بیکاری جوانان در استان های غربی کشور

چند درصد از جوانان تحصیلکرده کرمانشاه بیکارند؟

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی کرمانشاه نرخ بیکاری بین فارغ‌التحصیلان و یا افراد در حال تحصیل در مراکز آموزش عالی که در گروه جمعیتی فعال قرار دارند را در کشور 18.3 و در استان کرمانشاه 28.5 درصد اعلام کرد.

چند درصد از جوانان تحصیلکرده کرمانشاه بیکارند؟

حسن عزیزی در نشست ستاد ساماندهی امور جوانان استان، به ارائه گزارشی از نرخ بیکاری فارغ‌التحصیلان و دانشجویان کشور و استان پرداخت و بابیان اینکه متاسفانه در کشور ما ارتباط سیستماتیک چندانی بین نظام آموزشی و اقتصادی وجود ندارد، گفت: هرچند که دانشگاه‌هایی همچون علمی و کاربردی و فنی و حرفه‌ای روی مهارت‌آموزی دانشجویان خود کار می‌کنند، اما این هنوز کافی نیست.

وی در ادامه بااشاره به وجود 13 میلیون و 151 هزار فرد فارغ‌التحصیل و یا درحال تحصیل از مراکز آموزش عالی کشور، اعلام کرد: از این جمعیت هفت میلیون و 584 هزار نفر در گروه فعال و پنج میلیون و 566 هزار نفر در گروه غیرفعال جامعه قرار می‌گیرند.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه جتماعی استان اضافه کرد: از کل جمعیت فعال فارغ‌التحصیل و یا درحال تحصیل کشور شش میلیون و 194 هزار نفر شاغل و یک میلیون و 390 هزار نفر بیکار هستند.

وی تصریح کرد: با این احتساب میزان نرخ بیکاری جمعیت فارغ التحصیل و یا درحال تحصیل فعال کشور 18.3 درصد است، درحالی که میزان نرخ بیکاری در جامعه ایران 10.1 درصد اعلام شده است.

عزیزی در ادامه به تشریح وضعیت بیکاری فارغ التحصیلان و افراد درحال تحصیل استان کرمانشاه هم پرداخت و اظهار کرد: تعداد افراد فارغ التحصیل و یا درحال تحصیل استان 280 هزار و 469 نفر است که از این تعداد 180 هزار نفر جزو جمعیت فعال و 102 هزار نفر هم در گروه جمعیتی غیرفعال قرار دارند.

وی اعلام کرد: از کل جمعیت فعال یادشده، 127 هزار و 174 نفر شاغل و 50 هزار و 775 نفر بیکار هستند.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی اضافه کرد: نرخ بیکاری جوانان تحصیلکرده و یا در حال تحصیل در کرمانشاه 28.5 درصد است که حدود 10 درصد بالاتر از نرخ بیکاری کشور قرار دارد.

وی خواستار برنامه‌ریزی و تدوین برنامه‌هایی کاربردی با کمک رؤسای دانشگاه‌های استان برای کاهش نرخ بیکاری تحصیلکردگان استان و نزدیک شدن نرخ بیکاری آن به متوسط کشوری شد.

17

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها