصبانی بود.

او بعد از ضربه فنی شدن شاگردش با فریاد: «گمشو، برو وسط» از قلی‌زادگان که به حرف هیچ کس گوش نمی‌کرد، می‌خواست به وسط تشک برود تا دیسکالیفه نشود؛ اتفاقی که در نهایت به خاطر دست ندادن با مربی حریف رخ داد و به قهرمان نشدن ایران انجامید!

امیر توکلیان در پاسخ به این سوالکه مقصر اصلی این اتفاقات و قهرمان نشدن ایران را چه کسی می‌داند، گفت: من نمی‌خواستم این قضیه تا این حد بولد شود چون آن کشتی‌گیر ۱۶ ساله از این ماجرا آسیب می بیند. متاسفانه این اتفاق رخ داد. الان هم می گویم قبل از هر چیز ما باید در اتحادیه جهانی صاحب کرسی شویم تا تصمیمات داوران اینقدر به ما ضربه نزد. در همین کشتی از اول تا آخر سوت های داور به ضرر کشتی گیر ما بود. من تعجب می‌کنم چطور داوران بی‌تجربه را به مسابقات جهانی آورده بودند. سوت‌های اشتباه و عجیبی را از داور شاهد بودیم که باعث عصبانیت من و قلی‌زادگان شد.

وی در رابطه با اینکه بعد از ضربه فنی شدن قلی زادگان به چه چیزی اعتراض داشت، عنوان کرد: او یک بچه ۱۶ ساله است و روحیه اش به هم ریخته بود. من هم عصبانی شده بودم و فریاد می‌زدم. قلی‌زادگان از من خواست چلنج بیاندازم، اما ضربه فنی اصلا چلنج ندارد. اعتراض فایده‌ای هم نداشت. من از کشتی گیرم می خواست وسط تشک برود تا دیسکالیفه نشود.

سرمربی تیم جوانان به دلایل دیسکالیفه شدن قلی زادگان اشاره کرد و گفت: این کشتی گیر دست داور را گرفت و بعد از آن هم به جای اینکه از طرف مقابل پایین بیاید، از سمت خودمان پایین آمد. البته او پایین تشک با مربی اوکراین دست داد و حتی مربی حریف سرش را بوسید! چطور وقتی کشتی گیر آمریکایی بعد از شکست مقابل عموزاد با او دست نداد، کسی چیزی نگفت؟ این نماینده اتحادیه جهانی همان فردی است که در جام ساساری ایتالیا هم کشتی گیر ما را دیسکالیفه کرد. باید فکری برای این موضوع کنیم.

توکلیان درباره اینکه با لفظ «گمشو» از قلی زادگان می خواست وسط تشک برود، اظهار داشت: من هم عصبانی بودم و این بچه هم به حرفم گوش نمی کرد. من نگران بودم که دیسکالیفه شود. باید چطوری به او می گفتم وسط تشک برود؟ نکند باید می گفتم: «عزیز دلم، فدایت شوم، به وسط تشک برو؟!» قلی زادگان گریه می کرد و اصلا نمی فهمید که باید چه کار کند!

وی ادامه داد: ما در همین مسابقات ۶ فینالیست داشتیم، اما همه درباره همین یک اتفاق حرف می‌زنند. همه مارادونا را ول کردند و به قلی چسبیدند! نباید این بچه ۱۶ ساله را به این شکل نابود کنیم. او برای یک روستای دور افتاده در مازندران است. نه تنها قلی زادگان، بلکه همه کشتی گیران در اوج امتحانات از درس و زندگی شان گذشتند و زحمت کشیدند.

سرمربی تیم کشتی جوانان در پایان درباره پیگیری این موضوع توسط فدراسیون گفت: خدا را شکر محسن کاوه، مدیر تیم های ملی هم در مسابقات کنار ما بود و دید چه اتفاقاتی افتاد. او باید به فدراسیون گزارش بدهد. نمی خواهم بگویم اشتباهی رخ نداده، اما حتما خیریتی در این اتفاقات بوده است. این ماجرا برای همه ما درس عبرتی خواهد شد.

منبع: ورزش سه

2034

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها